Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:32:24 GMT

اهداء خون در استان بوشهر ۲۲ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۲۹۹۹

اهداء خون در استان بوشهر ۲۲ درصد کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به کاهش خون اهدایی گفت: میزان اهدا خون در استان بوشهر در اسفند ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش یافته است. ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،  نرگس عبیدی صبح امروز در هنگام اهداء خون معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به تامین خون افراد نیازمند به این ماده حیاتی اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید بر پرهیز از خارج شدن از خانه برای شکستن زنجیره انتقال این ویروس، ولی تامین خون افراد نیازمند به این ماده حیاتی مورد توجه ویژه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شده تعداد مراجعان به پایگاه‌‍‌های انتقال خون کاهش یابد گفت: کاهش اهداء خون  می‌تواند مشکلاتی برای بیمارستان‌ها در تامین خون برای افراد نیازمند ایجاد کند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران  در استان وجود نداشته است افزود: امسال تاکنون 30 هزار مورد اهدا خون در استان صورت گرفته است.

عبیدی با اشاره به کاهش 22 درصدی خون اهدایی گفت: میزان اهدا خون در استان بوشهر در اسفند ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این نکته که برای حفظ ذخایر خون، به همه گروه‌های خونی نیاز است خاطرنشان کرد: از همه مردم به ویژه اهدا کنندگان تقاضا می‌شود با اهدای بخشی از خون حیات‌بخش خود به کمک بیماران بشتابند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر  از لغو اعزام گروه‌های سیار برای دریافت خون اهدایی مردم به مناطق مختلف خبر داد و بیان کرد: خون‌گیری فقط در پایگاه‌های انتقال خون در بوشهر، برازجان، کنگان و گناوه انجام می‌گیرد.

عبیدی با بیان اینکه اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود به پایگاه انتقال خون تب سنجی می‌شوند، گفت: اهداء کنندگان پس از تب‌سنجی و بررسی سلامت آنها، از آنان خون دریافت می‌شود و در راستای مقابله با ویروس کرونا روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شوند تا آلودگی به صفر برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر هم با تاکید بر همکاری مردم نوع دوست برای تامین خون پایگاه‌های انتقال خون بیان کرد: مردم  در این شرایط سخت شیوع ویروس کرونا بیماران نیازمند به گروه‌های مختلف خونی را فراموش نکنند.

مجید خورشیدی از راه‌اندازی میزسلامت در پایگاه انتقال خون خبر داد و افزود: قبل از خون‌گیری تب سنجی و بررسی سلامت اهدا کنندگان مورد توجه است.

درخواست مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از مردم؛ نیاز به اهدای خون وجود داردآمار اهدای خون در همدان 20 درصد کاهش یافتاهدای خون در اصفهان 50 درصد کاهش یافت؛ فراورده‌های خونی باید به میزان کافی به مراکز درمانی رسانده شود

وی  با بیان اینکه یکی از دریافت کنندگان مستمر خون اهدا کنندگان را بیماران تالاسمی دانست و افزود:در این راستا لازم است مردم به یاری همنوعان خود بشتابید و با اهدای خون زندگی دوباره به بیماران ببخشند.

انتهای پیام/190/ ز

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل انتقال خون استان اهدا کنندگان خون در استان استان بوشهر تامین خون درصد کاهش اهدای خون خون اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه