Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصوم پندار روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کرونا باعث شده تا اهدای خون در ایرانشهر به شدت کاهش یابد و این موضوع موجب شده در تأمین خون مورد نیاز بیماران تالاسمی ایرانشهر با مشکل مواجه شود. 

وی بیان کرد: سالن تزریق خون بخش تالاسمی ایرانشهر این روزها پر از تخت‌هایی است که دختر و پسرایی با نگاه‌های مظلومانه منتظر کیسه‌های خون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر بخش تالاسمی ایرانشهر گفت: متاسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی، وضعیت زندگی بیش‌از ۶٧١ مبتلا به تالاسمی در این شهرستان به مخاطره افتاد است، 

وی اظهار داشت: خطر ابتلای ویروس کرونا از طریق خون و فرآورده خونی چه برای اهداکننده و چه برای مصرف‌کننده نزدیک به صفر است. 

پندار ادامه داد: تمامی فرایند اهدای خون استریل و بهداشتی است و پیش از اهدا، معاینات مختلفی بر اهداکنندگان انجام می‌شود و مردم اطمینان داشته باشند که با خیال راحت می‌توانند در مراکز اهدای خون حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه اهدای خون هیچ تاثیری در تضعیف سیستم ایمنی بدن ندارد افزود: اهدای خون موجب جایگزینی گلبول‌های جدید می‌شود و به تحریک سیستم ایمنی و تقویت آن کمک شایانی می‌کند.

 مدیر بخش تالاسمی ایرانشهر گفت: تالاسمی بیماری ژنتیکی، خونی و مادرزادی است که بر اثر ازدواج‌ افراد ناقل صفتی به نام تالاسمی مینور رخ می‌دهد.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ازدواج سیستان و بلوچستان سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تالاسمی ایرانشهر اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر جواد شریعتی گفت: پارمیدا رضایی، دانش‌آموز ۱۳ ساله اهل شهرستان لالی که بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.     وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به ۳ بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.   دکتر شریعتی می‌گوید: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند