Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،رئیس سازمان جهانی بهداشت نوع جدید ویروس کرونا را «دشمن بشریت» خوانده اما در عین حال تاکید کرده است که شیوع کرونا فرصتی استثنایی است که می‌تواند همه کشورها را بر ضد یک دشمن مشترک، دشمن بشریت متحد کند.

از سوی دیگر تبعات سنگین «همه گیری» بیماری کووید- ۱۹ از هم اکنون بر اقتصاد دنیا سایه انداخته و میلیون‌ها فرصت شغلی را با خطر نابودی روبرو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین المللی کار، از نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد روز گذشته با استناد به نتایج تخمین‌های اولیه از شرایط موجود در جهان هشدار داده است که ۲۵ میلیون فرصت شغلی نابود شود.

بر اساسا آمارهای بروزرسانی شده در روز پنجشنبه، تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان به حدود ۲۲۰ هزار نفر رسیده است و تاکنون ۸۹۸۰ نفر جانشان را از دست داده اند. همچنین بیش از ۸۵ هزار نفر نیز از این بیماری بهبود پیدا کرده‌اند.

 

جشن تعطیلات بهاری در میامی علی رغم هشدارهای درباره ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری فرانسه در برخی مناطق آمریکا از جمله در سواحل میامی در فلوریدا گویا مردم چندان نگران ویروس کرونا نیستند و بسیاری در حال آفتاب گرفتن در ساحل و شنا هستند.

همزمان با تعطیلات بهاری، تعداد زیادی از مردم به ساحل میامی آمده اند.

این در حالی است که مدل سازی پژوهشگران دانشگاه هاروارد نشان می دهد که بیمارستانهای ایالات متحده آمریکا در صورت گسترش ویروس کرونا تخت کافی برای بستری کردن بیماران نخواهند داشت.

گزینه هایی احتمالی در نظر گرفته شده در مدل سازی براساس میزان جمعیتی که ممکن است به ویروس مبتلا شوند و همچنین دوره زمانی ابتلا به این معنا که چند درصد از جمعیت در چه مدتی از زمان احتمالا به این بیماری مبتلا می شوند، طراحی شده است.

این پیش بینی در حال صورت می گیرد که شیوع ویروس کرونا در آمریکا در مراحل اولیه است و انتظار می رود تعداد بیماران افزایش یابد.

ایالات متحده آمریکا تاکنون ۹۴۶۴ مورد مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و تاکنون ۱۵۵ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

 

کره جنوبی: پس از یک هفته کاهش، شناسایی ۱۵۲ مورد جدید مبتلا به کرونا

کره جنوبی که در طول یک هفته گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بود، روز چهارشنبه اعلام کرد که ۱۵۲ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کرده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی تاکنون ۸۵۶۵ مورد گزارش شده است و تاکنون ۹۱ نفر نیز جانشان را از دست داده‌اند.

 

نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا در روسیه و مکزیک

بر اساس گزارش مقامات بهداشت و درمان روسیه، نخستین بیمار مبتلا به کووید-۱۹ روز پنجشنبه در مسکو فوت کرد. فرد فوت شده در مسکو یک زن ۷۹ ساله است که از بیماری دیابت نوع ۲ رنج می برد و از ۱۳ مارس در بیمارستان بستری شده بود.

تاکنون ۱۴۷ فرد مبتلا ویروس کرونا در روسیه شناسایی شده است و مسکو مرزهایش را به روی شهروندان خارجی بسته است.

مکزیک نیز اعلام کرده است که نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا که به دیابت هم مبتلا بوده است، در این کشور فوت کرده است.

مکزیک تاکنون ۹۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است.

 

ایتالیا قرنطینه کشور را تا ۲ هفته دیگر تمدید کرد

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا امروز پنجشنبه اعلام کرد که قرنطینه کشور به مدت ۲ هفته دیگر تمدید می شود.

ایتالیا که بالاترین آمار مبتلایان و همچنین جان باختگان در اثر بیماری کووید-۱۹ در اروپا را دارد از یک هفته پیش کل کشور را قرنطینه کرده است.

دولت ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که 427 نفر دیگر در سراسر کشور در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و تعداد جان باختگان این بیماری تا کنون به 2978 نفر رسید.

دولت ایتالیا تصریح کرد که 4207 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور نیز ثبت شده است و مجموع مبتلایان در ایتالیا به 35713 نفر رسید که 28710 نفر از آنها تحت درمان هستند.

رسانه های ایتالیایی نیز گزارش دادند که تعداد جان باختگان در استان«لومباردی» به 1959 نفر رسید.در این استان فقط در یک روز 319 نفر جان خود را از دست دادند.

این رسانه های تأکید کردند که در استان لومباردی 1433 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و مجموع مبتلایان فقط در این استان به 17713 نفر رسید.

 

شیوع کرونا؛ استرالیا و نیوزیلند مرزهایش را می بندند

با گسترش ویروس کرونا در جهان، استرالیا و نیوزیلند اعلام کردند که مرزهایشان را به روی مسافرانی که تابعیت این دو کشور را ندارند، می بندند.

استرالیا اعلام کرده است که از صبح روز جمعه به وقت محلی بستن مرزهایش را به اجرا می گذارد و نیوزیلند نیز از پنجشنبه شب مرزهایش را می بندد.

استرالیا همچنین برای کاهش تاثیرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا ۵۶ میلیارد دلار به اقتصادش تزریق کرده است.

استرالیا در حالی این تدابیر را اتخاذ می کند که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مقایسه با بسیاری از کشور ها بسیار کم و حدود ۶۰۰ نفر است و تاکنون ۶ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

نیوزیلند نیز تاکنون تنها ۲۸ مورد ابتلا به این بیماری را شناسایی کرده است و تاکنون کسی جانش را از دست نداده است.

 

تعداد مبتلایان در ووهان چین صفر شد

شهر «ووهان» چین در استان «هوبئی» این کشور که به‌عنوان مرکز شیوع ویروس کرونا در جهان شناخته می‌شود، در ۲۴ ساعت گذشته هیچ ابتلای جدید کووید-۱۹ را ثبت نکرده است. این اتفاق برای نخستین بار پس از چند ماه درگیری این شهر با ویروس کرونا رخ می‌دهد.

با این حال، مقام‌های بهداشتی چین اعلام کردند در این مدت ۳۴ مورد ابتلا در چین ثبت شده است که همه آن‌ها مسافرانی بودند که به این کشور وارد شده‌اند. یک روز پیش از آن این رقم ۱۳ مورد ابتلای جدید بود.

در بین این ۳۴ مورد جدید، ۲۱ مورد مسافرانی بودند که به پکن پایتخت چین وارد شده بودند که رکورد بالایی برای این شهر محسوب می‌شود.

تاکنون ۸۰ هزار و ۹۲۸ نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۳ هزار و ۲۴۵ نفر نیز بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های چین همچنین اعلام کرده‌اند که در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۸ مورد فوتی در ارتباط با افراد آلوده به ویروس جدید کرونا را ثبت کرده‌اند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در جهان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیک صبحگاهی معابر پایتخت در اولین روز پس از تعطیلات ۳ روزه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: از صبح امروز و همزمان با پایان تعطیلات شاهد افزایش حجم ترافیک در معابر تهران بودیم. همچنین در برخی از مسیر‌ها نظیر بزرگراه شهید بابایی و ... نیز ترافیک صبحگاهی با فرآیند بازگشت از سفر‌ها همزمان شده بود که همین موضوع نیز سبب افزایش حجم ترافیک صبحگاهی شد.»

وی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر ماموران پلیس راهور تهران بزرگ، روز‌های پرکاری را پشت سر گذاشتند، گفت: افزایش بارش‌ها، وضعیت رخ داده در بزرگراه شهید خرازی و بزرگراه شهید اردستانی و ... سبب آماده‌باش کامل ماموران پلیس راهور تهران بزرگ شد. از صبح امروز نیز شاهد شکل‌گیری روند ترافیک صبحگاهی بودیم. این روند از حوالی ساعت ۶ صبح در مسیر‌های شرقی پایتخت به سمت شمال و مرکز و مسیر‌های غربی پایتخت به سمت شمال و مرکز شکل گرفت. از حدود ساعت ۶:۳۰ بار ترافیک از مسیر جنوب به سمت شمال و مرکز آغاز شد و در حال حاضر نیز گرچه از حجم آن کاشته شده، اما شاهد ترافیک پرحجم در برخی از معابر و بزرگراه‌ها هستیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی پایتخت در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، گفـت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی امروز انجام شد، شاهد ترافیک پرحجم در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید بابایی تا تقاطع نیروی زمینی، مسیر غرب به شرق آزادراه تهران کرج تا مقطع پل آزادگان، بزرگراه شهید سلیمانی در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی، مسیر غرب به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ستاری تا ولیعصر، بزرگراه شهید زین الدین در محدوده بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه علامه در محدوده شقایق، بزرگراه امام علی (ع) در محدوده خیابان جانبازان و بزرگراه لشگری در محدوده شیشه مینا بودیم.

شریفی ادامه داد: در مسیر غرب به شرق بزرگراه شیخ فضل الله نوری، بزرگراه شهید آبشناسان در محدوده سردار جنگل سنگین، بزرگراه شهید همت در محدوده‌های جنت آباد، بوستان نهج البلاغه و بزرگراه چمران نیز ترافیک سنگین بود. در مسیر غرب به شرق بزرگراه جلال آل احمد در محدوده پل آزمایش تا زیرگذرگیشا، بزرگراه محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله نوری و بزرگراه شهید حکیم در حدفاصل بزرگراه‌های شهید ستاری و اشرفی اصفهانی نیز ترافیک نیمه سنگین بود.

وی از ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید نواب صفوی از انتهای بزرگراه شهید چراغی تا ورودی تونل توحید خبر داد و گفت:‌در بزرگراه آیت‌الله سعیدی در حدفاصل میدان فتح تا میدان آزادی نیز شاهد ترافیک نیمه سنگین صبحگاهی در مسیر جنوب به شمال بودیم.

به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در مسیر غرب به شرق خیابان آزادی از تقاطع شهیدان، در خیابان جانبازان از میدان امام رضا (ع)، خیابان ولیعصر در حدفاصل پارک وی تا تجریش و مقاطعی از خیابان خیام نیز ترافیک صبحگاهی پرحجم بود.

شریفی با بیان اینکه آمادگی لازم برای مدیریت ترافیک عصرگاهی وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که ترافیک عصرگاهی از حدود ساعت ۱۷ آغاز شده و تا حوالی ساعت ۲۰ ادامه داشته باشد، توصیه پلیس در این ساعات پرهیز از تردد غیرضروری با خودروی شخصی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند