Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@00:24:54 GMT

کاهش ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری با حمل‌ونقل عمومی

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۳۶۴۸

کاهش ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری با حمل‌ونقل عمومی

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از کاهش حدود ۸۰ درصدی سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی در هفت روز اخیر نسبت به هفته مشابه سال قبل خبر داد.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته که به صورت روزانه و هفتگی انجام میشود در هفته ای که منتهی به دیروز چهارشنبه بیست و هشتم اسفند ماه بود نسبت به هفته مشابه سال گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش را در سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این میزان کاهش در سفرهای با مسافت بلند و متوسط بیشتر از سفرهای کوتاه بوده است.

وی با بیان اینکه  سفرهای برون شهری مردم با وسایل حمل و نقل عمومی حدود ۲۱ درصد در هفته مورد نظر نسبت به هفته قبل از آن کاهش یافته است، افزود: میزان کاهش سفرهای درون استانی و مسافت‌های کوتاه حدود ۱۵ درصد نسبت به باره زمانی مشابه در سال گذشته بوده است و در سفرهای طولانی‌تر به بیش از ۸۰ درصد هم می‌رسد. البته همه تاکید ما مانند دیگر مسئولان این است که مردم حتی المقدور از سفرهای خود در این ایام جلوگیری کنند و امیدواریم سفرهای مردم بیش از این کاهش پیدا کند.

مسافرکش های پلاک شخصی، خطری بیخ گوش مردم

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نکته قابل تامل اینجاست که حلقه سفرهای برون شهری با وسایل حمل و نقل عمومی محدودتر و کمتر می‌شود برخی افراد با ماشین های شخصی خود حمل و نقل و مسافر کشی غیر رسمی و غیر قانونی را انجام می‌دهند که نه تنها از نظر قانونی در شرایط عادی خلاف محسوب می شود بلکه در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا سفر مردم با این وسایل حمل و نقل شخصی می‌تواند خطرناک باشد.

باقرجوان ادامه داد: همه تاکید و توصیه های بهداشتی بر این است که مردم در این ایام از سفر کردن خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود و بتوان بر این مشکل مسلط شد اما اگر مردم ناگزیر به انجام سفری شدند قطعاً استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که تمامی پروتکل ها و الزامات بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آن رعایت می شود بهتر از استفاده از ماشین های شخصی مسافرکشی است که هیچ گونه نظارتی روی آن‌ها نمی‌شود.

سفرهای مردم به استان‌های پرخطر کمتر است

وی اضافه کرد: در ارزیابی‌هایی که انجام داده‌ایم مشخص شده است که مردم به استان‌های پرخطر و زمینه قرمز مانند خراسان رضوی، گیلان، مازندران و... کمتر از استانهای دیگر سفر می کند و این مسئله سبب شده که تقاضا برای مسافرت به این مناطق نیز کمتر شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که در شرایط حساس کنونی هرقدر مسافرت های مردم با وسایل حمل و نقل عمومی یا وسایل شخصی خودشان کمتر شود کافی نیست و بهتر است که میزان مسافرت های غیر ضرور به صفر برسد و از سوی دیگر نیز باید با صاحبان ماشین های شخصی که اقدام به مسافرکشی در این ایام می‌کنند، برخوردی جدی کرد چرا که این رانندگان نه تنها تخلف قانونی مرتکب شدند بلکه سلامت جامعه را نیز به خطر انداخته‌اند.

انتهایی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ناوگان حمل و نقل عمومی سفرهای برون شهری ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز شنبه در پی بارش شدید باران در شهرستان و همچنین اعلام وضعیت هشدار سطح قرمز در مناطق غربی کشور فرماندار ایلام عبدالصاحب نادری به همراه مدیرکل بحران استانداری و شهردار ایلام از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان بازدید کردند.

وی در حاشیه این بازدیدها ضمن عرض تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع و شکرگزاری نزول بارش رحمت الهی، تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه‌به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.

فرماندار ایلام با اشاره به اینکه درعین‌حال باتوجه به حجم بارش‌ها در برخی معابر شهری شاهد آب‌گرفتگی مختصر هستیم، گفت: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از ترددهای غیرضروری در محورهای درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

کد خبر 6096161

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • تعدادی از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به دلیل نبود راننده پایه یک در پارکینگ‌ها مانده است
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها