Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:41:42 GMT

سه اثر تاریخی ابرکوه به ثبت ملی رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۱۷۱۵

سه اثر تاریخی ابرکوه به ثبت ملی رسید

محمد کاظمی نسب  روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خانه عظیمی به شماره ۳۲۵۷۲ ، خانه اسفندیار با شماره ۳۲۷۹۸ و  قلعه رحیم آباد هم با شماره ۳۲۸۰۱ که مربوط به دوره قاجاریه است، ثبت ‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در دیماه ۹۸ نیز دومین درخت کهنسال ابرکوه معروف به « سرو صحافی‌ها » با شماره ۵۵۲، در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی زمینه جذب اعتبار و مرمت آنها را فراهم می کند ، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ اثر شناسایی شده شهرستان ، تاکنون ۱۴۷ مورد آن در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ابرکوه در محدوده مثلث طلایی یزد ، فارس و اصفهان قرار دارد، یادآور شد: این شهرستان تاریخی ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت پاک گردشگری دارد.

رییس شورای میراث فرهنگی ابرکوه با تاکید براینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا سفر مسافران و گردشگران نوروزی به شهرستان ممنوع شد ، افزود: هر سال در ایام نوروز ، جاذبه های تاریخی و طبیعی مملو از گردشگران و مسافران نوروزی بود.

ابرکوه همراه با تفت و میبد به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شد .

این شهرستان هفت اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی، موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت خانه حسینیان ، مسجد بیرون منزلگاه امام  رضا (ع)، خانه آقازاده، بیوت قدیمی، دهکده توریستی تیرجرد، قلعه های تاریخی، مسجد جامع ، گنبدعالی ، سرو ۴۵۰۰ ساله و بافت ۱۶۲ هکتاری تاریخی دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله آن تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها یزد ابرکوه اصفهان شیراز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ابرکوه اصفهان شیراز میراث فرهنگی یزد ابرکوه اصفهان شیراز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد

افشین صالحی نژاد گفت: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان پیرامون احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرد.

وی با بیان این مطلب که بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، بیان داشت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید به منظور حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت افزود: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند؛ اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج