Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ برای استقلال چند روز است که تمام شده. سالی به معنای واقعی پر فرازونشیب که بی‌شک نشیب‌هایش به مراتب بیشتر بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از دعوا و جنجال در جدال مقابل پرسپولیس گرفته تا تظاهرات هواداران! از اخراج یک سرمربی خارجی گرفته تا محبوب شدن یک سرمربی خارجی دیگر. از رفتن مدیرعامل تا استعفای سایر مدیران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال در سال ۹۸ کلی سوژه داشت که به اتفاق مهم‌ترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

ناکامی در دربی‌ها
در حالی که ۱۰ روز از شروع سال جدید می‌گذشت، استقلال مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرد و در دیداری فوق العاده جنجالی با یک گل مغلوب حریف سنتی خود شد. اتفاقی که در آخرین روز تابستان نیز تکرار شد و آبی‌پوشان پایتخت دوباره با یک گل شهرآورد را واگذار کردند. نکته حائز اهمیت در هر دو بازی استقلال این بود که پنالتی خراب کرد. در جدال فروردین فرشید اسماعیلی توپ را هدر داد و در نبرد شهریور نیز علیرضا بیرانوند ضربه علی کریمی را مهار کرد.

کتک‌کاری در رختکن
استقلال امسال کتک‌کاری در رختکن را هم تجربه کرد. در بین دو نیمه شهرآورد فروردین میان فرشید باقری و بازیکنان خارجی کتک‌کاری شده و از طرف دیگر، مهدی رحمتی کاپیتان وقت آبی‌ها نیز به شدت مغضوب هواداران شد. طرفداران استقلال تأکید داشتند پنالتی‌زن تیم در آن بازی با دخالت مستقیم رحمتی عوض شد و اصلاً قرار نبود فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار بگیرد. دامنه اعتراضات به رحمتی تا جایی بالا گرفت که او از همان مسابقه تا انتهای فصل نیمکت‌نشین شد و در نهایت هم از استقلال رفت.

اخراج شفر
دوران حضور وینفرد شفر در جمع آبی‌پوشان پایتخت بهار امسال به سررسید. پس از ناکامی مقابل پدیده در مشهد، مدیران وقت باشگاه استقلال به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با سرمربی آلمانی خود ادامه همکاری دهند روی همین اصل شفر را برکنار کرده و سکان هدایت تیم را در اختیار فرهاد مجیدی گذاشتند. فرهاد در آن مقطع نتایج بسیار خوبی گرفت، اما در نهایت مدیریت باشگاه برای لیگ نوزدهم تیم را دست او نداد!

مرد ایتالیایی
از ابتدای تابستان دور جدید تمرینات استقلال با حضور یک سرمربی سرشناس آغاز شد. آندره‌آ استراماچونی سرمربی اسبق اینترمیلان حالا به جای هدایت آبی‌پوشان ایتالیایی، آبی‌های ایرانی را هدایت می‌کرد. تیم با استرا اصلاً خوب شروع نکرد و همان‌طور که نوشتیم، مقابل پرسپولیس هم مغلوب شد ولی با این وجود هیئت‌مدیره باشگاه استقلال پای استراماچونی ایستاد و در تصمیمی درست، او را برکنار نکرد.

اوج‌گیری
اندیشه‌های استراماچونی آرام‌آرام در استقلال جا افتاد و این تیم را به بهترین مجموعه لیگ برتر در نیمه دوم نیم‌فصل اول بدل کرد. آبی‌پوشان تمام رقبا را قلع‌وقمع می‌کردند. حریفان یکی پس از دیگری مقابل استقلال شکست می‌خوردند و حالا رؤیای قهرمانی برای هواداران نزدیک‌تر از هر زمان دیگری شده بود. رسیدن به صدر جدول و نمایشی که انصافاً طی یک دهه گذشته کمتر از استقلال شاهد بودیم. همه این‌ها خبر از موفقیت مجموعه می‌داد.

زوج فیل و فنجان
در کنار اوج‌گیری استقلال، این تیم صاحب بهترین زوج خط حمله لیگ برتر هم شده بود. مهدی قایدی و شیخ دیاباته هم خوب گل می‌زدند و هم خیلی خوب گل می‌ساختند. هماهنگی فوق العاده این دو نفر باعث شد تا رسانه‌ها به این زوج جدید لقب فیل و فنجان بدهند. همه چیز حکایت از آن داشت که استقلال شانس بسیار بالایی برای قهرمانی دارد و از میان قایدی و دیاباته هم یک نفر آقای گل لیگ می‌شود، اما ناگهان پس از بازی با شهرخودرو همه چیز عوض شد.

قهر استرا
آذرماه برای استقلال روز‌های بسیار عجیب و غریبی را رقم زد. در حالی که همه آماده قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شده بودند، آندره‌آ استراماچونی به دلیل عدم دریافت حقوق معوقه و برخی مسائل دیگر، قهر کرد و شبانه از ایران رفت! ماجرا خیلی زود به یک بحران برای باشگاه استقلال بدل شد و کار به تجمع هواداران مقابل ساختمان استقلال کشید. کار تا جایی بالا گرفت که امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت باشگاه مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند. وزارت ورزش هم برای اینکه دوباره برچسب پرسپولیسی بودن به وزیر چسبانده نشود، علاوه بر بسیج کردن امکانات خودش، از وزارت امور خارجه هم خواست تا در این رابطه به کمک استقلال بیاید.

ماراتن مذاکرات
استراماچونی رفت تا ماراتن مذاکرات میان او و مدیران استقلال آغاز شود. گفتگو‌هایی که در رم و دوحه انجام شد و بالغ بر ۲۰ روز یکی از سوژه‌های اصلی ورزش کشور شده بود طوری که حتی صدای اعتراض محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان را هم به آسمان برد. در نهایت همان‌طور که می‌شد حدس زد، استرا حاضر به بازگشت نشد. البته در روز‌هایی که او رفته بود، جواد زرینچه هم کناره‌گیری کرد. سرپرست استقلال در توجیه این مسئله به خبر ورزشی گفت‌: من رفتم تا به همه ثابت کنم چشمم دنبال سرمربیگری نبود.

بازگشت دوباره فرهاد
وقتی استراماچونی اعلام کرد قطعاً بازنمی‌گردد، فرهاد مجیدی بهترین گزینه برای هدایت استقلال بود. مردی که بزرگ‌ترین ریسک زندگی ورزشی‌اش را انجام داد و جانشین مربی محبوب ایتالیایی شد. فرهاد در همان قدم اول اعلام کرد تمایلی به همکاری با ستار همدانی (سرپرست جدید تیم) ندارد و ترجیح می‌دهد با سعید رمضانی کار کند. مجیدی آمد و انصافاً تیمش در هفته‌های آغازین نتایج فوق العاده‌ای هم کسب کرد. استقلال فرهاد واقعاً زیبا بازی می‌کرد، اما شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات تمام رشته‌های او را پنبه کرد.

حاجی رفت و برگشت
… و بالاخره اینکه آمدن و رفتن علی فتح‌الله‌زاده آخرین اتفاق مهم استقلال در سال است که دردسر‌های عظیمی را طی آن تجربه کرد. فتح‌ا… زاده که علاقه‌اش برای مدیرعامل شدن در استقلال بر هیچ‌کس پوشیده نیست، این بار خیلی زود در باشگاه به بن‌بست رسید و طی کمتر از ۱۷ روز استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش کرد تا استقلال در این روز‌های کرونایی با دردسر مضاعفی مواجه شود.

خبرورزشی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال وینفرد شفر فرهاد مجیدی آندره آ استراماچونی آندره آ استراماچونی استقلال دربی فرهاد مجیدی وینفرد شفر آبی پوشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی یکی از شمشیربازان اعزامی به رقابت های انتخابی زون آسیا در فجیره امارات بود که با وجود پیشروی تا مرحله نیمه نهایی از کسب سهمیه بازماند.

این ملی پوش اسلحه اپه بعد از صعود از مرحله مقدماتی موفق شد در رقابت با «عبدالعزیز الشاطی» از کویت ۱۵ بر ۱۱ پیروز شده و به جمع هشت بازیکن برتر راه یابد. «رانگ لی» از چین تایپه حریف اسماعیلی در این جدول بود. اسماعیلی در رقابت با او به برتری ۱۵ بر ۱۲ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. در این مرحله اما اسماعیلی برابر «هانگ وی هو» از هنگ کنگ با نتیجه ۱۵ به ۱۴ شکست خورد و از صعود و پیشروی تا قهرمانی برای کسب سهمیه بازماند.

اسماعیلی در حالی نتیجه دیدار نیمه نهایی خود در انتخابی زون آسیا را با تنها یک اختلاف امتیاز واگذار کرد که حریفش در نهایت قهرمان اسلحه اپه شد و تنها سهمیه این اسلحه برای المپیک پاریس را از آن خود کرد.

محمد اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد عملکردش در این رقابت ها گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود. رقابت های اسلحه اپه با حضور ۲۴ نفر برگزار شد در حالی که مسابقات در سایر اسلحه ها مانند همیشه با تعداد شرکت کننده کمتری برگزار شد. همین مساله هم رقابت های این اسلحه را سخت تر کرده بود.

وی ادامه داد: در این شرایط من تا مرحله نیمه نهایی پیش رفتم. در مرحله اول حذفی بازیکن کویتی که در المپیک ۲۰۱۶ شرکت داشت را شکست دادم. سپس بازیکن چین تایپه که در رده سنی جوانان قهرمانی آسیا را کسب کرده بود، از پیش رو برداشتم و در نهایت مقابل بازیکنی شکست خوردم که رنکینگ ۵۹ جهان را دارد و توانست از این مسابقات سهمیه هم بگیرد.

این ملی پوش اسلحه اپه با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در رقابت های گزینشی برای کسب سهمیه المپیک شرکت می کرد، تصریح کرد: به خاطر مسایلی مانند اعزام حداقلی و انتخابی بودن ورزشکار اعزامی، تا به امسال فرصت حضور در مسابقات گزینشی را پیدا نکرده بودم. برای المپیک ۲۰۲۶ آقای عاشوری به مسابقات گزینشی رفت و برای المپیک توکیو هم فرصت در اختیار محمد رضایی قرار گرفت. رضایی در مرحله یک چهارم حذف شد. فکر می کنم در بین نفراتی اعزامی اسلحه اپه به ادوار مختلف مسابقات گزینشی المپیک، من بهترین عملکرد را داشتم.

محمد اسماعیلی تا مرحله نیمه نهایی رقابت های انتخابی زون آسیا پیش رفت اما در نهایت از قهرمانی و کسب سهمیه المپیک بازماند

اسماعیلی برگزاری منظم و مستمر اردوهای آماده سازی را از عوامل موثر در عملکرد خوبش عنوان کرد و گفت: فدراسیون به نسبت بودجه و امکاناتی که در اختیار دارد و به خصوص به نسبت ادوار گذشته، برگزارکننده اردوهای منظم تری برای اسلحه اپه است. در ماه های اخیر تمرینات خوبی زیر نظر حامد صداقتی داشتم. البته هنوز تا ایده آل شدن فاصله داریم اما در کل نسبت به گذشته شرایط تمرینی و ا ردویی خیلی بهتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تمرینی و اردو تاثیر مستقیم و بالایی روی عملکرد دارد. همین شمشیرباز چین تایپه که باعث حذف من شد و در نهایت هم سهمیه گرفت، در تمام رویدادهایی که پیش از انتخابی زون آسیا برگزار شد، شرکت داشت و حتی چند کمپ بین المللی به میزبانی آلمان، مجارستان و ... را هم سپری کرده بود.

شمشیرباز اسلحه اپه تصریح کرد: با این حال من تنها با یک اختلاف امتیاز به این بازیکن با این همه برنامه آماده سازی باختم. من از مسابقات انتخابی زون آسیا سهمیه نگرفتم اما دقیقا همین مسئله مصمم ترم کرد به اینکه با انگیزه و قدرت بیشتری تمریناتم را ادامه بدهم و از شرایط فعلی که با وجود خیلی کمبودها مهیا می شود، بیشترین استفاده را ببرم. به خصوص که مسابقات قهرمانی آسیا (تیر - کویت) را در پیش دارم.

وی با بیان اینکه این رقابت ها در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار می شود، گفت: عملکرد خوب در این رقابت ها خیلی مهم است به خصوص که قرار است نتیجه این رقابت ها ملاک ارزیابی برای حضور در بازی های آسیایی هم باشد. بنابراین مصمم به نتیجه گیری در رقابت های قهرمانی آسیا هستیم. به خصوص نتیجه گیری در بخش تیمی اهمیت زیادی برای‌مان دارد. کارگروهی همیشه تاثیرگذارتر است.

اسماعیلی در مورد پیش بینی خود از مسابقات قهرمانی آسیا و اینکه به مدال هم فکر می کند، گفت: مراحل اول برای‌مان خیلی مهم است. به خاطر حضور کمتری که نسبت به دیگر کشورها در میادین بین المللی داریم، رنکینگ پایین تری داریم. بنابراین معمولا در مراحل اولیه با کشورهای قوی روبرو می شویم. اگر بتوانیم از این مرحله عبور کنیم، به مدال هم فکر می کنیم.

این ملی پوش اسلحه اپه شمشیربازی ایران که عضو تیم باشگاهی چادرملو است در مورد فعالیت باشگاهی خود نیز گفت: فعلا صدرنشین جدول رده بندی هستیم. دیدارهای دور رفت را بدون باخت تمام کردیم و در چند دیداری هم که از مرحله برگشت برگزار شد هم شکستی نداشتیم. امیدوارم این روند را در دیدارهای باقی مانده دور برگشت هم ادامه دهیم تا قهرمان این اسلحه شویم.

کد خبر 6097115 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • ناکامی ایتالیا در سال 2002 و قهرمانی در جام جهانی 2006 به روایت کارتون / انیمیشن
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • پرسپولیس در نبردهای سرنوشت‌ساز ۹ امتیاز از دست داد!
  • چلسی ۵-۰ وستهم: پیروزی در دومین دربی لندن ظرف سه روز
  • جام جهانی تیراندازی| ادامه ناکامی‌ها را نکونام و نوروزیان رقم زدند
  • بارسلونا دربی را باخت و رئال مادرید را قهرمان لالیگا کرد
  • شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • سهم پرسپولیس از ۴ بازی ۶ امتیازی فقط ۳ امتیاز!
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی