Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر است، باید برای مقابله با ویروس کرونا، تحریم‌های سوریه را لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو تحریمهای غیرانسانی آمریکا علیه ملت این کشور شد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: «با توجه به افزایش خطر ویروس کرونا و آماده‌باش بین‌المللی برای مقابله با این بیماری و ممانعت از گسترش آن، آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به تحمیل تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی علیه شماری از کشورها ادامه می‌دهند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع سوری گزارش داد که این تحریمها، نقض فاحش حقوق بشر و ساده‌‌ترین ارزشها و اصول انسانی است.

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد، ملت سوریه همچنان با دشمن تروریستی و تحریمهای غیر قانونی روبروست که بر زندگی غیر نظامیان و بخش بهداشت این کشور تأثیر گذاشته است و دولت سوریه از جامعه بین‌الملل می‌خواهد که در راستای لغو فوری این تحریمها، عمل کند.

دمشق همچنین با کشورهای ایران، ونزوئلا، کوبا و تمام کشورهایی ابزار همبستگی کرد که در سایه این تحریمها، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

سوریه همچنین خواستار رفع فوری و غیر مشروط این تحریمهای شد و از سایر کشورها خواست که این محاصره ظالمه و غیر قانونی را لغو کنند.

این نهاد سوری در پایان تأکید کرد، آمریکا و همپیماناش که این تحریمها را وضع کرده و در عین حال، مدعی حمایت از حقوق بشر هستند، مسئول قربانیان انسانی این بلا هستند.

انتهای پیام/
 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه آمریکا کرونا تحریم وزارت خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند