Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:35:28 GMT

نماینده شورای اروپا در امور برگزیت به کرونا مبتلا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۴۰۷۵

نماینده شورای اروپا در امور برگزیت به کرونا مبتلا شد

«میشل بارنیه» در توییتر نوشت؛ نتیجه آزمایش او درباره ابتلا به کرونا مثبت گزارش شده و به همراه سایر همکارانش طبق دستورالعمل‌های بهداشتی عمل خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همراه سایر مبتلایان به کرونا و آنهایی که در قرنطینه هستند، از این بحران عبور خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که دومین دور مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده‌ همکاری‌های دو طرف در دوره پسابرگزیت قرار بود از دیروز در لندن آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود؛ پیش‌نویس توافق تجارت آزاد و اسناد مربوط به بندهای حقوقی آن در آینده نزدیک طبق برنامه تبادل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو طرف به ادامه مذاکرات کاملا متعهد هستند افزود که انگلیس از طریق رایزنی با طرف اروپایی تلاش خواهد کرد تا راه جایگزینی را برای تداوم گفت وگوهای دو طرف از جمله برگزاری کنفرانس ویدیویی، پیدا کند.

این سخنگو با این حال تاکید کرد و یادآور شد که دوره انتقالی پسابرگزیت یعنی زمانی که پایبندی انگلیس به قوانین اتحادیه اروپا به طور کامل متوقف می‌شود، طبق توافق صورت گرفته در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) به پایان خواهد رسید. او یاداور شد که این تاریخ در قانون انگلیس درج شده است.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن) رسما اتحادیه اروپا را پس از ۴۷ سال عضویت ترک کرد. 

این کشور تا آخر سال جاری میلادی و در چارچوب دوره موسوم به انتقالی تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن تمام مناسبات چهار دهه گذشته میان دو طرف متوقف خواهد شد. دو طرف مایل هستند تا پیش از پایان این دوره درباره نحوه ادامه همکاری‌ با یکدیگر به توافق برسند.  

دور نخست مذاکرات پسا برگزیت دو هفته پیش آغاز شد اما بدون نتیجه ملموسی به پایان رسید. 

اسکای نیوز گزارش داد دومین دور مذاکرات قرار است هفته آینده پیگیری شود اما کسی به‌صورت حضوری در جلسات شرکت نخواهد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا برگزیت انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا گام آخر برگزیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا برگزیت انگلستان ویروس کرونا برگزیت انگلستان اتحادیه اروپا دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود


به گزارش تابناک به نقل از نشریه "دی سایت"، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در سخنانی تاکید کرد که گسترش اتحادیه اروپا توسط 10 کشور در 20 سال پیش، برای کل اتحادیه اروپا مزایایی به همراه داشت.

این مقام آلمانی در جریان بازدید از شهرهای دوقلوی فرانکفورت (اودر) و اسلوبیسه گفت که این الحاق کل این تشکل را قوی تر و مهمتر از همه امن تر کرده است. او همراه با همتای لهستانی خود رادوسلاو سیکورسکی در این مناطق سخنانی را ایراد کرد.

وی به مناسبت سالگرد الحاق این کشورها به اتحادیه اروپا در حدود 20 سال پیش گفت: این یک "لحظه باورنکردنی" 20 سال پیش بود که "ما به عنوان کشورها، به عنوان جوامع، به عنوان اروپا قدرت یافتیم تا بر تقسیم اروپا غلبه کنیم و هم زمان سرانجام به جامعه صلح و آزادی تبدیل شدیم."

در 1 می 2004، کشورهای بلوک شرق سابق استونی، لتونی، لیتوانی، اسلوونی، اسلواکی، جمهوری چک، مجارستان و لهستان و همچنین مالت و قبرس به اتحادیه اروپا پیوستند. این بزرگترین گسترش در تاریخ اتحادیه اروپا بود.

بائربوک ادامه داد: ما امروز تجربه می کنیم که به عنوان یک اتحادیه مشترک اروپایی در حال حاضر، قوی تر هستیم. در اینجا تنها مسئله ارقام تجاری مطرح نیست.

وی افزود: این را می توان به عنوان مثال در اتصالات اتوبوس برون مرزی، همکاری پلیس و گمرک یا در بسیاری از روابط بین مردم در سراسر مرز مشاهده کرد. ارزش افزوده ای که اروپا هر روز برای مردم به ارمغان می آورد، به ویژه در منطقه مرزی آلمان و لهستان آشکار است.

بائربوک همچنین با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین در خاک اروپا، خواستار اصلاح سیاست امنیتی در اتحادیه اروپا شد. وزیر امور خارجه آلمان در این باره گفت: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود. ما دیگر نمی توانیم مناطق خاکستری در اروپا را بپذیریم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: اتحادیه اروپا باید اصلاح شود تا از نظر سیاست امنیتی قوی تر شود و واقعاً یک صدا صحبت کند. علاوه بر این، کشورهایی که می‌خواهند بخشی از این اتحادیه آزادی و صلح شوند باید در اتحادیه اروپا پذیرفته شوند. در پایان، موضوع با اهمیت برای میلیون ها اروپایی دفاع از صلح و امنیت است.

وی تاکید کرد: گسترش به سمت شرق به طور مکرر مستلزم شجاعت مسئولین سیاست و شهروندان برای برداشتن گامی جدید بود. بائربوک گفت: ما معتقدیم که امروز دوباره به این مسئولیت شجاعانه نیاز داریم تا اتحادیه اقتصادی و تجاری مشترک خود را به یک اتحادیه امنیتی تبدیل کنیم. آنچه اهمیت ویژه ای دارد همکاری آلمان و لهستان است.

دیگر خبرها

  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی