Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:29:37 GMT

عذرخواهی مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۲۵۴

عذرخواهی مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار

در پی حضور یکی از خواننده‌ها و اجرای قطعه‌ای در برنامه شبکه چهار، مدیر گروه ادب و هنر این شبکه توضیحی ارائه و عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، «شب موسیقی» شبکه چهار ۲۵ اسفندماه میزبان پرواز همای بود و بنا بر اعلام، این خواننده با هدف نوروزخوانی به تلویزیون دعوت شده بود. مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار در متنی که امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ اسفند) در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، درباره آن‌چه در این برنامه اتفاق افتاده، توضیح داده و عذرخواهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل یادداشت امین نوروزی، مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما، به شرح زیر است:

«باسمه تعالی شأنه العزیز
 
بینندگان گرامی و مخاطبان عزیز شبکه چهار، آگاهند که برنامه فاخر شب‌های هنر از آغاز تا کنون با صدها ساعت پخش زنده برنامه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با حضور هنرمندان فرهیخته کشور توانسته محتوای شایسته مردم فرهنگ‌پرور و هنردوست ایران زمین و درخور این شبکه با مخاطبان خاص را تولید کند. مجله‌ای با موضوعات موسیقی، تئاتر، سینما، کتاب، معماری و روایت که در تلویزیون کم‌سابقه و در برخی موارد بی‌سابقه بوده است.
 
در برنامه اخیر این مجموعه که به مناسبت فرارسیدن سال نو خورشیدی از هنرمند کشورمان آقای پرواز همای برای شب موسیقی با موضوع نوروزخوانی دعوت شده بود، آثار متنوعی پخش شد و سخنان و نظرات جالبی مطرح شد، چه این‌که وی از خوانندگان  هنرشناس و ایران‌دوست است و آثارش از نظر مضامین و شیوه اجرا در نوع خود بدیع است. اثر «گمنام» وی که در رثای شهدای گمنام غواص اجرا شده یکی از ماندگارترین کارها و نشانه اعتقاد و التزام او به آرمان‌های انقلابی ایران و شهدای عزیز اسلام است.
متاسفانه در دقایقی کوتاه از برنامه زنده، این هنرمند به خواندن آوازی پرداخت که از نظر معنایی حس ناامیدی را به مردم منتقل کرد و از نظر ادبی نیز قابل مناقشه بود و می‌توان آن را به حساب سلیقه خواننده یا اثرپذیری از شرایط بحرانی کنونی گذاشت؛ حال آن‌که امروز مردم به امید بیش از مرثیه نیاز دارند و وظیفه اجتماعی هنرمند اقتضا می‌کند نقدها را به گونه‌ای مطرح کند که ناامیدی جای امید به آینده را نگیرد.
از این‌رو بی آن‌که چنین رخدادی توجیه یا انکار شود، از خطای رفته در برنامه زنده عذرخواهی می‌شود. امید است به تعبیر حضرت حافظ که فرمود:
پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد
 
حسن ظن و خطاپوشی مخاطبان گرانمایه شامل حال شود و توفیق اصلاح نقدهای دلسوزانه نصیب.
چنین باد
 
بیست و هشت اسفند نود و هشت»

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه شب موسیقی پرواز همای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: این سایت با هدف انعکاس اخبار و فعالیت‌های شبکه‌های تخصصی سمن ها، ارائه آموزش‌های تخصصی، ایده پردازی، عضویت جوانان و سمن‌های جوانان در شبکه‌ها راه اندازی شده است.

پارسانیا افزود: سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌ها به نشانی اینترنتی snyngo.ir با حضور دبیران ۱۴ شبکه تخصصی سمن‌ها با معاون امور جوانان رونمایی شد.

وی همچنین گفت: این سایت شامل فعالیت‌های ۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است و هر شبکه در بخش مربوط به خود کلیه برنامه‌ها و اخبار خود را منتشر می‌کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص بخش‌های دیگر سایت گفت: اخبار مربوط به سمن‌های جوانان را نیز شامل می‌شود و همچنین علاقمندان به عضویت در شبکه‌های سمن‌ها می‌توانند از این سایت اقدام به عضویت کنند.

دیگر خبرها

  • برد شیرین پاریزه ر کردستان
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • مصاف پاریزه رکردستان با نماینده یزد
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها