Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:40:58 GMT

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها درهرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۰۹۵۲

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها درهرمزگان

کیانوش عارفی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این سامانه ناپایدار همراه با افزایش ابر، رگبار باران و رعد و برق و گاهی تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت وزش باد پیش بینی می شود. 
وی گفت: توصیه می شود از قرارگیری در حریم رودخانه های فصلی خودداری شود. 
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: اوج فعالیت این سامانه بارشی در ساعت بعد از ظهر و شب شنبه و همچنین در روز یکشنبه پیش بینی می شود و احتمال تقویت آن نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
عارفی ادامه داد: دریا نیز امروز پنجشنبه و فردا جمعه کمی مواج خواهد بود. 
وی یادآورشد: دریا در روزهای شنبه و صبح یکشنبه هفته پیش روی با وزش بادهای جنوب شرقی و از بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه با افزایش سرعت وزش بادهای شمال غربی و غربی، مواج پیش بینی می شود لذا توصیه می شود تمهیدات لازم جهت رفتن ایمن شناورها صورت پذیرد.
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: از نظر دمایی نیز، تا روز یکشنبه افزایش دمای کمینه و افزایش رطوبت نسبی هوا و از روز دوشنبه چهارم فروردین ماه، کاهش دما پیش بینی می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جنوب شرقی رعد و برق وزش باد هواشناسی آبگرفتگی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه روز جمعه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، با توجه با تقویت سامانه فعال در استان از اواخر وقت امشب تا عصر روز شنبه شاهد افزایش حجم بارش‌ها همراه با رعدوبرق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی از نقاط استان هستیم.

این سامانه وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید در برخی از نقاط بارش تگرگ، آبگرفتگی، ایجاد روانآب و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل را در بردارد.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت‌حیدریه، قوچان، درگز، چناران – گلبهار، طرقبه و شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و برخی از نوحی کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.

عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی؛ مدیریت تردد در مناطق ییلاقی و گردشگری استان و خودداری از سفرهای غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه است.

کد خبر 6095953

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سامانه بارشی جدید در راه آسمان لرستان
  • افزایش سطح آب رودخانه دز/ بوستان‌های ساحلی دزفول تخلیه شدند
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • وضعیت سیلابی خیابان‌ها و معابر شهر روانسر
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها