Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان روز چهارشنبه پیرامون آخرین وضعیت استان در مواجهه با بیماری کرونا، اظهار داشت: استان مرکزی دومین استان درگیر با ویروس کرونا یا کووید ۱۹ بود و به دلیل اینکه در مجاورت اولین استان درگیر یعنی استان قم قرار داشت، از وضعیت مناسبی برخوردار نبود.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده در سریع‌ترین زمان ممکن بیماران مبتلا به این بیماری شناسایی و قرنطینه شدند و با همه اقدامات انجام شده تا حد قابل توجهی از شیوع در استان جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انجام غربال گری فعال به شناسایی بیماران قبل از وجود هرنوع عارضه کمک می‌کند و میزان مرگ و میر در استان را کاهش می‌دهد.

جمالیان افزود: در حال حاضر غربالگری فعال در استان به ویژه در تمام روستاها انجام می‌شود و پیش بینی شده تا فردا ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت ۹۷۵ هزاری نفر استان که جزو گروه‌های پرخطر مانند بیماران دیابتی، قلبی، ریوی مزمن، افراد دارای اضافه وزن، بیماران دارای فشار خون بالا هستند، مورد غربالگری قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۳۶ هزار و ۶۳۶ نفر توسط دانشکده پزشکی خمین و ۳۰ هزار و ۳۶۶ نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی ساوه مورد غربالگری فعال قرار گرفتند و تا روز گذشته درمان سرپایی ۱۲ نفر از آن‌ها آغاز شده، ۹۱ نفر به عنوان مشکوک به این ویروس شناسایی شده و ۵۴۵ نفر نیز در منزل بستری و تحت مراقبت‌های روزانه قرار دارند.

وی گفت: امیدواریم با تداوم همکاری مردم و اجتناب آن‌ها از سفرهای نوروزی در آخر هفته سال جدید روند نزولی تعداد مبتلایان به این بیماری را شاهد باشیم بنابراین فرهنگ سازی نسبت به این موضوع مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این برهه آموزش و اطلاع رسانی اصحاب رسانه نسبت به این موضوع بسیار کمک کننده بوده و در این زمینه رسالت خود را به نحو احسن انجام دادند. برای کنترل بیماری نیاز به همکاری تمامی افراد جامعه وجود دارد.

جمالیان تاکید کرد: کاهش تردد و در خانه ماندن تنها راه از بین رفتن چرخه شیوع است در غیر این صورت آمار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اراک که با بحران مالی مواجه بود در حال حاضر برای خرید لوازم کیت حفاظتی پرسنل با مشکل مواجه نیست بلکه مشکل در تهیه این اقلام است اما با این وجود با هر قیمتی در حال خریداری آن برای کادر درمانی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: قیمت هریک از این کیت‌های حفاظتی ۲۵۰ هزار تومان و برای مصرف یک شیفت است و در هر شیفت نزدیک به ۲۰ میلیون تومان برای لباس پرسنل هزینه می‌شود که برای سه شیفت نزدیک به ۶۰ میلیون تومان است. ماسک N۹۵ دانه‌ای ۳۰ هزار تومان خریداری می‌شود که از کمک‌های مالی است که وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی داشته است.

جمالیان عنوان کرد: در زمینه تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز کمک‌های بین المللی به استان نشد اما با پیگیری استاندار صنایع وارد میدان شده به طوری که شرکت آلومینیم از پنج میلیارد تعهد خود یک میلیارد را به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرده، شرکت پتروشیمی نیز از پنج میلیارد تومان تعهد خود ۵۰۰ میلیون تومان را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: بنا به تاکید استاندار مرکزی در نشست قرارگاه پدافند زیستی استان پالایشگاه نیز باید به دانشگاه علوم پزشکی اراک در این حوزه کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: در این شرایط حساس خیرین، شرکت برق باختر، یکی از کارخانه‌های صنایع لبنی و… با همدلی و مساعدت‌های خود قوت قلب دانشگاه علوم پزشکی بودند

جمالیان گفت: تعداد ماسک‌های احتکار شده چندان زیاد نیست و بر اساس آخرین آمار دو الی سه هزار ماسک ساده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است و سایر ماسک‌های غیر بهداشتی معدوم و یا در اموال تملکی باقی مانده و تحویل دانشگاه نشده است.

وی اظهار کرد: هفته گذشته نزدیک به ۳۰ هزار ماسک با همکاری یک شرکت در داروخانه‌های بخش خصوصی توزیع شد و امروز هم در شورای پدافند زیستی استان مصوب شد که اصناف روزانه ۱۵ هزار ماسک را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا در داروخانه‌ها و مراکز تجهیزات پزشکی برای استفاده مردم توزیع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: خواسته شفاف دانشگاه علوم پزشکی در جلسات قرارگاه پدافند زیستی استان تعطیلی اصناف و اجرای قرنطینه کامل بوده است. ما در این حوزه به عنوان متولی سلامت نباید به مسأله‌ای جز حفظ سلامت مردم بیاندیشیم و تعطیلی اصناف در روزهای اخیر با وجود شرایط سخت اقتصادی در این حوزه بسیار کمک کرد و از همکاری آن‌ها سپاسگزاریم.

جمالیان گفت: در شرایطی قرار داریم که خستگی در پرسنل و کادر درمانی وجود دارد اما بدون هیچ چشمداشتی مشغول ارائه خدمات هستند و باید برای کمک به این شرایط از ورود مسافرین غیر بومی به داخل استان جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: در نانوایی‌ها باید از کارت خوان استفاده شود. از هفته گذشته با تمامی فروشگاه‌ها و نانوایی‌هایی که اخطارهای بهداشتی را نادیده می‌گیرند، برخورد قطعی شده و در صورت مشاهده تخلفات برای پلمب آن‌ها اقدام می‌شود.

جمالیان گفت: با توجه به در پیش بودن پنجشنبه آخر سال از مردم انتظار می‌رود که از حضور در بهشت زهرا (س) خودداری کنند و در این راستا مقرر شد اقداماتی توسط فرمانداران در این حوزه برای عدم جلوگیری از حضور مردم انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص مساعدت رئیس جمهور برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ولیعصر اراک این مهم از سازمان برنامه و بودجه و توسط رئیس سازمان مدیریت استان پیگیری شده اما تاکنون هیچ کمکی به استان مرکزی در این حوزه نشده است و به طور حتم پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: مردم در صورت هر گونه سوال در مورد ویروس کرونا با سامانه ۳۸۳۹ تماس حاصل کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان مرکزی جامعه رئیس دانشگاه علوم پزشکی سازمان برنامه و بودجه مرگ بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود