Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@14:02:32 GMT

مهار ۸ میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۰۰۳۳

مهار ۸ میلیون متر مکعب سیلاب در کاشمر

رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر گفت: در مجموع از بارش‌های ابتدای سال ۹۸ بالغ بر هشت میلیون متر مکعب سیلاب مهار شده و به سفره‌های آب زیرزمینی کوهسرخ و دشت کاشمر تزریق شده است.

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا نجفی عنوان کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه کاشمر و تغییرات اقلیمی در سال‌های اخیر، بارش‌های جوی در روزهای آخر سال و ابتدای سال جدید به صورت رگباری اتفاق می‌افتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی در این زمان معمولاً با شدت و حجم بالا رخ داده و پیامد آن به راه افتادن سیلاب‌هاست.

وی ادامه داد: اگرچه باران به خصوص در منطقه خشک و نیمه‌خشک ما نعمتی بزرگ است اما اگر ندانیم چگونه با سیلاب جاری شده از این بارش‌ها برخورد کنیم، این نعمت تبدیل به عاملی ویرانگر می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر یادآور شد: در بارندگی‌های ابتدای امسال در دو نوبت سیل‌های بزرگی در سطح شهرستان به راه افتاد که اگر سازه‌های آبخیزداری از جمله بندهای خاکی و سیستم‌های کنترل و پخش سیلاب به خوبی عمل نمی‌کردند، شاهد اتفاقات ناگواری همچون بسیاری از مناطق کشور بودیم، ولی خوشبختانه با عملکرد خوب این سازه‌ها، سیلاب‌ها مهار و در سفره آب زیرزمینی منطقه ذخیره شدند.

وی بیان کرد: در مجموع از بارش‌های ابتدای سال ۹۸ بالغ بر هشت میلیون متر مکعب سیلاب مهار و به سفره‌های آب زیرزمینی کوهسرخ و دشت کاشمر تزریق گردید.

وی با پیش‌بینی وقوع سیلاب در روزهای پایانی اسفند ۹۸ و روزهای آغازین فروردین ماه سال ۹۹، گفت: از هم اکنون باید همگی آمادگی لازم برای کنترل و مدیریت سیلاب را داشته باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی کاشمر با بیان این‌که در کنار فعالیت ادارات و ارگان‌های درگیر، با رعایت نکاتی از سوی مردم، حتماً نتیجه مطلوب‌تری از بارش‌ها حاصل می‌شود؛ اظهار کرد: شهروندان هر گونه تخریب طبیعت و محیط زیست و آتش‌سوزی احتمالی را به شماره گویای ۱۵۰۴ که به صورت شبانه‌روزی در خدمت عموم مردم است، اطلاع رسانی نمایند.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سیلاب در کاشمر بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی جاری ۷ اردیبهشت ۱۲.۷ درصد کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا 7 اردیبهشت ماه امسال بیشترین کاهش بارش با منفی 40.8 درصد مربوط به استان قزوین است.

بارش‌ها در استان سمنان 40.5 درصد و در تهران 38 درصد کاهش یافته است.

در 25 استان کشور بارش‌ها کاهش یافته است که می‌توان به هرمزگان با کاهش 25.5 درصدی، گیلان با رشد منفی 26.3 درصد (کاهش 175.7 میلیمتری بارش‌ها)، فارس کاهش 28.3 درصد، بوشهر با 27.2 درصد و البرز با کاهش 25.2 درصد اشاره کرد.

در 6 استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان،‌کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران 86.4 میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها 102.5 میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا 7 اردیبهشت ماه (دیروز) 12.7 درصد بوده است. به‌عبارت دیگر بارندگی‌ها در پایتخت در بازه اشاره شده 25.9 میلیمتر کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • سیلاب در شرق استان کرمان، بدون تلفات
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد