Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-یکی از اماکن ناقل کرونا، عابر بانک‌ها هستند، هنگام کار با آن‌ها از دستکش‌های یک بار مصرف یا در نهایت دستمال کاغذی استفاده کنید.

این روز‌ها که ویروس کرونا دلیلی برای نگرانی‌های مردم شده، باید به این نکته توجه داشت که در در مراودات معمولی و روزانه چه چیز‌هایی می‌تواند سبب بیماری شود، یکی از اماکن ناقل کرونا، عابر بانک‌ها هستند

دستگاه‌های خودپرداز یا عابر بانکها، دستگاه‌های پول شمار، دستگاه‌های نوبت دهی خودکار و رد و بدل شدن اسکناس و اسناد مالی می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت لمس هرکدام از موارد بالا نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنید.

کارت‌های بانکی هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند ویروس را منتقل کند بنابراین تا آنجایی که امکان دارد خودتان کارت بشید و هنگام کار با آن‌ها از دستکش‌های یک بار مصرف یا در نهایت دستمال کاغذی استفاده کنید تا مانع شیوع کرونا شوید.
انجام نکاتی که در هنگام مراجعه به بانک‌ها ضروری است

برای پیشگیری از ویروس کرونا در زمان مراجعه به بانک‌ها، استفاده از کارت‌های بانکی و عابربانک‌ها باید به رعایت نکات بهداشتی زیر اهمیت دهید:

۱- پیش از مراجعه به بانک‌ها و یا استفاده از دستگاه‌های خودپرداز از تمیز بودن دست‌های خود مطمئن شوید.

۲- در صورت وجود صف فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید.

۳- سعی کنید هنگام کار با این دستگاه‌ها از دستکش‌های یک بار مصرف یا در نهایت دستمال کاغذی استفاده کنید.

۴- در طول انجام عملیات بانکی هرگز دست خود را به بینی، چشم‌ها و دهان نزنید.

۵- پس از اتمام عملیات بانکی چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یکبار مصرف استفاده کرده‌اید، آن را در محیط رها نکنید و در سطل زباله در دار بیندازید.

۶- هنگامی که از بانک خارج شدید و یا عملیات انتقال وجه شما به پایان رسید دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول‌های ضدعفونی کنند استفاده کنید.

۷- از پول نقد استفاده نکنید و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به صورت اینترنتی انجام دهید.
نکات مهم در استفاده از عابربانک

نکاتی که باید در هنگام استفاده از عابربانک برای پیشگیری از کرونا رعایت کنید:

۱. حتی‌الامکان سعی کنید جابجایی‌های پولی و یا خرید را با اپلیکیشلن نصب شده بر روی گوشی خودتان انجام دهید تا نیاز به استفاده از سیستم‌های عابر بانک را به حداقل برسانید.

۲. در صورت نیاز، اگر با قصد برداشتن پول از عابربانک از منزل خارج شدید حتما با خودتان حداقل یک عدد دستکش یکبارمصرف به همراه ببرید.

۳. هنگام رسیدن به دستگاه عابربانک با هوشیاری کامل عمل کنید و به هیچ چیز دست نزنید. ابتدا در یکی از دستان دستکش یکبارمصرف را بپوشید و با دست دیگر کارت عابربانک را آماده سازید.

۴. کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت خوان دستگاه کنید؛ و با دست دستکش‌دار اقدام به استفاده از پانل دکمه‌های دستگاه جهت ورود رمز و مبلغ مدنظر کنید.

۵. پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش کارت را در جیب بگذارید و با دست دستکش‌دار پول را داخل کیف بگذارید. از تماس مستقیم با اسکناس خودداری کنید.

۶. در نهایت دستکش را طوری از دستتان خارج کنید که هیچ جای بدنتان با قسمت رویی دستکش که در تماس با دستگاه قرار گرفته است تماس پیدا نکند.

۷. بلافاصله دستکش را در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیندازید.

۸. از هر دستکش یکبارمصرف فقط یکبار استفاده کنید.

۹. در صورتی که ضروری پیش آمد که از دستگاه عابر بانک استفاده کنید و دستکش همراه‌تان نبود حتما دقت کنید و یک دستمال کاغذی به دور انگشتان بپیچید طوریکه انگشتان شما با پانل دکمه‌های دستگاه تماس پیدانکند و سپس دستمال کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحا سربسته) بیندازید.

۱۰. در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به هیچ‌وجه صورت خودتان را لمس نکنید.

این توصیه‌ها توسط انجمن علمی اموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دستمال کاغذی استفاده کنید عابر بانک دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی درباره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.

کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته 445 میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.

کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • داوید رایا یا جوردن پیکفورد؛ چه کسی برنده دستکش طلایی فصل 24-2023 لیگ برتر انگلیس می‌شود؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟