Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@13:42:37 GMT

نرخ خرید تضمینی چغندر قند ۳۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۴۶۶۹

نرخ خرید تضمینی چغندر قند ۳۴ درصد افزایش یافت

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۳۴ درصدی قیمت خرید تضمینی چغندرقند در سال زراعی جاری خبر داد. ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، پیمان حصادی در رابطه با قیمت خرید تضمینی چغندرقند اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان چغندرکار و در راستای پایداری تولید، به پیشنهاد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، قیمت تضمینی چغندرقند در سال زراعی جاری با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به خروج شکر  از گروه کالایی یک و واردات آن با ارز نیمایی، تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شیوع بیماری کرونا مصوبه شورای اقتصاد به دست ما نرسیده اما قیمت قطعی خرید تضمینی  چغندرقند افزایش داشته است.

حصادی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندرقند بهاره، پیش از این 502 تومان اعلام شده بود که در حال حاضر قیمت پیشنهادی 624 تومان مصوب شده و 34 درصد افزایش قیمت داشته است.

2 مدیر وزارت جهاد کشاورزی به دلیل ابتلا به کرونا در گذشتندجزئیات جدید از تحت کلید شدن محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی/جهاد کشاورزی: برای رصد کالای اساسی سامانه داریمپیشنهاد استفاده از تجهیزات سمپاشی کشاورزی برای مقابله با کرونانهاده های کشاورزی را در تعطیلات نوروز تامین می‌کنیمایران 5.2میلیارد دلار محصولات کشاورزی و غذا صادر کرد

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی چغندرقند پاییزه تصریح کرد: چغندرقند کشت پاییزه از 491 تومان به 590 تومان پیشنهاد افزایش داشته که 35 درصد افزایش قیمت تصویب شده است.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: در کشت بهاره علاوه بر نرخ خرید تضمینی 50 تومان به عنوان کمک کرایه حمل پرداخت می شود اما در کشت پاییزه 100 تومان کمک کرایه حمل در نظر گرفته شد، بنابراین نسبت به سال گذشته، چغندرقند بهاره 61 درصد و چغندرقند پاییزه 62 درصد افزایش قیمت دارد. این می تواند انگیزه بسیار خوبی برای تشویق کشاورزان به کشت چغندرقند باشد.

حصادی در رابطه با برنامه کشت چغندر قند در واحد سطح گفت: برنامه کشت ما برای سال جاری 110 هزار هکتار است که طبق این برنامه، 6 میلیون و 380 هزار تن تولید محصول چغندر قند خواهیم داشت.

انتهای پیام/

R1342/P1014142/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط خرید‌ تضمینی کالاهای اساسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید تضمینی کالاهای اساسی خرید تضمینی کشاورزی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی تضمینی چغندرقند افزایش قیمت درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان

‌به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر رعایت تناوب کشت در دیمزارها، اظهار داشت: اگر بتوانیم کشت کاملینا را به‌عنوان جایگزین در دیمزارها توسعه بدهیم علاوه بر تأمین روغن موردنیاز کشور اقتصاد کشاورز هم تأمین می‌شود.

افزایش تولید سیب، انار و زردآلو

وی به تولید سیب قبل از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: میزان تولید سیب قبل از دولت سیزدهم ۶۵ هزار تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۷۵ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان کرد: میزان تولید انار قبل از دولت سیزدهم ۵۵ هزار تن بود و در دولت سیزدهم این رقم به ۷۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی به تولید زردآلو در استان هم اشاره کرد و گفت: میزان برداشت سالانه زردآلو از باغات استان تا قبل از دولت سیزدهم دو هزار و ۵۰۰ تن بود، درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به دو هزار و ۷۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان

وی به میزان برداشت نخود از مزارع استان هم اشاره کرد و افزود: تولید نخود قبل از دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۵۲۷ تن بود درحالی‌که این رقم در دولت سیزدهم به ۴۳ هزار و ۵۹۳ تن افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تولید کل حبوبات استان را قبل از دولت سیزدهم ۶۲ هزار و ۹۴۲ تن عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم حجم تولیدات حبوبات به ۸۷ هزار و ۴۳۴ هزار تن افزایش پیدا کرد.

شاهرخی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ سطح جهش تولید در دیمزارها ۲۷۰ هزار هکتار بود درحالی‌که سال ۱۴۰۱ این عدد به ۳۵۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی گفت: سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در سال گذشته به ۳۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به جذب ادوات در طرح جهش تولید در دیمزارها هم اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۵۵ دستگاه با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال، سال گذشته ۵۳۲ دستگاه با اعتبار ۶۶۹ میلیارد ریال جذب شد که از لحاظ اعتباری ۱۷۷ درصد افزایش و از لحاظ تعداد دستگاه ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش محصولات کشاورزی

شاهرخی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع استان هم ادامه داد: امسال مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۲۳۴ هزار هکتار انجام شده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در ۱۰۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با آفت سن انجام شد که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۴ درصدی محصولات کشاورزی بودیم، گفت: به دنبال این هستیم که تولیدات بخش کشاورزی ظرف برنامه پنج‌ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

شاهرخی به افزایش تولید تخم‌مرغ در استان هم اشاره کرد و گفت: تولید تخم‌مرغ در دولت سیزدهم از هفت هزار تن به ۱۲ هزار تن رسیده و برنامه ما این است که تا پایان دولت این رقم به ۱۸ هزار تن برسد و استان در تولید تخم‌مرغ به خودکفایی برسد.

وی به احیا و مرمت ۸۰ قنات و بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپاژ در دولت سیزدهم هم اشاره کرد و افزود: دو ایستگاه پمپاژ دیگر هم ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان احیای ۲۳۹ واحد راکد و بهره‌برداری از ۳۳۰ پروژه بخش کشاورزی را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در لرستان عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که طی یک برنامه ۵ ساله لرستان را به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 6098821

دیگر خبرها

  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گندم مشخص شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده