Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از مراکز فعال در جهت فعالیت های پزشکی آموزشی و اطلاع رسانی به مردم شهر بابل و سایر نقاط شمالی کشور بوده است که اهم فعالیت های آنها نیز در پیج اینستاگرامی این دانشگاه به مخاطبان  اعلام می‌شود. این دانشگاه در زمینه های مختلف از جمله اخبار و اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و تشکیل کمپین ها و پویش های مردمی جهت حمایت های نقدی و غیر نقدی از مبتلایان به بیماری کرونا  فعالیت چشمگیر و قابل توجهی داشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن زیر بخشی ای از دل نوشته ای است که روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی بابل به مناسبت در گذشت یکی از از پرسنل خدوم این دانشگاه  در پیج اینستاگرامی خود قرار داده است.

هوای قلبهایمان دلگیر است...
از جبر قبول این اتفاق پر از حسرت...
و چشمهایمان بارانیست بواسطه این حجاب نبودنت
بیا کمی به عقب برگردیم...
به جغرافیای جاده کربلا و تاریخ روزهای عاشقانه حوالی اربعین...
و تنظیم نفس های زائران بیمار و خسته حسینی و عشق و تلاشی که از قلبت می آمد تا سر پا نگهداریشان ...
اینها شریف ترین خاطراتی ست که در طول دوران زندگی ات، بدون ذره ای چشم داشت، در میدان انسانیت به جا گذاشته ای...
بیا زمان را به عقب برگردانیم...
همان جا بمانیم... آنجا که هوای شهر را استشمام میکردی، تا یکبار دیگر...
شانس شمارش نفسهایت را داشته باشیم...
میدانی جواد جان
رد انگشتانت روی دوربینی که زحماتت را با لنزهایش ثبت کرده، دارد محو می شود...
تاریخ انقضای هنر نمایی پنجه هایت به روی کاغذ، غمگین ترین تاریخی ست که باید در تقویم اتفاقات ناگهانی ثبت گردد...
عبور کردن از این لحظات سخت ترین کار است جواد جان...
اصلا...
گیرم جای خالی صندلی کارت را گل باران کنیم...
جای پای مهربانی هایت در دلهایمان را چگونه این چنین خالی تحمل کنیم...
سخت است...
نبودنت بسیار سخت است جواد جان...
اما...
هر جا که هستی...
با قلب رئوفت برای ما صبر بطلب...
که برنامه ریزی ادامه زندگی در دنیای بی تو، برای اطرافیانت، در این بحران ملتهب، دشوارترین و دردناک ترین تصمیم ممکن است...
اما به پاس استقامتت، آرامشت و لیاقتت، دوام میاوریم در این لحظه هایی که میشد باشی ولی نیستی...
و برایت آرزوی آرامش میکنیم...
سفر سلامت مرد مهربان...

مهم ترین اقدامات این دانشگاه در محورهای مختلف بررسی شده است: 

آموزش و فرهنگ سازی

در برخی از پست های  پیج دانشگاه پزشکی بابل اساتید متخصصین این دانشگاه  به بیان توصیه های پزشکی در جهت آموزش و فرهنگ سازی خانواده ها و پیشگیری و  درمان ویروس کرونا پرداخته اند.  برای نمونه دکترمصطفی_جوانیان عضو کمیته علمی کرونا ویروس کشور و متخصص عفونی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل درباره نکات بهداشتی برای خرید مواد غذایی در پستی در پیج اینستاگرام این دانشگاه توصیه های زیر را در قالب یک پیام ویدئویی مطرح کرده است:

مواد خام بخصوص گوشت، میوه و سبزیجات پتانسیل آلودگی در آن‌ها وجود دارد و تاکید ما این است که از اماکن بهداشتی این مواد خریداری شود.

ترجیحا مواد خریداری شده بسته‌بندی باشد.

 حتما قبل از قرار دادن در داخل یخچال، ابتدا مواد خریداری شده شسته و یا ضدعفونی شود و با فاصله داخل یخچال قرار گیرد.

تاکید داریم گوشت و مرغ حتما بصورت کامل پخته شود.

به یاد داشته باشید، فریز کردن باعث از بین رفتن ویروس نمی‌شود.

در ارتباط با نان نیز، ترجیحا از نان‌های بسته‌بندی استفاده شود و اگر از نان سنتی استفاده می‌شود، از سرد کردن نان روی میز نانوایی خودداری شود.

سعی شود از دستکش استفاده کرده و در پارچه تمیزی نان قرار داده شود.

پیشنهاد می‌شود نان قبل از مصرف دوباره گرم شود.

مشاوره های پزشکی و درمانی

یکی از اقدامات در خور توجه این مرکز آموزشی و درمانی  فراهم آوردن امکانات مشاوره به صورت غیر حضوری و با انتشار اسامی پزشکان و شماره تلفن آنها بوده است به طوری که این اقدام  سبب می شود بیماران غیرکرونایی جهت انجام امور ویزیت و درمانی بدون حضور در بیمارستان و مراکز درمانی که احتمال  انتشار ویروس کرونا در آنها زیاد است مراحل درمانی خود را طی کند. در یکی از این پست ها  آمده است:با توجه به شرایط کنونی و بدلیل کاهش مراجعه به مراکز درمانی، پزشکان دانشگاه علوم پزشکی بابل پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اطلاع رسانی و اخبار امید بخش

درشرایط نگرانی و ناراحتی یکی از مهمترین   موضوعاتی که باعث امید و رضایت جامعه می شود اطلاع رسانی دقیق و کامل از شرایط پیش رو است. دانشگاه علوم پزشکی بابل و پیج اینستاگرامی آن در راستای این هدف با انتشار اخبار مختلف  تا حد زیادی باعث جلب اعتماد و رضایت کاربران شده است برای نمونه تولد یک نوزاد و ترخیص یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲ پست یگانه اینطور منتشرشده است:  

۱. هفتمین نوزاد از مادر باردار مشکوک به کرونا در بابل بدنیا آمد. روابط عمومی و امور بین الملل «دانشگاه علوم پزشکی بابل گفته است که: مادر_باردار ۳۵ ساله اهل فریدونکنار با علائم تب، تنگی نفس مراجعه نمود، پس از انجام سی تی اسکن و آزمایشات مربوطه احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در ایشان بسیار بالا تشخیص داده شد و در بیمارستان میناگر بستری شدند. زایمان طبیعی این مادر باردار توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه به سرپرستی خانم دکتر_‌مهدی‌نیا متخصص زنان و زایمان، خانم دکتر اکبریان فوق تخصص نوزادان و کادر مامایی بیمارستان میناگر با موفقیت انجام شد و نوزاد پسر با وزن سه کیلو و پانصد گرم بدنیا آمد. نوزاد دومین فرزند خانواده است و در بیمارستان روحانی تحت مراقبت های پزشکی قرار دارد. این مادر عزیز هم پس از زایمان در بیمارستان میناگر تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد می باشد.


۲. ترخیص_نخستین بیمار مبتلا به کرونا از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان آیت ا... روحانی (ره) بابل. دکتر_میثم_قربان_پور متخصص بیهوشی و دستیار فوق تخصص ICU دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره ابراز داشت:خیلی خوشحالیم که با همکاری پرسنل، نخستین بیمار مبتلا به کرونا که بیمار بسیار بدحالی بود با حال عمومی خوب از بخش icu داخلی ترخیص شد.

تشکیل پویش مردمی مبارزه با کرونا

این  مرکز آموزشی و بهداشتی در کنار امور پزشکی و درمانی پویشی مردمی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهت تجهیز بیمارستان و حمایت از بیماران کرونایی تشکیل داده است است که در آخرین اطلاع رسانی مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان در این کمپین جمع آوری شده است. صمدمیناگر عضو ستاد مردمی مبارزه با کرونا در یکی از پست های این پیج گفته است:  امروز پهلوان و یل میدان در کشور، کادر بهداشت و درمان هستند که خدمت آن‌ها تعظیم می‌کنم. امروز به دست_شفابخش کادر درمانی گروه زیادی از مردم شفا پیدا می‌کنند.
۱.۲ میلیارد تومان بصورت نقدی و ۸۰۰ میلیون تومان بصورت غیرنقدی طی نیازسنجی‌هایی که انجام شد، اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین و اهدا شد.
دستگاه تنفسی بای‌پپ، کپسول‌های اکسیژن، ونتیلاتور سیار، ماسک، دستکش و دیگر اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ها با همت شما مردم به بیمارستان‌ها اهدا شد. عزیزان من؛ تا می‌تواند با رعایت کردن موارد بهداشتی، بیشتر از این به کادر درمان فشار نیارید.
اگر مبالغ دیگری نیز برای ما واریز شود، دستگاه‌های جدیدی تهیه می‌کنیم تا پزشکان حاذق ما از مواهب آن برای نجات جان بیماران استفاده کنند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا بابل کرونا ویروس کرونا بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است