Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پزشک پاوه ای روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با تلاش های خود در راستای مقابله با کرونا افزود: متعاقب اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران توسط مقامات وزارت بهداشت و درمان و حتی قبل از آن به عنوان یک پزشک وظیفه حرفه ای و اجتماعی خود دانسته ام تا در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و مقابله با گسترش غیرقابل کنترل آن در میان شهروندان در حد بضاعت خود تلاش نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی اظهار داشت: صدور اطلاعیه شخصی به عنوان یک پزشک داوطلب و اعلام همکاری با مقامات متولی از جمله فرماندارها و مدیران شبکه بهداشت و درمان چهار شهرستان منطقه اورامان شامل پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اولین اقدام بنده در این ارتباط بود.

وی افزود: تهیه روزانه یک مطلب مکتوب در راستای آموزش و ارتقای آگاهی عموم مردم در باره سابقه، ماهیت، علائم ابتلا و اقدامات پیشگیرانه مرتبط به این بیماری و انتشار در کانال شخصی‌ام موسوم به «سواد سلامت و محیط زیست و تهیه یک کلیپ صوتی و تصویری به زبان کردی» برای مردم مناطق کردنشین ایران و انتشار آن از طریق رسانه های جمعی در دنیای مجازی از دیگر اقدامات بود.

این پزشک و فعال اجتماعی در ادامه گفت: مشارکت در تشکیل و اداره چند گروه در فضای مجازی از جمله «پویش مقابله با شیوع ویروس کرونا در اورامانات» با بیش از  ۱۰ هزار نفر عضو  که در این کمپین ها تلاش نموده ام تا با انتشار مطالب و توصیه های علمی و جمع آوری اخبار از منابع معتبر جهانی و ایرانی، مانع از ترویج باورهای نادرست و اخبار جعلی در میان مردم شوم.

ولدبیگی افزود: سخنرانی برای مردم چند روستا از طریق بلندگوی مساجد و از راه دور  و ارایه مطالب و توصیه های لازم به ساکنان این روستاها برای «مراقبت از سلامت خود، سلامت دیگران و سلامت محیط زندگی» از دیگر اقدامات بنده در راستای مقابله با ویروس کرونا است.

او تشکیل کلاس آموزشی برای دهیاران و روسای شورای روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاوه با رعایت فاصله ایمن و سقف محدود زمانی و ارایه راهکارهای مناسب، کم هزینه و موثر به آنها برای مقابله با وضعیت فعلی و پیشنهاد تشکیل ستاد مردمی «پیشگیری از بیماری ویروس کرونا و مقابله با تبعات آن» به شهروندان و تشکیل این ستاد در شهرستان پاوه  با همکاری سایر علاقه مندان از دیگر اقدامات انجام شده است.
 این پزشک عمومی تهیه و تدوین لیستی از راهکارهای مناسب، عملی، کم هزینه و تاثیر گذار برای پیشگیری و کنترل این بیماری با همکاری عده ای از شهروندان، ملاقات با فرمانداران چهار شهرستان پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی و تحویل لیست فوق به آنها جهت اجرا و اعلام همکاری و همراهی با دستگاه‌های قانونا متولی در همین رابطه و حضور یکبار در هفته (سه شنبه ها) در یک درمانگاه خصوصی و ویزیت بیماران به منظور کاهش بار کاری مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی دیکر اقدام اینجانب در راستای مسوولیت اجتماعیم بوده است.

او گفت: صدور اطلاعیه و اعلام مشاوره رایگان تلفنی،"تلگرامی" و "واتسآپی" به عموم شهروندان نیازمند (که جمعا تاکنون بیش از ۳۵۰ مورد مشاوره به نیازمندان  ارائه داده ام ) دیگر اقدام انجام شده اینجانب است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست هفت نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۵۲ نفر رسید که ۱۳ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز چهارشنبه (۲۸ اسفند) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۷۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۶۱۱ نفر از آنان ترخیص شده اند.
رییس مرکز بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۱۲۳ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: براساس آمار ۶۹ نفر در شهرستان کرمانشاه، ۱۱ نفر در اسلام آبادغرب، ۳۲ نفر در سنقر، ۱۸ نفر در کنگاور، پنج نفر در هرسین، سه نفر در صحنه، ۶ نفر گیلانغرب، سه نفر در جوانرود، ۲ نفر در پاوه و سه نفر در سرپل ذهاب به کرونا مبتلا شده‌اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا روانسر ثلاث باباجانی پاوه جوانرود اورامانات پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روانسر ثلاث باباجانی پاوه جوانرود اورامانات ویروس کرونا روانسر ثلاث باباجانی پاوه جوانرود اورامانات ویروس کرونا دیگر اقدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و معتادین متجاهر وپایش تصویری مهمترین مولفه‌های کنترل و کاهش سرقت عنوان کرد.

مهدی قویدل درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به موضوع نشست و دستورکارهای سال ۱۴۰۳، بیان داشت: سال گذشته در مرکز استان ۱۲ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده است که ۴۳ مصوبه در پی داشت و در حوزه های قضایی شهرستان ها ۱۹۴ جلسه با بیش از هزار و ۱۴۹ مصوبه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسه شورای پیشگیری داشته اند، افزود: دستورکار شورای پیشگیری سه اتهام اول استان یعنی سرقت، خشونت های رفتاری و گفتاری و تصادفات است که علیرغم تلاش های همه دست‌اندرکاران در خصوص موضوع سرقت در سال ۱۴۰۲ هرچند که برخی شهرستان ها کاهش داشته است.

قویدلبیان کرد: حدود ۳۱ درصد از آمار زندانیان مربوط به جرم سرقت می باشد.

این مقام قضایی ضمن بیان اینکه در حوزه سرقت سیم برق در زمینه پیشگیری از سرقت سیم برق، شاهد تلاش های خوبی از سوی دست‌اندرکاران بودیم که اثرات مفیدی برجای گذاشت، اضافه کرد: در حوزه سیم برق در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱ هزارو ۶۲۲ فقره سرقت و در سال ۱۴۰۲، ۷ هزارو ۵۰۰ فقره سرقت رخ داده که کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم که این کاهش در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت، با همکاری دادگستری کل، شرکت برق شمال استان، نیروی انتظامی و بسیج استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش سرقت سیم برق در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان شهداد ۱۱۴ درصد وشهرستان زرند با ۲.۵ درصد بوده است، یادآور شد: شهرستان های راور، نوق، چترود وشهربابک نیز به ترتیب بیشترین کاهش سرقت سیم برق را در سال گذشته داشته اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 250 کارگاه ضایعاتی در سطح شهر کرمان فعال است که باید به خارج از شهر منتقل شوند، افزود: ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در کاهش سرقت‌ها موثر است و تاکنون مصوبات متعددی داشتیم تا این کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شود و در جلسات مختلف بحث و تبادل نظر شده است.

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است