Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:04:35 GMT

عفو بیش از نیمی از زندانیان امنیتی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۷۲۸

عفو بیش از نیمی از زندانیان امنیتی کشور

خبرگزاری صدا و سیما: غلامحسین اسماعیلی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره عفو و تخفیف مجازات اخیر تعدادی از محکومان به مناسبت فرا رسیدن اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و به ویژه مبعث پیامبر اعظم (ص) گفت: برآورد اولیه ما این است که حدود ۱۰ هزار نفر از زندانیان، مشمول این عفو خواهند شد و در بین زندانیان امنیتی هم پیش بینی می‌شود بیش از یک دوم از این زندانیان امنیتی، مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گیرند و از زندان آزاد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی قوه قضائیه افزود: این عفو ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و توأم با کارشناسی‌های ملموس، عینی و حقوقی بر مبنای یافته‌های رئیس قوه قضائیه در بازدید از زندان‌ها و نظر کارشناسان مختلف است.

وی ادامه داد: همه کسانی که در این عفو، مشمول عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند از زندان آزاد می‌شوند، اما در عفو‌های قبلی در برخی موارد، تقلیل مجازات بود و فرد در زندان می‌ماند.

اسماعیلی با بیان اینکه ویژگی دیگر این عفو این است که طیف‌های گسترده‌ای از جرایم مختلف را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: البته محکومان خطرناک، زندانیانی که آزادی آن‌ها امنیت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد و مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار و کسانی که قبلاً مورد عنایت قرار گرفتند، اما متنبه نشدند و دوباره مرتکب جرم شدند از این عفو، بهره‌مند نخواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امیدواریم همه مشمولان این عنایت نظام، قدردان لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب باشند و در آینده در زندگی شأن، قوانین و مقررات را به نحو شایسته‌ای مراعات کنند.

اسماعیلی افزود: جمع قابل توجهی از کسانی که در مرخصی هستند از این عفو برخوردار می‌شوند و محکومیت آن‌ها پایان می‌یابد و نیازی به بازگشت دوباره آن‌ها به زندان نخواهد بود و در نتیجه محکومیت این افراد، تمام شده تلقی می‌شود و به زندان باز نخواهند گشت.
کد خبر

منبع: فردا

کلیدواژه: زندانیان امنیتی عفو زندانیان امنیتی رهبر انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، گفت: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز جمعه نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت) شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالی که برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

کد خبر 849062 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • زندان‌های مازاد مولدسازی می شوند
  • نیمی از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور جبران شد
  • خبر خوب هواشناسی ؛ بارش‌های بهاری نیمی از کم‌بارشی‌های کشور را جبران کرد + جزئیات