Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل کمیته دفن اموات در آستارا، اظهار کرد: روحانیون در این روزها همانند حوزه بهداشت و درمان، یکی از دشوارترین و حساس‌ترین بخش میدان مبارزه با ویروس کرونا را که اجرای آئین‌های شرعی کفن و دفن اموات است برعهده دارند.

وی با بیان اینکه در این زمینه تکلیف شرعی داریم، گفت: وظایف روحانیان در این روزها فقط دفن اموات نیست، بلکه در فضای مجازی به تبیین توصیه‌های بهداشتی می‌پردازند و در ضدعفونی و گندزدایی شهرها و روستاها مشارکت کرده و در خانه ماندن را به مردم گوشزد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت ۱۷ روحانی در انجام اعمال شرعی متوفیان کرونایی

رضازاده با اشاره به مشارکت ۱۷ روحانی در کمیته تدفین شرعی متوفیان ناشی از ویروس کرونا عضو هستند، گفت: سپاه به عنوان دبیر این کمیته فعالیت می‌کند و اجساد بیماران مشکوک به کرونا، در آرامستان داخل شهر یا امامزادگان آستارا به خاک سپرده می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه آموزش صحیح پیشگیری از کرونا، مهمترین اقدام برای مبارزه با آن است و جامعه روحانیت در کنار فعالان حوزه سلامت، با فعال کردن کانون‌ها و هیأت‌های مذهبی و مداحان در فضای مجازی نقش آفرین هستند، اظهار کرد: مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی در فضای مجازی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه موازین شرعی غسل، کفن، نماز و دفن متوفیان مشکوک به کرونا انجام می‌شود، افزود: مطابق هماهنگی صورت گرفته، اقامه نماز میت در محوطه بیمارستان نیز امکان پذیر است.

حجت الاسلام رضازاده گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته از ۱۹ اسفند تا ۱۹ فروردین هر روز یک روحانی جهت انجام مراحل تیمم، کفن و دفن و اقامه نماز اولیه بر میت در بیمارستان آستارا حضور پیدا می‌کند و شایعات درباره اینکه فوتی‌های کرونایی بدون اعمال شرعی دفن می‌شود به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی، تصریح کرد: مسئولان تکایا، مساجد و مکان‌های مذهبی موارد علمی و توصیه‌های پزشکی را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا، گفت: این اداره با همکاری مبلغان و روحانیان، برای روزهای خانه نشینی مردم و جهت مفید بودن فضای مجازی، محتواهای دینی، فرهنگی و بهداشتی تولید و منتشر می‌کند.

رضازاده، افزود: روحانیان در طرح تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی، با استفاده از منابع دینی و علمی متقن و توصیه‌های کارشناسان بهداشت و درمان مبنی بر ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، از سخنرانی‌های خود ویدئوهایی به مدت سه دقیقه تهیه و منتشر می‌کنند.

توزیع ۲۵۰۰ ماسک از سوی هیئت‌ها مذهبی آستارا

وی، ادامه داد: تقوا، معنویت و انفاق، خدمت شناسایی و ترغیب خیران برای خدمت به مردم، پیشرفت تحصیلی فرزندان در خانه، زندگی صمیمی در جمع خانواده‌ها در روزهای کرونایی و دعا و مناجات با پروردگار جز محورهای محتواهای تولیدی است.

حجت اسلام رضازاده تاکید کرد: اکنون که مکان‌های تبلیغی نظیر مساجد و منابر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، باید امر تبلیغ و هدایت مردم در فضای مجازی با جدیت ادامه یابد و روحانیان در این راستا پیشگام هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا، گفت: ۲۵۰۰ ماسک تحت عنوان بسته سلامت توسط شورای هیئت‌های مذهبی و حسینی شهرستان مرزی آستارا تهیه و در سطح شهرستان و اقشار مختلف توزیع شده است.

آستارا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستارا، گفت: روحانیان آستارا علاوه بر تبلیغات دینی در شبکه‌های اجتماعی، در عملیات ضدعفونی شهرها مشارکت کرده و اجرای شرعی و بهداشتی کفن و دفن مبتلایان فوت شده از کرونا را انجام می‌دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان جامعه حوزه بهداشت و درمان رئیس اداره تبلیغات اسلامی فوت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا

فرمانده هنگ مرزی آستارا گفت: مقادیری پارچه قاچاق در نوار مرزی این هنگ مرزی آستارا توسط مرزبانان کشف شد.

سرهنگ "هادی قاسمی" عصر روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا اظهارکرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و در ادامه طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزداران این فرماندهی با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی، از ورود مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از محور مواصلاتی به شهرستان با خبر شده، لذا دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه، مامورین موفق شدند از یک دستگاه خودروی نیسان، مقدار ۱۷۵ طاقه پارچه قاچاق به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط کنند؛ که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع ذی صلاح شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در پایان گفت: مرزبانان هنگ آستارا به طور شبانه روزی و در سخت ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها تلاش می کنند و با هرگونه قانون شکنی و ناهنجاری به صورت جدی برخورد می کند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • روحانیون مرزبانان فکری و اعتقادی جامعه هستند
  • تعمیر و نصب هزار و ۱۱۰ علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ