Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:37:39 GMT

مرگ سه نفر در هر ساعت در اثر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۷۰۹

مرگ سه نفر در هر ساعت در اثر ابتلا به کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ایرج حریرچی در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس و با فرمانداران استان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: توجه استان آذربایجان غربی به ۲ مقوله مهم کاستن از تردد و تجمع های غیرضروری و توجه به بیماران کرونایی بهبود یافته و مشکوک بسیار ارزشمند است و به طور قطع نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است.

حریرچی افزود: طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حذف کاهش تماس های فردی و توجه به بیماران بهبود یافته را بسیار موثر دانست و گفت: اگر چه کادر درمان فداکارانه در راه مبارزه تلاش می کنند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کرده اما این همه کار نیست و باید زنجیره شیوع قطع شود.

قرنطینه ۲ هفته ای بهبود یافتگان کرونا در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای مبارزه با کرونا، اظهار کرد: بیماران کرونایی بهبود یافته باید به مدت ۲ هفته در استراحتگاه ها نگهداری شوند.

محمد مهدی شهریاری تصریح کرد: یکی از ظرفیت های مهم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا پویش ۲۹۱۴ است که فرمانداران باید برای تحقق این امر از همه ظرفیت های لازم بهره ببرند.

وی ادامه داد: تعطیلی کسب و کار و خودداری از انجام ترددهای غیرضروری از ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۴فروردین ۹۹ می تواند در کنترل بیماری کرونا در استان بسیار موثر واقع شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 عمار صالحی پاندمی حرم حضرت معصومه حریرچی وزارت بهداشت ویروس کرونا ابتلا به کرونا مبتلایان بهبودیافتگان کروناویروس نوروز 99 عمار صالحی پاندمی حرم حضرت معصومه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!