Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: پروژه هشجین ـ سرچم که به لحاظ اهمیت و استاندارد بودن برای مردم هشجین اهمیت دارد به دست پیمانکار بخش خصوصی در دست احداث است و 30درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال ثبت سوژه «چرا امن ترین جاده استان اردبیل هشجین درام مورد بی مهری مسئولین شده‌است؟» توسط مردم در سامانه «فارس من» خبرنگار فارس به بررسی و پیگیری این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال اظهار کرد: محور در دست احداث  هشجین - سرچم ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه در قالب پروژه راه اصلی تعریف شده و در سال ۹۷ یک میلیارد و  چهارصد میلیون تومان اعتبار داشته و در سال جاری نیز دو میلیارد تخصیص برای احداث و تکمیل این پروژه مصوب  و اختصاص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خلخال بیان کرد: این پروژه که به لحاظ اهمیت و استاندارد بودن برای مردم هشجین اهمیت دارد به دست پیمانکار بخش خصوصی در دست احداث است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف ساخت این پروژه احداث راه مطمئن برای مردم هشجین و خلخال و ارتباط این بخش از شهرستان خلخال در جنوب استان با بزرگ‌راه اردبیل سرچم است و این راه اصلی ۱۳ کیلومتر به  راه اصلی کلور ـ درام از طریق برندق جعفر آباد ارتباط دارد که با ساخت جاده خلخال ـ کلور ـ درام این جاده اهمیت خود را نشان خواهد داد.

برای آگاهی از آخرین پیشرفت‌های فیزیکی این جاده با مسؤول کارگاه این محور مواصلاتی نیز گفت‌وگویی انجام داده‌ایم.

علیرضا جعفرزاده گفت:  بعد از عید فعالیت شرکت «ثابت راه سبلان» با سرعت  در جهت تکمیل این جاده با استقرار ماشین آلات انجام خواهد شد.

وی افزود: خاکبرداری ۹۵ درصد و خاکریزی بالای هفتاد درصد این محور انجام شده که اصلی‌ترین مشکل در این مسیر عدم تحویل قطعه صفر تا پنج از  ۱۳ کیلومتر بوده که هم اکنون کلیه اقدامات راهسازی فقط در قطعه تحویلی شش تا سیزده در حال انجام است.

مسؤول کارگاه این محور مواصلاتی اذعان داشت: اگر قطعه صفر تا پنج پروژه هشجین ـ سرچم تحویل شود با انجام  عملیات راهسازی مردم خود شاهد اجرای این پروژه خواهند بود.

گفتنی است؛ محبوب حیدری نیز در خصوص محور کلورـ درام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته برای احداث این محور مواصلاتی اعتبار برای ادامه روند اجرایی این محور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محور کلورـ درام مشترک بین دو استان اردبیل و زنجان است و در سال‌جاری استان اردبیل اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای احداث این جاده در نظر گرفته‌ و علاوه بر آن در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اردبیل در مجموع ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه روند اجرایی این محور برای امسال و سال بعد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: محور کلور ـ درام یکی از محورهای بسیار سخت و هزینه‌بر بوده به طوری‌که هر کیلومتر از احداث این جاده به‌دلیل وجود جاده‌های کوهستانی و پل‌های دره‌ای و خاص، مبلغی در حدود ۶ الی ۷ میلیارد تومان نیاز دارد و در مجموع برای اتمام این پروژه به مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

حیدری بیان کرد: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان اردبیل داشته و از پروژه‌های سنگین راه و شهرسازی است و به‌همین دلیل علی‌رغم وضعیت اقتصادی کشور تمام تلاش ما برای اجرای به موقع و سریع این پروژه بوده و امیدواریم که در سال‌های آتی نیز شاهد اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای احداث این محور باشیم.

مخاطبان جهت مشاهده این سوژه می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:

https://my.farsnews.ir/c/16023

انتهای پیام/3463/117

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل راه و شهرسازی محبوب حیدری راه های استان کلور درام درام هشجین شهرستان خلخال خلخال خبرگزاری فارس راه و شهرسازی استان اردبیل برای احداث ـ درام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در راستای توسعه فضاهای فرهنگی زمین مورد نظر در مناطق فاقد کتابخانه عمومی در اردبیل اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، کمال الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، اظهار کرد: توسعه متوازن فضای‌های فرهنگی و آموزشی لازمه تحقق عدالت فرهنگی است و در این راستا زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه های عمومی تأمین خواهد شد.

وی افزود: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری، یکی از مطالبات دانش آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل اظهار داشت: در راستای رفع نیازمندی‌های حوزه سرانه کتابخانه های عمومی پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و زمین مورد نیاز تأمین خواهد شد.

پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه عمومی استان اردبیل نیز از گفتگو با خیر کتابخانه ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی بعد از تحویل زمین هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش بینی می‌شود طی یک تا دو سال آینده بتوانیم کتابخانه‌ای شایسته در این نقطه از شهر افتتاح کرده و به بهره برداری برسانیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره مند شوند.

رضاقلیزاده یادآور شد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استانداردهای فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) است و رسیدن به این استانداردها مستلزم افزایش تعداد کتابخانه ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

گفتنی است، در این جلسه همچنین اداره کل راه و شهرسازی مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل قرار دهد و در خصوص تأمین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

کد خبر 748498

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود