Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا پایان روز گذشته بیش از 70 درصد از تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار به دو شرکت ایران خودرو و سایپا پرداخت شد و با تزریق منابع نقدینگی چه از محل تسهیلات مصوب و یا منابع خود خودروسازان به قطعه سازان، قطعه سازی کشور پیش از پایان سال از بحران خارج شد.

به گزارش پول نیوز، آرش محبی نژاد با اعلام این مطلب افزود: تاکنون بدهی 120 روزه هیچ کدام از خودروسازان به کل زنجیره تامین صفر نشده است و فقط قطعه سازان کوچک بودند که مطالبات معوق آنها صفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: شاخص های پرداخت نشان می دهد که قطعه سازی از وضعیت قرمز خارج شده است بنابراین قطعه سازان سال 98 را نه به نحو مطلوب اما به صورت قابل قبولی به پایان رسانده و به تعطیلات سال جدید می روند.


تمام مطالبات 120 روزه قطعه سازان کوچک تسویه شد

محبی نژاد با اشاره به نقش موثر پرداخت این تسهیلات برای مقابله با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد : در صورتی که پرداخت تسهیلات در این شرایط پرداخت نمی شد یقینا قطعه سازی وضعیت حاد و غیر قابل جبرانی را داشت با این وجود اقدام دیر هنگام مسئولان به نتیجه رسید و جای دارد که از بانک مرکزی و بانک های عامل ( ملی ، تجارت ، ملت و صنعت و معدن، پارسیان ، صادرات ، سپه و اقتصاد نوین ) و همچنین رسانه ها تشکر کنم که با همکاری و کمک آنها، بخشی از بدهی های معوق 120 روزه قطعه سازان تسویه شد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان تصریح کرد: گزارش پرداخت ها مربوط به آخرین ساعات روز گذشته است و همچنان در آخرین روز سال خودروسازان در حال انجام پرداخت مطالبات بوده و الباقی تسهیلات مصوب شورای پول واعتبار نیز توسط برخی بانک های عامل در حال تخصیص به خودروسازان است .

محبی نژاد بیان کرد: هر چند بدهی های معوق هر دو خودروساز بزرگ به قطعه سازان به صفر نرسید و قطعه سازان کماکان طلبکار به پیشواز سال جدید می روند اما این طلب قابل تحمل است و تقریبا همه قطعه سازان بخشی از مطالباتشان را دریافت کردند.

وی در ادامه ضمن تشکر از تدبیر وزارت صمت در پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک تاکید کرد : با تدبیر وزارت صمت تقریبا تمام مطالبات 120 روزه قطعه سازان کوچک پرداخت شد در حالی که به رغم آنکه 80 درصد از حجم قراردادها در اختیار 20 درصد قطعه سازان است اما 20 درصد از مطالبات مربوط به 80 درصد قطعه سازان کوچک است که مسلما از توان مالی کمتری نیز برخوردارند که تسویه مطالبات این حجم 80 درصدی قطعا حرکتی خوبی بوده است.
 


مطالبات قطعه سازان بزرگ با توافق خودروسازان تعیین تکلیف شد

این قطه ساز داخلی افزود: همچنان قطعه سازان بزرگ و متوسط طلب کار عمده باقی ماندند هر چند بخشی از مطالبات آنها با ابزارهایی چون خرید دین و توافق با شرکتها تعیین تکلیف و تسویه شده است.

این مقام مسئول در انجمن قطعه سازان همگن در ادامه با اشاره به اختصاص تمام تسهیلات دریافتی توسط ایران خودرو به زنجیره تامین خاطر نشان کرد : در صورتی که تمام 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات هم به زنجیره تامین تزریق شود باز هم مطالبات معوق قطعه سازان تسویه نمی شود .

مجبی نژاد همچنین ضمن تشکر از بانک مرکزی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات 5 هزار میلیاردی ، از بلوکه شدن بخشی از تسهیلات مصوب در نزد بانک ها انتقاد کرد و گفت : به رغم پرداخت هایی که صورت گرفته متاسفانه حدود 20 درصد از تسهیلات 5 هزار میلیارد تومانی نزد بانک های عامل بلوکه می شود و این مساله موجب می شود که تسهیلات کمتری به خودروسازان بابت تسویه مطالبات زنجیره تامین پرداخت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پرداخت تسهیلات و تسویه بخش مهمی از بدهی معوق قطعه سازان در سال 98 ، قطعه سازان آماده ادامه جهاد با تحریم ها و مقابله با کرونا در سال جدید می شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قطعه سازان همگن بانک مرکزی تسهیلات خودروسازان قطعه سازان کوچک بانک های عامل تسهیلات مصوب زنجیره تامین بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل