Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:10:29 GMT

سهم من معلم همراهی با دانش آموزان در خانه است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۱۹۷۴۹

سهم من معلم همراهی با دانش آموزان در خانه است

ایجاد فضایی برای آموزش از طریق فضای مجازی سهم فرهنگیان در مهار کردن بحران کرونا است که در نخستین روزهای شیوع کرونا برای آگاهی بخشی دانش آموزان و تداوم تعلیم و تربیت در سطح کشور از جمله استان البرزرقم خورد.

ویروس کرونا زندگی همه افراد جامعه را تحت تاثیرخود قرار داده و به سرعت در سطح کشورهای مختلف در حال گشودن مرزها است و بنیان همه چیز را هدف قرار داده  اما ملت ایران با ایجاد کمپین های مختلف عزمی جدی در زمین گیر شدن این ویروس دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هراس روزهای نخستین رویارویی با ویروس کرونا در بین مردم کمترشده است زیرا با اطلاع رسانی هایی که در این زمینه از جمله از سوی فرهنگیان صورت گرفته توانسته است نقش موثری در آگاهی بخشی کرونایی در جامعه داشته باشد.

 فرهنگیان استان البرزازهمان ابتدا سهم خود را بر مبنای آگاهی بخشی ترسیم کردند و همواره برماندن درخانه برای شکست دادن کرونا تاکید کردند.

فرهنگیان نیزبا دورکاری ازطریق فضای مجازی سعی می کنند بیش ازپیش فعالیت های آموزشی – تربیتی خود را ادامه می دهند به گونه ای که خانه های ایرانی تبدیل به کلاس درس آموزشی ومبارزه با کرونا تبدیل شده اند.

این روزها نه تنها شاهد مشارکت گسترده فرهنگیان در بخش آموزش درس های دانش آموزان بلکه شاهد بسیج شدن این قشردر اطلاع رسانی به شهروندان در حوزه هشدارهای کرونایی با رعایت بهداشت فردی و همچنین تواید ماسک و کمک به زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان نیاز به حمایت در آستانه سال جدید هستیم.

با برنامه ریزی منسجم و تلاش افتخار آفرین معلمان ایرانی کلاس درس به درون خانه های ایرانی رفته اند و هر خانه مدرسه ای در جهاد با کرونا شده است.

آموزش بهداشت فردی و تحصیلی 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرزدراین زمینه گفت: در راستای پیشگیری  از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا در زمان برگزاری کلاس های درس در مدارس آموزش کامل پیشگیری به دانش آموزان داده شد و نحوه انتقال بیماری از طریق دستگاه تنفسی، دست ها، چشم ، دهان و بینی برای دانش آموزان تشریح شد.

محرمعلی الهویی اظهارداشت: همراه با آموزش های پیشگیری تفاوت ویروس و باکتری  و زمان بر بودن ساخت واکسن  کرونا  آموزش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از تعطیلی کلاس های درس، اکنون از طریق فضای مجازی علاوه بر ارایه دروس بر اساس برنامه زمان بندی شده برای دانش آموزان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی، شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی تاکید می شود.

 به دانش آموزان یادآوری شد که استفاده ماسک برای تمام افرااد ضرورتی ندارد اما افراد مبتلا باید از ماسک استفاده کنند تا ازانتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.

الهویی عنوان کرد: با رعایت بهداشت در ماندن می توان در محیطی ایزوله فضای امنی برای خود و خانواده ایجاد کرد و حتما در منازل خط قرمزی برای لباس ها و اشیایی که در بیرون از منزل استفاده شده تعریف شود.

وی تاکید کرد: آموزش های مجازی راهکار مناسبی در ممانعت از افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و یادآوری و تکرار متون درسی دانش آموزان و از طرفی پرهیز از اتلاف و.قت دانش آموزان و بلاتکلیفی در منازل است.

تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزبا اشاره به اهمیت موضوع مقابله با کرونا ، اعلام کرد که ستاد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در این اداره کل تشکیل شده است.

فرشید علیزاده اظهارداشت: درنشست های آموزشی این ستاد پنج گروه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان، والدین و نیروهای خدماتی مورد تاکید قرارگرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دراین فرآیند آموزشی به بهداشت نحوه شستن دست به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده می شود.

هرگونه تصمیم گیری در این ارتباط توسط ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی و استانداری گرفته می شود.

علیزاده یادآورشد: برای ۱۴ هزار فرهنگی استان البرز دوره توانمند سازی آموزشی برگزار و مرحله دوم این دوره نیز در دستورکاری قرار گرفت.

وی از لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش ها، مسابقات ، استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه های مدارس، نظارت مستمر برسیستم گرمایشی آب در مدارس به عنوان دیگر تصمیم های اتخاذ شده در ستاد آموزش و پرورش البرزیاد کرد.

تشکیل ستاد آموزش

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: ستاد آموزش از راه دور به دانش آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا دراین استان تشکیل شد.

مهریارکرمی هدف ازاجرای این برنامه را حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اعضای این ستاد را مدیران آموزش و پرورش و معاونین آموزشی نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس استان نقش نظارتی برفرآیند آموزش از راه دور دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه استان را برعهده دارند.

کرمی با بیان اینکه آموزش از راه دوردر فضای مجازی مجازنیزامکان پذیر است، یادآورشد: تولید محتوای آموزشی دردرس های مختلف هرپایه در سامانه تعریف شده " همگام یا فضای مجازی" بارگذاری می شود تا دانش آموزان درهر ساعتی که به آن مراجعه کنند، امکان استفاده و بهره برداری آموزشی را داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: آموزش از راه دور در این استان متناسب با امکانات مدارس ارائه می شود تا دانش آموزان از فرآیند آموزش در درس ها عقب نمانند.

استمرارفعالیت‌های پرورشی 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به دلیل تعطیلی مدارس،فعالیت های پرورشی و فرهنگی در ایام با استفاده از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی استمراردارد.

فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با رویکرد مدرسه محوری و تمرکز بر مربی پرورشی واستفاده از ظرفیت معلمان مدارس و هسته های مشاوره مناطق برنامه ریزی های متعددی را انجام داده است.

وی بیان داشت: با توجه به شرایط پیش امده ونگرانی های ایجاد شده در حوزه تحصیلی و تربیتی بیشترین تمرکز و حجم فعالیت های این حوزه معطوف به مشاوره تحصیلی و تربیتی است  که در بخش فعالیت های مشاوره ای با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات اضطرابی در دانش آموزان طرح  پیام مشاور و صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی در البرز اجرایی شد.

وی یادآورشد: به این شکل که مشاوران مدارس هر روز پیام ها و کلیپ های تربیتی چند دقیقه ای کوتاه در گروه های مدرسه بارگذاری می کنند و تلفن های مراکز هسته های مشاوره به اطلاع همه دانش آموزن و اولیا آنها رسیده است تا در صورت نیاز از طریق تلفن به مشکلات تحصیلی و تربیتی دانش آموزان رسیدگی شود.

فهمیده شاخص ترین برنامه های حوزه قرآن، عترت و نماز را استفاده از فضای مجازی برای حفظ جز ۳۰ قرآن کریم با شعار هر روز یک صفحه و بارگذاری در فضای مجازی، نگارش و ارسال احادیث به صورت مجازی و برگزاری مسابقه قرآنی شوق تلاوت به صورت مجازی و بارگذاری تلاوت دانش آموزان در فضای مجازی عنوان کرد.

وی ادامه داد: پویش در خانه بمانیم نیزتوسط اعضای تشکل های دانش آموزی و ستفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا در اطلاع رسانی دانش آموزان در دستور کارقرار گرفت.

مدرسه مجازی دانش آموزان استثنایی 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: با توجه به تعطیلی فضاهای آموزشی، مدرسه مجازی ویژه دانش آموزان استثنایی دراین استان راه اندازی شده است.

 عباس کشاورز  اظهارداشت: این مدرسه  خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و مشاوره ای برای هفت گروه دانش آموزان با نیاز ویژه از طریق فضای مجازی ارائه می دهد.

هفت گروه دانش آموزان  اوتیسم، اختلالات هیجانی، رفتاری، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی وهمچنین دانش آموزان تحت پوشش طرح تلفیقی فراگیر از  آموزش های فضای مجازی بهره مند هستند.

وی تصریح کرد: درفعالیت آموزشی این مدرسه بیش از ۴۸۰ نفر از معلمان ، مشاور، کادر اداری ومدیر  ۲۸ مدرسه استثنایی و مرکز مشکلات ویژه یادگیری استان البرز مشارکت دارند.

کشاورزبا اشاره به اینکه شبکه ای ازنیروی انسانی دراین شرایط ویژه تشکیل شده است، اضافه کرد: وظیفه این شبکه پیگیری امر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس و رسیدن به اهداف کامل مدرسه مجازی است.

وی ، تشکیل شورای برنامه ریزی و اجرایی ، تقسیم وظایف اعضای این شورا با موضوع دستورالعمل آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا و برگزاری نشست های توجیهی و آموزشی ویژه مدیران مدارس تابعه از طریق شبکه های مجازی را از دیگر اقدامات انجام شده در اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزعنوان کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز یادآورشد: پیگیری تامین تجهیزات ایمن سازی زیستی و زیرساخت های لازم در مدارس، ایمن سازی، ضدعفونی و گندزدایی تمامی فضاهای آموزشی و اداری مدارس، تهیه پک بهداشتی شامل بسته های ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده از جمله الکل و اسپری و ژل همچنین جعبه کمک های اولیه را ازدیگر اقدامات انجام شده از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون در حوزه کاری این اداره برشمرد.

وی افزود: آموزش عمومی اقدامات بهداشتی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در مدارس از طریق نصب اطلاعیه ها، پوسترهای آگاهی رسانی و درج پیام های بهداشتی موثر در کنترل ابتلا به کرونا در گروه های مجازی و اطلاع رسانی مناسب همراه با پیام های آرامش بخشی مضاعف و مکرر به منظور جلوگیری از ایجاد ترس و استرس در گروه های مجازی و اولیای دانش آموزان نیزانجام شد.

کشاورزگفت: در اقدامات پیشگیرانه  همواره به دانش آموزان و خانواده هایشان توصیه کرده ایم که بهترین راه حل برای شکست کرونا رعایت نکات بهداشتی و درخانه ماندن است.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان البرز با علائم اولیه وقطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری شده اند که حدود یک هزارو۵۰۰ نفر بهبود یافته و ۱۲۴نفر جان باختند. اکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا البرز فرهنگیان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا البرز فرهنگیان عباس کشاورز ویروس کرونا البرز فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش البرز تحصیلی و تربیتی طریق فضای مجازی دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزان دانش آموزان فضای مجازی بیماری کرونا آموزش از راه اطلاع رسانی استان البرز ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۱۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ضرورت طرح مسئله برای دانش آموزان در موضوع آب
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج