Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید ابهری» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کرده‌اند که این گونه مراحل را با عنایت الهی، وحدت و همدلی پشت سر گذاشته و به روزهای خوب و روشن رسیده‌اند.مردم ایران، ملت مقاومت و عبور از سختی‌ها هستند و با اتحاد و همدلی  این بیماری را به زانو در می‌آورند.

مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سوءاستفاده برخی کاسبان کرونا در داخل و سوءاستفاده سیاسی اپوزیسیون خارج از کشور تصریح کرد: کرونا عامل ناامیدی مردم نیست بلکه بحث‌های حاشیه‌ای پیرامون آن است که موجب آزار روانی مردم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابهری با بیان اینکه امید به عنوان یک فرایند رفتاری باعث رشد و تکامل نشاط اجتماعی بوده و موجب ترقی و انسجام ملی می‌شود، گفت: متاسفانه با ورود ویروس کرونا از آنجا که هیچ‌گونه برنامه منسجمی در این زمینه وجود نداشت، فضای مجازی از یک طرف و برخی مسئولان از طرف دیگر و مردم به عنوان ضلع سوم این مثلث در این شرایط ناخواسته گرفتار شدند و متاسفانه کم‌رنگ بودن اعتماد به نظام رسانه‌ای داخل موجب هجوم مردم به رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی شد و دشمنان مردم و نظام هم از این فرصت سوءاستفاده کردند و هر دروغ و شایعه‌ای را به ذهن جامعه ایران تزریق کردند.

وی به انتشار اخبار منفی و دروغ در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی خارجی با هدف تهییج افکار عمومی ایران اشاره کرد و گفت: در حالی که بیش از صد کشور در جهان با این ویروس درگیر شدند، اما مردم هیچ کشوری حاضر نشدند اخبار و آمار دروغ بیگانگان را بپذیرند و حتی برای دیگران بفرستند یا نقل کنند اما متاسفانه بعضی از مردم ما چنین کاری را انجام دادند و به انتشار شایعات و دروغ‌ها و اخبار سیاه و منفی دامن زدند.

کادر درمانی ما در دنیا کم‌نظیر است

دبیر گروه اجتماعی مرکز مطالعات استراتژیک آریا، امید به آینده، اعتماد به نفس و توکل به خداوند را اصلی‌ترین محورهای مقاومت و غلبه بر ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: مجموعه بهداشت و درمان ایران و پزشکان و کادر درمانی آن که از عالی‌ترین و قوی‌ترین نظام‌های درمانی جهان هستند با قدرت و فداکاری در مقابل این تهاجم ایستادند تا بلکه زیان‌ها را به حداقل برسانند.

ابهری، تعطیل شدن مجلس و حضور نیافتن هر روز مقامات تراز اول کشوری در رسانه‌ها را باعث ایجاد دلسردی در مدیران صفوف اول مبارزه دانست و گفت: در حالی که کادر پزشکی ایران توانستند، با قدرت با این بیماری همه‌گیر مبارزه کنند اما شایعات مختلف از یک طرف، عدم اطاعت بعضی از مردم از دستورات مبنی بر قرنطینه خودخواسته از طرف دیگر، باعث گسترش این ویروس به نقاط پاک شد.

وی خطاب به کسانی که خود را برای سفرهای نوروزی آماده کرده‌اند، گفت: مردم باید از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند زیرا سفرهای بی‌مورد و بی‌هدف که به راحتی از سوی بعضی از مردم صورت گرفت موجب انتقال این ویروس به نقاط دیگر شد، در حالی که اگر قرنطینه خودخواسته به صورت کامل اجرا می‌شد و دستورات بهداشتی دقیقا رعایت می‌شد، آمار بیماران و فوت‌شدگان در این سطح نبود.

نویسنده کتاب «علل و عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی» خواستار برخورد قاطع با شایعه‌سازان شد و افزود: بعضی از کشورهای پیشرفته به طور قاطع با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی در فضای مجازی مبارزه کردند و اجازه ندادند افکار عمومی به وسیله دشمنان یا دوستان ناآگاه، با اخبار نادرست بمباران شود.

در نوروز به خاطر سلامت عمومی از آداب و رسوم چشم پوشی کنیم

ابهری تاکید کرد: آنچه که امروز نیاز اصلی ما برای مقاومت و غلبه بر این ویروس موذی می‌باشد توکل، خودباوری، وحدت، یکپارچگی و اجرای دستورات بهداشتی است.

وی خطاب به مردم ایران خاطرنشان کرد: در این نوروز، باید به خاطر سلامت عمومی از بسیاری آداب و رسوم چشم‌پوشی کنیم و اجازه ندهیم هموطنان ما دچار اضطراب، دلهره و بیماری شوند.

 این استاد دانشگاه در بخش دیگری از این گفت و گو اظهارداشت: فضای مجازی همانند شمشیر دولبه در این دوره از بیماری‌ها عمل کرد. عده‌ای با ارائه آموزش‌های پیشگیری و مطرح کردن محتوای شادی‌آور و نشاط‌آفرین جامعه را در مقابل این بیماری تقویت کردند در عوض عده ای دیگر دروغ پردازی‌های لابی‌های دشمنان را باور کرده و به تکرار و گسترش آنها اقدام کردند باید این حقیقت را بپذیریم که ما همه اعضای یک خانواده هستیم و در صورت بالا بردن ایمان و توکل در کنار رعایت دستورات بهداشتی، غلبه بر این بیماری بسیار ساده و آسان خواهد بود.

بنیانگذار خانه سبز برای کودکان خیابانی به تاثیرات دعا در افزایش مقاومت فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: در بعضی از کشورها، رییسان جمهوری و یا مسئولین سیاسی و فرهنگی از مردم درخواست دعا کردند که از نگاه رفتارشناسی، دعا علاوه بر تقویت روحی و روانی افراد، پشتوانه قدرتمندی برای تقویت مقاومت اجتماعی است.

تعریف لطیفه و رفتارهای طنزآمیز کافی نیست/ گروه‌های مرجع باید به کمک مردم بشتابند

ابهری، اقدامات انجام شده توسط گروه‌های مرجع اجتماعی در مبارزه با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را ناکافی دانست و افزود: در این گرفتاری‌ها، گروه‌های مرجع رفتاری، آنطور که باید و شاید نتواستند به رسالت فرهنگی و اجتماعی خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: تعریف لطیفه و یا رفتارهای طنزآمیز برای حمایت از مردم کافی نیست بلکه سلبریتی‌ها، ورزشکاران و چهره‌های محبوب، از جمله نخبگان و پیشگامان فرهنگی و اجتماعی باید به عنوان پرچم‌داران سلامت اجتماعی در صف مقدم این حرکت قرار گیرند و با امکانات مادی و فرهنگی خود به کمک مردم بشتابند.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جامعه شناسی پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جامعه شناسی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جامعه شناسی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود