Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:12:29 GMT

اخبار مشروح ۱۳ پنج شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۳۹۸

نشستء سران قوا، با روسای کمیته‌های اصلی ستادء ملی مقابله با کرونا برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهمترین عناوین اخبار مشروح ۱۳ امروز اختصاص دارد به:
* در جلسه سران قوا، که در دفتر رییس جمهوری برگزار شد، علاوه بر آقایان رئیسی و لاریجانی، وزیر بهداشت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، به عنوان روسای کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا و رئیس دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران هم با حضور معاون اول رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

* جمعی از اعضای ستاد مقابله با کرونا در وزارت صنعت معدن تجارت تشکیل جلسه دادند. در این جلسه که قائم مقام وزیر صمت و رئیس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند با اشاره به ذخایر کافی کالا‌های اساسی، بر تامین دارو‌های مورد نیاز بیماران تاکید شد.

* رئیس پلیس راه کشور از کاهش ۵۰ درصدی تردد‌های جاده‌ای در مقایسه با پارسال خبر داد. با این وجود، همچنان سفر‌ها نسبت به شرایط کرونایی و لزوم در خانه ماندن، بیش از انتظار است.

*فردا نخستین روز سال جدیده و خیلی‌ها دوست داشتن، حضوری به زیارت امام رضا علیه السلام برن. هرچند ویروسی مزاحم، توفیق حضور در پایتخت معنوی ایران رو از ما گرفته، اما همه، با پای دل به مشهد خواهند رفت. همه خوشنودند از اینکه شمس الشموس، ابالجواد، از هرجا که سلامی بشنوند، پاسخ خواهند داد. السلام علیک یا علی بن موسی الرضا.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
* نوروز امسال، مردم ایران به طور ویژه‌ای یاد و خاطر سردار دلهاییشان، حاج قاسم سلیمانی را در دل‌ها زنده خواهند کرد. "سین هشتم سلیمانی" برای تکریم شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی در نوروز ۹۹ به همت سازمان فضای مجازی بسیج برگزار می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
چند خبر کوتاه کرونایی.
*
سخنگوی وزارت بهداشت با توصیه موکد درباره در خانه ماندن، گفت: هر ساعت ۵۰ نفر در کشور گرفتار ویروس کرونا می‌شوند و همچنین هر ۱۰ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد که این، قدرت همه گیری کرونا را نشان می‌دهد.
*
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا از مردم تهران خواست، برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، امروز به بهشت زهرا نروند.
*
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران گفت: برای پیشگیری از انتقال ⁧کرونا در سطح کشور، خروج کلیه تاکسی‌های شهر تهران از محدوده استان تهران، از امروز تا ۱۵ فروردین غیرمجاز خواهد بود. تاکسی‌های ویژه پایانه، راه‌آهن و فرودگاه استثنا هستند.
*
روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد: برنامه‌های دعا و نیایش در آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه، شاهچراغ و حضرت عبدالعظیم حسنی در لحظه سال تحویل و ایام نوروز به صورت زنده پخش می‌شود.
*
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از لغو مراسم تحویل سال نو در همه یادمان‌های شهدای گمنام کشور خبر داد
*
وزیر خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با آقای ظریف جان باختن شماری از شهروندان ایرانی را به علت بیماری کرونا تسلیت گفت. شاه محمود قریشی و محمد جواد ظریف خود درباره تدابیر و اقدامات پیشگیرانه و همچنین راه‌های مقابله با ویروس کرونا تبادل نظر کردند.

* عید و سنت قشنگ عید دادن، همیشه به عنوان یکی از بهترین بخش‌های عید توی ذهن ما مونده. توی این روز‌های کرونایی، شما دوست دارید چی عیدی بگیرید؟ یا حتی چی عیدی بدید؟   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

* براساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در طرح ملی غربالگری ویروس کرونا شرکت کرده اند. سامانه غربالگری کرونا به نشانی salamat.gov.ir از هفته گذشته راه اندازی شده است.

* سخنگوی دولت با بیان اینکه زیر ساخت‌های درمان در سال‌های گذشته به خوبی تقویت شده، گفت: این زیر ساخت‌ها از جمله طرح تحول سلامت به کار آمد و هم اکنون۵۲ آزمایشگاه برای تشخیص کرونا آماده شده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  
* ووهان چین اولین شهری که کرونا در آنجا شناسایی شده بود، پاک پاک شد. این خبری امید بخش است برای همه کشور‌ها. همه‌ی ۱۷۶ کشوری که تا کنون، کووید ۱۹ را در سرزمین‌های خود شناسایی و گزارش کرده اند. حالا در سراسر جهان، بیش از ۲۲۰ هزار مبتلا ثبت شده که هرچند نزدیک ۹ هزار تن از آنان فوت شده اند، اما بیش از ۸۵ هزار و ۷۶۰ نفر از آنان نیز بهبود یافته اند.
در ایتالیا، اما، کرونا همچنان می‌تازد. تعداد فوتی‌ها به بیش از ۲۹۷۰ تن رسیده و بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ ایتالیایی هم تا کنون به کرونا مبتلا شده اند. وزارت دفاع انگلیس از آماده باش ۲۰ هزار نیرو در لندن همزمان با اعلام نخست‌وزیر این کشور برای تعطیلی لندن طی روز‌های آتی به دلیل گسترش کروناویروس در این شهر خبر داد. در انگلیس تاکنون ۲۶۲۶ نفر به کرونا مبتلا و ۱۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. در پرتغال هم که این روز‌ها آمار کرونایی هایش بیش از حد انتظارشان بوده، نخستین بار بعد از ۴۶ سال، حالت فوق العاده در اعلام شده است. در اتریش، که ۱۸۴۳ مبتلا و ۵ مورد فوتی ثبت شده دارد، هواپیمایی این کشور، همه پرواز‌های عادی خود را تعلیق کرد. در شیلی، رئیس جمهور این کشور، ۹۰ روز وضع فوق العاده اعلام کرد و از نیرو‌های ارتش این کشور خواست به اجرای آن کمک کنند. در ژاپن، آمار‌ها نسبت به قبل رشد دارد. هم جان باختگان ۴ مورد افزایش داشته، هم مبتلایان ۷۲ مورد. با این حساب نزدیک ۹۳۰ ابتلای ثبت شده در ژاپن گزارش شده.
در کره‌ی جنوبی هم آمار‌ها افزایشی است، اما با شیب ملایم. هم جان باختگان به بیش از ۱۵۰ نفر افزایش یافته اند هم فوتی‌ها با افزایش ۷ نفری به ۹۱ تن رسیده. در آمریکا هم آمار‌ها در حال افزایش است، اما نه با شیب ملایم. شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۵۵ نفر رسیده و با ثبت بیش از ۲۰۰ مورد جدید، شمار مبتلایان، از ۹۴۶۰ نفر فراتر رفته.

* شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹، قیمت جهانی طلای سیاه را به کمترین حد در هجده سال گذشته رساند. قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا در بازار معاملات نیویورک با کاهشی ۲۴ درصدی، به ۲۰ دلار و ۳۷ سنت رسید که پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۰۲ است. هر بشکه نفت خام برنت هم در بازار معاملات لندن با ۱۴ درصد کاهش، ۲۴ دلار و ۶۵ سنت فروخته شد.

* در پی شکست‌های متعدد عربستان از نیرو‌های مقاومت یمن، مردم این کشور آماج حملات جنگنده‌های سعودی قرار دارند. جنگنده‌های عربستان علاوه بر مناطقی از صنعا، استان مارب را هم بیش از ده بار بمباران کردند. شهرستان کتاف در استان صعده هم هدف حملات جنگنده‌های سعودی-آمریکایی قرار گرفت.

* نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به شمال شرق قدس اشغالی، سه فلسطینی را باز داشت کردند. در تصاویری که از این اقدام وحشیانه منتشر شده، نظامیان اشغالگر با شلیک گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی، سعی می‌کنند با ضرب و جرج فلسطینیان حاضر در صحنه، آنان را متفرق کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح مشروح 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مقابله با کرونا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته