Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:21:22 GMT

کرونا و سهم برجسته بازاریان و اصناف استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۰۸۸۶

کرونا و سهم برجسته بازاریان و اصناف استان مرکزی

بروز پدیده کرونا ویروس همه بخش‌های اقتصادی کشور را درگیر کرده و در این میان رکود حاکم و برهم خوردن چرخه عرضه و عدم حضور در واحدهای صنفی با هدف کمک به کاهش کرونا، خرده فروشان و اصناف استان مرکزی از جمله شهر اراک با بحران روبرو کرده اما این حجم مشکلات سبب نشده تا اصناف و بازاریان از همراهی مردم در شکست کرونا بازبمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصناف و بازاریان همواره یکی از بازوان دولت و حکومت در تاریخ ایران بوده است و در حافظه تاریخی به یاد است آنان از دوران مبارزات با طاغوت تا جنگ تحمیلی و از دوران سازندگی تا حمایت از مردم زلزله و سیلزده حمایت خود را قطع نکردند و اکنون این بخش یاری رسان، خود نیازمند حمایت هستند و از دولتمردان می‌خواهند تا در دوران پساکرونا دست آنان را بگیرند تا زمین گیر و مستاصل نشوند.

همراهی اصناف و بازاریان استان مرکزی در شکست کرونا

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا به همه بخش‌ها و از جمله شریان اقتصادی آسیب وارد کرده و کسبه و بازار را به حد نابودی رسانده و اقتصادهای خرد را متلاشی کرده اما این مشکلات مانع از آن نشده تا این قشر پیشرو از همراهی با مردم بازبمانند.

«جمشید زند» افزود: اصناف، بازاریان و کسبه در اوقات پایانی سال امید به روزهای طلایی فروش و درآمد داشتند که با شیوع کرونا و نامساعد شدن شرایط، دست از کسب و کار کشیدند و اینک با شوک بزرگ اقتصادی روبرو شده‌اند.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا همه صنوف را درگیر کرده و به اقتصاد آسیب جدی وارد کرده است اما برخی صنوف مانند رستوران داران، مجتمع‌های اقامتی، قهوه خانه‌ها، تالارداران، اغذیه فروشی‌ها، آرایشگاه ها و دست فروشان بیش از سایر بخش‌ها دچار خسارت شده و تا ورشکستگی چند قدم فاصله دارند اما اینها به معنای همراهی با مردم و حاکمیت و اقدام متقابل برای شکست کرونا است.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بیشتر کسبه و بازاریان مستاجر هستند و باید از محل درآمد حق اجاره را پرداخت کنند و نیز بتوانند اقساط بانکی را بپردازند که با نداشتن فروش در روزهای پایانی سال به طور قطع زمین خواهند خورد.

زند افزود: دولت با حمایت جدی از صنوف و پرداخت تسهیلات بلاعوض و استمهال مالیات و حذف عوارض شهرداری می تواند به رونق اقتصادی جامعه کمک کند.

وی اظهار داشت: امید اصناف در آغاز سال جدید به برگزاری نمایشگاه بهاره بود اما شرایط شیوع بیماری این فرصت را هم از اصناف و خرده فروشان گرفت.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: شیوع این بیماری تمام امورات و کارهای مردم از طرح‌های عمرانی گرفته تا مدارس و دانشگاه ها و کسب و کارها را متوقف کرده و یا به حالت نیمه تعطیل در آورده است.

مصوبات قرارگاه زیستی استان مرکزی توسط بازارایان به بهترین وجه ممکن اجرایی شد

مسوول اجرایی هیات امنای بازار اراک نیز گفت: بازاریان اراک مصوبه پدافندزیستی استان مبنی بر تعطیلی اصناف در مقابله با ویروس کرونا را با وجود خسارت فراوان اجرا کردند و حفظ سلامتی شهروندان را بر درآمد مطلوب در شب عید ترجیح دادند.

«علیرضا عسگری هزاوه ای» افزود: قطع زنجیره ابتلا به کرونا زمانی محقق می‌شود که همگان در هر حرفه و رسته‌ای همکاری کنند در غیر این صورت تلاش‌ها موثر نخواهد بود و کسبه با علم بر این مهم تنها منبع درآمد خود را تعطیل کردند.

وی اظهار داشت: کسبه و بازاریان در همه شرایط از جمله جنگ، سیل و زلزله به مردم مناطق آسیب دیده کمک کرده‌اند و اکنون که خود دچار خسارت شده‌اند شایسته است دولت بسته حمایتی برای آنان پیش بینی کند.

مسوول اجرایی هیأت امنای بازار اراک گفت: سال ۹۸ نه تنها خسارت شیوع بیماری بلکه شرایط بد اقتصادی باعث شد تا کسبه و اصناف با مشکلات نقدینگی مواجه شوند و این شرایط باعث شده تا چشم انتظار همراهی دولت باشند.

عسگری هزاوه‌ای افزود: معافیت مالیاتی یک ساله کسبه، تسهیل قوانین چک‌های برگشتی و همکاری شهرداری در کاهش عوارض از جمله حمایت هایی است که می‌تواند از شدت خسارت کسبه و اصناف بکاهد.

وی اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا نگرانی خرده و دست فروشان بیش از سایر کسبه است زیرا تنها یک منبع درآمد دارند و باید به این قشر بیش از سایر کسبه کمک شود.

برگه های قطعی مالیات کسبه را صادر نکنید

یکی از کسبه اراک به ایرنا گفت: از سازمان امور مالیاتی انتظار است برگ‌های قطعی مالیات کسبه را صادر نکند و با حفظ مشتری مداری به خواسته کسبه احترام بگذارند و به علت شرایط اضطراری امسال در سال ۹۹ همراهی بیشتری داشته باشند.

«محسن فارسیجانی» افزود: فشار بر خرده پاها باید کم شود و مالیات را از شرکت‌های وارد کننده که همچنان فعال هستند بگیرند زیرا این بخش در شرایط فعلی دچار کمترین آسیب شده‌اند.

وی اظهار داشت: ۲ فرزند محصل و یک فرزند دانشجو دارم که برای تامین مایحتاج زندگی آنان تاکنون با قناعت کردن امورات زندگی سپری شده است اما با شرایط فعلی و درآمد ناچیز، سال خوبی را آغاز نخواهیم کرد.

یکی از زنان خرده فروش در بازار هفتگی اراک گفت: تنها محل درآمدم به عنوان زن سرپرست خانوار با ۲ فرزند، فروش لوازم بهداشتی آرایشی است که هر روز هفته در قسمتی از شهر بساط می‌کنم.

مریم فراهانی افزود: با تعطیلی بازار هفتگی در اراک عملا بیکار شده‌ام و با توجه به توصیه برای درخانه ماندن به نان شب و تامین نیاز اولیه فرزندانم محتاجم و از دولت درخواست عاجزانه دارم که به قشر ما بسته حمایتی تعلق بگیرد.

وی اظهار داشت: سال ۹۸ درآمد اقتصادی خوبی نداشتم و امید بر این بود که در پایان سال مردم خرید بیشتری داشته باشند و درمقابل درآمد ما هم افزایش یابد که با شرایط بهداشتی کنونی این امید برباد رفت. 

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی روزهای پایانی سال سرماخوردگی کسب و کار مالیات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اصناف استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین استان همدان با بیان اینکه همزمان با سالروز شهادت مرتضی مطهری ۸ تا ۱۴ اردیبهشت به نام هفته عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است بیان کرد: به این مناسبت ۳۰ عنوان برنامه عقیدتی در سطح استان همدان اجرا می‌شود.

سرهنگ همدانی افزود: برگزاری جشنواره‌های شهرستانی و استانی، نشست‌های عقیدتی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی و معرفی یگ الگو نمونه اخلاق از جمله این برنامه هاست.

او همچنین گفت: معرفی آثار به جای مانده از شهید مطهری نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد تا دانش آموزان، بسیجیان و معلمان بیشتر با این شخصیت برجسته آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!