Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا با قدردانی از همراهی مردم در رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی به ویژه در خصوص ماندن در منزل و خودداری از سفر گفت: امیدوارم با تداوم همراهی مردم،شیوع کرونا کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» در جلسه سران قوا با روسای برخی کمیته‌های اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره روند کاهشی جابه‌جایی و سفرهای مردم، ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مردم به خاطر عمل به توصیه‌های انجام شده گفت: امیدوارم مردم به طور جدی‌تر و بیشتر به این توصیه عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: همانگونه که متولیان امور بهداشتی کشور گفته‌اند اگر این روند و همراهی مردم همچنان در آینده ادامه پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم که سیر شیوع  این بیماری به مرحله نزولی شدن نزدیک شود.

روحانی همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مراکز پرجمعیت و تجمعی در استان‌های مختلف به وزیر کشور ماموریت داد همراه با استانداران، مراکز جمعیتی در استان‌های هدف را مورد بررسی قرار داده و به جز مراکز ضروری از جمله مراکز توزیع دارو،‌ مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز و ضروری روزمره مردم، بقیه بازارها، پاساژها و مراکز تجاری که تراکم جمعیت ایجاد می شود را تا ۱۵ فروردین تعطیل کند. 

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به این وزارتخانه تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان بایستی برای کلیه فعالیتهای مردم از جمله آن دسته از کسب و کارها و مراکز تولیدی که باید فعال باشند پروتکل‌های ویژه بهداشتی را تهیه و ابلاغ کند.

روحانی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته از طرف کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی در دو بخش حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و کمک معیشتی به خانواده‌های آسیب‌دیده انجام شده است . در خصوص کسب و کارهای آسیب دیده مهلت سه ماهه‌ای برای پرداخت اقساط بانکی، بیمه به تامین اجتماعی و مالیات و نیز توقف سه ماهه اقدامات تنبیهی سیستم بانکی در زمینه چک‌های برگشتی در نظر گرفته شده است. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین مصوباتی برای حمایت و کمک به رسته‌های اقتصادی آسیب‌دیده برای برگشت به شرایط عادی در نظر گرفته شده است.

روحانی گفت: همچنین در خصوص  اعطای بسته‌های حمایتی برای اقشار و خانواده‌هایی که عمدتا به علت عدم برخورداری از حقوق ثابت یا شغل معین در فضای کسب و کار شب عید دچار آسیب شده‌اند، نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت توجه به آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: همه دستگاهها موظف هستند درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با شیوع کرونا آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش مبسوطی از آخرین وضعیت و شرایط کشور در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش شبانه روزی مراکز بهداشتی و درمانی در این راستا ارائه کرد.

وزیر کشور نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت استان‌های کشور و برنامه‌های اجرایی برای مقابله با شیوع این بیماری در سطح استان‌ها و نیز شرایط امنیتی کشور ارائه کرد.

در ادامه جلسه دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز درباره مسائل اقتصادی و تبعات شیوع ویروس کرونا و آسیب ‌های وارده به کسب و کارها و مراکز تولیدی و همچنین تمهیدات اقتصادی که کمیته اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا برای جبران آسیب‌ها طراحی کرده ، گزارشی ارائه نمود.

در این جلسه همچنین معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گزارشی درخصوص فعالیت مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها و نیز اقدامات متخصصین برای رفع نیازمندی‌های دارویی و بیمارستانی ارائه کرد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در ادامه جلسه از روند کاهش حمل و نقل عمومی و جاده‌ای در کشور در آستانه سال نو با اجرای سیاست‌هایی که در این راستا در پیش گرفته شده است، گزارشی ارائه کرد و از همکاری خوب مردم در عمل به توصیه‌های انجام شده قدردانی نمود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا مقابله با شیوع همراهی مردم رئیس جمهور آسیب دیده انجام شده استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۳۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد

گمرک ایران اعلام کرد: تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ از مجموع صادرات و واردات کشور ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

بر اساس این گزارش، تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت به میزان ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه قبل ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

این گزارش حاکیست، صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین ماه سال جاری ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش، ارزش صادرات کشور در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۸۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه ۳ قلم عمده کالای صادراتی در فروردین ۱۴۰۳ به پروپان مایع شده با ۲۱۸ میلیون دلار، متانول با ۲۰۱ میلیون دلار و قیر نفت با ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داشت، می‌افزاید: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت با ۷.۹۶ درصد کاهش به رقم ۳۲۸ دلار رسیده است.

در این مدت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۶۶ درصد کاهش داشته است.

عمده‌ترین مقاصد کالا‌های صادراتی ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشور‌های چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این ۷ کشور، ۷۸ درصد از وزن و ۸۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش در فروردین ماه سال جاری، میزان صادرات کالا‌های پتروشیمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزن ۲۵.۷۷ درصد و از حیث ارزش ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: در بین ۱۰ قلم عمده کالا‌های صادراتی، گاز‌های نفتی و هیدروکربور‌های گازی شکل مایع شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی از بیشترین افزایش و گاز طبیعی مایع شده، شمش از آهن و فولاد و بوتان مایع شده از بیشترین کاهش در ارزش برخوردار بودند.

این گزارش در خصوص واردات کالا به کشور در فروردین ماه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۳۳.۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶ درصد کاهش داشته است.

ذرت دامی با ۳۵۳ میلیون دلار، کنجاله سویا با ۱۸۱ میلیون دلار و گوشی‌های تلفن هوشمند با ۱۰۶ میلیون دلار ۳ قلم عمده کالا‌های وارداتی در فروردین ماه سال جاری بوده‌اند.

بیشترین افزایش در بین ۱۰ قلم اول کالا‌های وارداتی به طلا به اشکال خام، کنجاله سویا و روغن دانه آفتاب‌گردان و بیشترین کاهش در ارزش نیز به قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با کد تعرفه ۹۸۸۷۰۳۱۲، دانه سویا و برنج اختصاص داشت.

متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای وارداتی در فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۱۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۵۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ۷ کشور اول طرف معامله با ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشور‌های امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هلند، آلمان، هند و هنگ‌کنگ در مجموع ۷۲ درصد از وزن و ۷۸ درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص دادند.

میزان ترانزیت خارجی کشور از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری با ۴۷ درصد افزایش به رقم یک میلیون ۶۰۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس مانده است
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • یک نشانه مهم زوال عقل