Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- برای اولین بار در 24 ساعت گذشته، هیچ قربانی کرونا در شهر «ووهان» که به کانون شیوع این ویروس معروف است، مشاهده نشده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شهر «ووهان» چین که بیشترین تعداد آمار تلفات کرونا را نسبت به سایر شهرهای جهان دارد، روز چهارشنبه را در حالی سپری کرد که هیچ یک از اهالی آن قربانی ویروس کرونا نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال، شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از وزارت بهداشت چین گزارش داد که در سراسر این کشور، 34 مورد از ابتلا به کرونا ثبت و شناسایی شدند.
وزارت بهداشت چین همچنین اعلام کرد که روز چهارشنبه، در کل کشور چین (به جزء ووهان)، هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان در استان هوبی واقع در جنوب شرقی چین ظاهر شد و به همین دلیل مبدا اصلی شیوع ویروس کرونا در داخل چین و خارج از آن محسوب می‌شود.

زندگی عادی در ووهان از سر گرفته می شود
پس از دو ماه قرنطینه و تدابیر سرسختانه محدود کننده در شهر ووهان و استان هوبی واقع در مرکز چین کانون شیوع کرونا در کشور و جهان محسوب می شود ، زندگی عادی مردم از سرگرفته شده است.
به گزارش کمیسیون بهداشت استان هوبی، اگرچه همه محدودیت ها به طور کامل برطرف نشده است اما بسیاری از مردم توانسته اند برای نخستین بار بتدریج از منازل خارج شده و فعالیت هایی عادی داشته باشند.
رفت و آمدها در سطح شهر ووهان مرکز این استان نیز افزایش یافته است و بتدریج برخی از شرکت ها و کارخانه های تولیدی کسب و کار و تولید را از سرگرفته اند.
در این شهر مسوولان گفته اند که تدابیر کنترل کننده کاهش یافته است و امروز برای نخستین بار کسی در این شهر که در اوایل شیوع بیماری هزاران مورد کرونایی داشت، به این ویروس مبتلا نشده است.
صفر شدن شمار مبتلایان موجب شده است تا مردم بتوانند فعالیت های شخصی را از سربگیرند هرچند به آنها برنامه زمان بندی شده داده شده است به این شکل که مجتمع های مسکونی زمان بندی خاصی را برای خانوارها در نظر می گیرند و به آنها به صورت مجزا و برای برخی از ساعات اجازه می دهند تا از خانه ها بیرون بروند.
استان هوبی هم اعلام کرده که بسیاری از محدودیت ها برطرف شده است مرکز پیشگیری بیماری های هوبی در اعلامیه ای تدابیر جدید را به اطلاع مردم رسانده است.
مهمترین اقدام این است که از این پس افراد باید کد سلامت و بهداشت دریافت کنند تا بتوانند امور عادی زندگی را در اختیار داشته و کسب و کار و تولید را شروع کنند.
طبق این بخشنامه کد بهداشتی را استان های دیگر صادر می کنند و دیگر لازم نیست کسی برگه های بهداشتی تحویل دهد در مبادی ورودی استان هوبی دارندگان این کدها مجاز به عبور و مرور هستند.
کسانی هم که به استان هوبی در مرکز چین بازگشته اند می توانند این کدها را در منطقه مسکونی خود دریافت کنند.

شادی مردم چین در روز بدون مورد جدید ابتلا به کرونا
در حالیکه جهان گرفتار شیوع ویروس کروناست، چین که مبدأ انتشار این ویروس بوده است اعلام کرد برای اولین بار، روز بدون مورد جدید ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، به این ترتیب بازگشت تیم‌های پزشکی که به شهر ووهان رفته بودند، آغاز شد. برخی افراد در این شهر همچنان تحت درمان هستند و در 24 ساعت گذشته, 8 مورد مرگ ناشی از کوید-19 گزارش شده است. اما آمار و ارقام مربوط به این بیماری، در چین با کاهش قابل توجه همراه بوده است.‌
می‌فِنگ سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد: در هوبئی، دیروز هیچ مورد تایید شده‌ای از آلودگی به کرونا وجود نداشت.
گزارشگر بی بی سی از پکن اعلام کرد مردم در ووهان -جایی که این بحران از آنجا شروع شد- بالاخره امکان یافتند از خانه خارج شوند. آن‌ها بعد از شش هفته از خانه خارج شده اند.

مردم ووهان برای اولین بار اجازه یافتند از خانه های خود خارج شوند
 -چین اعلام کرد برای اولین بار از سال گذشته که اولین مورد آلوده به ویروس کرونا در شهر ووهان گزارش شد, هیچ مورد جدیدی از آلودگی به این ویروس را ثبت نکرده است. 34 مورد جدید گزارش شده است اما اینها افرادی هستند که از خارج به چین آمده اند.
 
خروج پزشکان از ووهان
پزشکان و پرستارانی که برای کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا به شهر ووهان چین رفته بودند، این شهر را ترک کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، به صفر رسیدن شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در شهر ووهان چین، نشانه پیروزی این شهر بر این بیماری است.
گزارشگر شبکه روسیا الیوم گفت: شیوع این بیماری در چین اوایل ماه دسامبر گذشته از استان هوبئی که شهر ووهان مرکز آن است، آغاز شد. 11 میلیون نفر از اهالی استان هوبئی در قرنطینه قرار گرفتند تا شیوع این بیماری کشنده، محدود شود. حدود 81 هزار نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شدند که بیش از 70 هزار نفر از آن‌ها بهبود یافتند. پزشکانی که از سراسر چین برای کمک به کادر پزشکی در استان هوبئی آمده بودند، اکنون توانستند این استان را ترک کنند. 41 کادر پزشکی متشکل از سه هزار نفر، توانستند با خروج از استان هوبئی، به مرخصی بروند و نزد خانواده هایشان بازگردند. پزشکان و پرستاران چینی که سرباز نبرد علیه ویروس کرونا بودند، با گریه شهر ووهان را پس از یک تجربه دشوار، ترک کردند. با پایبندی مردم به توصیه ها، برنامه ریزی و استفاده از دانش و فناوری، چین بهترین نمونه از کنترل ویروس کرونا را به نمایش گذاشت و سازمان جهانی بهداشت، تلاش‌های این کشور را تحسین کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: پکن کادر‌های پزشکی برای کمک به ایتالیا در مقابله با شیوع ویروس کرونا اعزام کرد. چین برای کمک به دیگر کشور‌ها هم اعلام آمادگی کرد.
 
ثبت 34 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین
- چین ازثبت 34 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و مجموع موارد تایید شده به 80 هزار 928 مورد رسید.
با مرگ هشت نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا در چین مجموع جان باختگان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به 3245 نفر رسید.
-رویترز : برای اولین بار از زمان شیوع ویروس کرونا، شهر ووهان چین، مرکز شیوع این ویروس هیچ مورد جدید ابتلایی گزارش نداده است.
- اعلام آمادگی چین برای ارسال کمک های دارویی به روسیه
 
کره جنوبی
-ابتلای دو ملی پوش شمشیربازی کره جنوبی به کرونا
فدراسیون شمشیربازی کره جنوبی اعلام کرد این مساله بیم مبتلا شدن سایر ملی پوشان این کشور را بیشتر کرده است. در حال حاضر از 26 ورزشکار و مربی که در قرنطینه هستند آزمایش گرفته شده است و هنوز نتیجه آن مشخص نیست.
کره جنوبی روز پنجشنبه (19 مارس) شاهد افزایش قابل توجه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا بود و بدین ترتیب روند رو به کاهش موارد ابتلا به کووید 19 در این کشور بار دیگر سیر صعودی به خود گرفت.
-مجموع مبتلایان در این کشور به هشت هزار و 565 مورد رسید.
- مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه از بودجه اضطراری 39 میلیارد دلاری برای کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط و تدابیر پشتیبانی اقتصادی دیگر در این کشور خبر داد که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.
 
ژاپن
-تعلیق سفر امپراطور ژاپن به انگلیس در پی شیوع ویروس کرونا
 
هند
-وزارت سلامت و رفاه خانواده فدرال هند اعلام کرد تعداد افرادی که آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا در این کشور تایید شده، به 169 نفر افزایش یافته است.
-دولت‌های محلی در بیشتر ایالت‌های هند موسسات آموزشی، ورزشگاهها، سالن‌های سینما، موزه‌ها و استخر‌ها را تا 31 مارس تعطیل کرده اند تا بتوانند مانع از گسترش ویروس کرونا در کشور شوند. حتی مسابقات مهم ورزشی هم لغو شدند.

هند، کشمیر را بست
دولت هند امروز (پنجشنبه) جاده‌های منتهی به کشمیر را به دنبال اعلام اولین مورد کروناویروس بست. بخش‌های دیگری از این کشور نیز شاهد اعمال ممنوعیت‌های تردد و تجمعات در تلاش برای مهار این ویروس است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشور پرجمعیت جنوب آسیا نسبت به دیگر مناطق جهان روند کندتری از ابتلا به کروناویروس نشان داده است. اما موارد جدید در هند، پاکستان، افغانستان و سریلانکا به سرعت شناسایی شده‌اند و اکنون تعداد مبتلایان در این منطقه 500 تن اعلام شده است. پنج تن نیز تاکنون جان باخته‌اند.
دولتمردان بیم آن دارند که این کشورها در معرض خطر گسترش سریع این بیماری به دلیل فقر سیستم بهداشتی و زیرساختی باشند.
در کشمیر تعدادی از مردم به رویترز گفتند که با بسته شدن جاده‌ها توسط پلیس و نیروهای شبه نظامی امکان ترک خانه‌ها را ندارند.
رئیس پلیس سرینگر، مرکز کشمیر گفت که بستن جاده‌ها در سراسر این دره برای جلوگیری از گسترش کروناویروس است.
اولین مورد ابتلا به کرونا در کشمیر مسلمان نشین روز چهارشنبه اعلام شد. این منطقه با 7 میلیون جمعیت یکی از نظامی‌ترین مناطق جهان به دلیل یک دهه شورش علیه حکومت هند است و ساکنانش همواره در معرض ممنوعیت‌های طولانی آزادی تحرک بوده‌اند.
قطع اینترنت که از ماه اوت در این منطقه اعمال شده، تازه پایان یافته است.
 
لغو تمامی مراسم مذهبی در اندونزی به دلیل شیوع ویروس کرونا
-اندونزی ضمن ممانعت از تجمع گسترده نزدیک به 9 هزار زائر مسلمان روز پنجشنبه اقدام به قرنطینه و غربالگری آن‌ها در چارچوب تلاش‌ها برای مقابله به شیوع ویروس کرونا کرد.
این مراسم چهار روزه که قرار بود از پنجشنبه شب در منطقه‌ای روستایی نشین در استان سولاوسی جنوبی برگزار شود با مخالفت مقامات اندونزی و نگرانی‌ها درباره احتمال شیوع گسترده ویروس کرونا در چهارمین کشور پرجمعیت جهان مواجه شد.
اندونزی با جمعیتی بیش از 267 میلیون نفر تاکنون 227 مورد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور گزارش کرده است و 19 نفر نیز جان خود را از دست داده اند که این رقم بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.
 
2 بیمار کرونایی در پاکستان جان باختند
مقامات وزارت بهداشت پاکستان مرگ دو شهروند پاکستانی مبتلا به ویروس کرونا را تایید کردند.
مقامات وزارت بهداشت پاکستان اعلام کردند: شهروند 50 ساله پاکستانی مبتلا به کرونا که اخیراً از عربستان بازگشته بود، در بیمارستانی در شهر پیشاور پاکستان جان باخت.
این درحالی است "تیمور سلیم خان" وزیر بهداشت دولت محلی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان نیز در پیامی اعلام کرد: یک شهروند پاکستانی 36 ساله ساکن شهر "هنگو" که از شهر دبی امارات به پاکستان بازگشته بود بر اثر بیماری کرونا درگذشت.
براساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 311 نفر رسیده است که از این میان 4 نفر بهبود یافتند و 2 بیمار نیز جان سپردند.
دولت پاکستان که پیشتر با اعلام وضعیت اضطراری در هر 4 ایالت این کشور تمامی مراکز آموزشی را به مدت 2 هفته تعطیل اعلام کرده روز گذشته امتحانات مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی پاکستان را به مدت 3 ماه به تعویق انداخته است.
علاوه بر آن با توجه به اینکه بیش از 200 مورد ابتلا به کرونا در ایالت سند پاکستان گزارش شده است، دولت محلی ایالت سند تمامی نهاد‌های دولتی را نیز به مدت 2 هفته تعطیل اعلام کرد.

تشدید اقدامات دولت افغانستان برای مقابله با ویروس کرونا
دولت افغانستان اقدامات خود را برای مقابله با ویروس کرونا تشدید کرد.
دولت افغانستان در تازه‌ترین تصمیم خود اعلام کرد: هتل‌ها، سالن‌های عروسی، استخر‌ها، حمام‌های عمومی و مکان‌هایی که امکان تجمع مردم وجود دارد تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود.
دولت افغانستان همچنین مکان‌هایی را که در آنجا‌ها مراسم نوروزی برگزار می‌شد، تعطیل کرد و از مردم خواست تا عید را در منزل بمانند.
مدارس و دانشگاه‌ها هم که قرار بود از اول فروردین ماه، سال تحصیلی جدید خود را شروع کنند یک ماه دیرتر آغاز به کار خواهند کرد.
دولت افغانستان همچنین در دو روز گذشته چهارصد واحد تولیدی را به خاطر گران فروشی مهر و موم کرد.
 
طالبان: آماده همکاری برای مهار کرونا هستیم
گروه طالبان در افغانستان اعلام کرده است، اگر شیوع ویروس کرونا در این کشور گسترش یابد آنها حاضر هستند خشونت ها را کاهش داده و فرصت را برای مبارزه با این ویروس فراهم سازند.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در تازه ترین اظهارات خود به رسانه ها گفته است که این گروه تدابیر را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در مناطق تحت کنترل خود اتخاذ کرده اند.
وی افزوده است که طالبان حاضر است با سازمان بهداشت جهانی در امر مبارزه با ویروس کرونا همکاری کند.
هرچند خطر گسترش کرونا مردم افغانستان را به دلیل نبود زیرساخت های بهداشتی و عدم توانایی مالی دولت نگران ساخته است اما اینکه طالبان حاضر شده اند، خشونت را برای مبارزه با کرونا کاهش دهد، هم خبری خوشی برای مردم این کشور است.
«رونالد کوبیا» نماینده اتحادیه اروپا از دولت و گروه طالبان در افغانستان خواسته بود که برای مبارزه با کرونا و همکاری با مردم دو طرف باید آتش بس کنند.
دولت افغانستان در واکنش به این خواست اعلام آمادگی کرده و گفته است که هرگونه تلاشی که منجر به صلح و فراهم کردن فرصت برای مبارزه با کرونا باشد، عملی خواهد کرد.
براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان در این کشور 22 مورد مثبت ویروس کرونا ثبت شده و از این جمله یک نفر بهبود یافته و به منزل خود برگشته و کرونا تاکنو در افغانستان تلفاتی نداشته است.

 نخست‌وزیر سابق قطر به قرنطینه رفت
نخست‌وزیر سابق قطر که به تازگی از سفر خارج از کشور بازگشته است، به منظور اجرای اقدامات احتیاطی در رابطه با ویروس کرونا به قرنطینه رفت.
فعالان قطری تصویری از «عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در یکی از اتاق‌های قرنطینه منتشر کردند.
قرنطینه آل ثانی در راستای اجرای تصمیمات دولت قطر در خصوص اقدامات احتیاطی برای تمامی مسافرانی که از سفر خارج از کشور بازمی‌گردند، انجام شده است.
دولت قطر در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور تصمیم گرفته است همه مسافرانی که از سفر خارج به کشور بازمی‌گردند، قرنطینه کند. در همین راستا چندین بازرگان قطری در هتل‌ها و ساختمان‌های مسکونی مخصوص تحت نظارت دولت قرنطینه شده‌اند.
تا صبح امروز پنج‌شنبه 452 مورد ابتلا به ویروس کرونا در قطر به ثبت رسیده است.

بستن همه مرز‌های لبنان
-وزارت بهداشت عمومی لبنان از مرگ چهارمین فرد مبتلا به کرونا در این کشور خبر داد.
وزارت بهداشت لبنان همچنین از مشاهده 13 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان این بیماری به 133 مورد رسیده است.
این در حالی است که لبنان از ساعت 12 دیشب برای جلوگیری از شیوع کرونا، همه مرز‌های دریایی و هوایی خود را بسته است.
 
افزایش مبتلایان به کرونا در رژیم صهیونیستی به 529 نفر
رژیم صهیونیستی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی فلسطین را تا این لحظه 529 نفر اعلام کرد.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی فلسطین افزایش یافته است.
بنا بر اعلام مقامات صهیونیست، 96 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی فلسطین ثبت شده است و با این حساب شمار مبتلایان در رژیم صهیونیستی به 529 نفر افزایش یافته است.
مقامات صهیونیست معتقدند که ویروس کرونا شیوع بیشتری در اراضی اشغالی پیدا خواهد کرد و ممکن است روزانه هزاران نفر به آن مبتلا شوند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این از صهیونیست ها خواسته بود برای خرید کالا در سایه گسترش کرونا به فروشگاه ها هجوم نبرند.

نتانیاهو متهم به سوء استفاده از بحران کروناست
نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم است که از بحران شیوع کرونا در جهت منافع شخصی و حفظ موقعیت سیاسی اش بهره برداری می‌کند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از بیت المقدس با عنوان "نتانیاهو متهم به سوء استفاده از بحران شیوع ویروس کرونا" نوشت:
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با مجموعه اقدامات فوق العاده دولتش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، با اتهامات فزاینده‌ای درباره سوء استفاده از این بحران به منظور تقویت قدرت خود و تضعیف مبانی و بنیان دموکراتیک در اسرائیل مواجه شده است.
در بحبوحه اعمال موجی از محدودیت‌ها که اسرائیل را در آستانه تعطیلی قرار داده، بنیامین نتانیاهو توانسته است برگزاری دادگاه خود را به تعویق اندازد، مجوز نظارت الکترونیکی بی سابقه بر شهروندان اسرائیلی را صادر کند و مانع از تصویب قانونی در پارلمان اسرائیل شود که وی را از سمت نخست وزیری اش دور کند.
-سخنگوی کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد با ثبت سه مورد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا، آمار کلی مبتلایان به 47 مورد رسیده است.
ابراز نگرانی از امتناع رژیم اشغالگر از ارائه خدمات بهداشتی به اسرا
-رئیس موسسه اسیر در فلسطین, بی توجهی مدیریت زندان های رژیم صهیونیستی را در برخورد با خطر ویروس کرونا میان اسرای فلسطینی نگران کننده خواند.
وی افزود: بی توجهی به اوضاع اسرا در شرایطی است که بسیاری از کشورها, حتی رژیم (صهیونیستی) برای مقابله با ویروس کرونا تدابیر شدیدی اتخاذ کرده اند. این نگرانی اقتضا می کند سازمان های بین المللی و در صدر آنها سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی برای فشار بر اسرائیل برای اتخاذ تدابیر درست, مداخله کنند تا این ویروس وارد بازداشتگاهها و زندانها نشود.

«صلیب سرخ» به داد اسرای فلسطینی در برابر خطر کرونا برسد
طرف‌های مختلف فلسطینی به دنبال ابتلای چند اسیر فلسطینی به کرونا خواهان مداخله فوری صلیب سرخ بین المللی و نهادهای بشردوستانه برای نجات جان دیگر اسرای فلسطینی شدند.
«عیسی قراقع» وزیر سابق امور اسرا و آزادگان فلسطینی اوضاع در زندان‌های رژیم صهیونیستی را در سایه شیوع روز افزون ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی خطرناک توصیف کرد.
او در گفت‌وگو با شبکه المیادین با بیان اینکه مقامات صهیونیستی هیچ اقدام پیشگیرانه موثری را برای مقابله با شیوع کرونا در زندان‌های خود اتخاذ نکردند، گفت:« ما از صلیب سرخ بین المللی و نهادهای بشردوستانه می‌خواهیم برای حفاظت از اسرا و نجات جان آنها وارد عمل شوند».
قراقع تصریح کرد: «ما نسبت به اوضاع اسرا بسیار نگرانیم زیرا نیروهای اشغالگر به آنها هیچ اهمیتی نمی‌دهند و با کمبود تدابیر پشیگیرانه و امکانات لازم برای مقابله با کرونا مواجه هستند».
کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم اعلام کرد، دشمن صهیونیستی مسئول کامل جان اسرای فلسطینی در زندان‌های فاشیستی این رژیم است.
در بیانیه کمیته‌های مقاومت آمده است:« ما خواهان کمپین همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر هستیم و از جامعه بین المللی می‌خواهیم به نقش خود در قبال آنها عمل کند».
دفتر رسانه‌ای امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی به اطلاع اسرا رسانده که چهار اسیر در زندان «مجدو» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
«قدری ابوبکر» رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی چند روز پیش اعلام کرد، رژیم صهیونیستی برای معالجه اسیری بیمار در زندان «عسقلان» یک پزشک مبتلا به کرونا را فرستاده و اکنون اسرای این زندان در معرض ابتلا به بیماری مذکور هستند.
«محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین هم از رژیم صهیونیستی خواست تا اسرای فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم را آزاد کند.
زندان‌های رژیم صهیونیستی اقدامات پیشگیرانه‌ای در زندان برای مهار کرونا به کار نگرفته و هیچ گونه مواد ضد عفونی کننده در آنجا وجود ندارد و کابینه این رژیم هم با آزادی هیچ کدام از اسرا به منظور تخفیف خطر ابتلای به این بیماری موافقت نکرده است. بوفه‌های فروش مواد غذایی در زندان‌ها تعطیل و ملاقات خانواده‌ها با اسرا متوقف شده است.

وزارت امور خارجه سوریه تحریم‌های یک جانبه آمریکا را محکوم کرد
وزارت امور خارجه سوریه تداوم تحریم‌های یک جانبه آمریکا را علیه کشور‌هایی که در حال مبارزه با روند رو به رشد ویروس کرونا هستند محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، منبعی رسمی در وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد، هم زمان با روند صعودی خطر ویروس کرونا و بسیج جهانی برای مبارزه با این خطر فراگیر، آمریکا و اتحادیه اروپا به تدابیر یک جانبه، محدود کننده و غیر قانونی خود علیه برخی کشور‌های درگیر این بیماری ادامه می‌دهند که این کار نقض آشکار حقوق بشر و زیر پا نهادن ساده‌ترین ارزش‌ها و اصول انسانی است.
 
استرالیا
-نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: از ورود افراد غیر مقیم این کشور جلوگیری می‌شود.
-بانک مرکزی استرالیا برای محدود کردن پیامد‌های اقتصادی همه گیری جهانی ویروس جدید کرونا، نرخ بهره اصلی خود را یک چهارم درصد کاهش داد و به 25 صدم درصد رساند که پایین‌ترین سطح محسوب می‌شود.
-بانک مرکزی استرالیا همچنین تدابیری برای خرید اوراق قرضه و حمایت از بخش بانکی اعلام کرد.
استرالیا و نیوزیلند محدودیت های مرزی را باز هم افزایش دادند
-استرالیا تاکنون 642 مورد از آلودگی به ویروس جدید کرونا به ثبت رسانده است، رقمی که از تقریبا هر سه روز دو برابر می‌شود.
-در نیوزیلند 28 مورد از آلودگی به این ویروس شناسایی شده است.
 
 نخست‌وزیر استرالیا خطاب به مردم کشورش: احتکار نکنید، مضحک است!
اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در کنفرانس خبری مربوط به شیوع ویروس کرونا در این کشور، با اعتراض به احتکار کالا توسط مردم کشورش، اقدام آنها را مضحک و باعث اخلال در تدابیر دولت خواند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آسیا ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی جدید ابتلا به ویروس کرونا زندان های رژیم صهیونیستی ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا در این کشور شیوع ویروس کرونا کشور خبر نخست وزیر سابق قطر مورد جدید ابتلا افزایش یافته اسرای فلسطینی دولت افغانستان ابتلا به کرونا ویروس کرونا برای اولین بار برای مبارزه برای مقابله شمار مبتلایان مورد ابتلا وزارت بهداشت محسوب می شود شهر ووهان استان هوبئی زندان ها برای کمک بین المللی شیوع کرونا محدودیت ها استان هوبی کره جنوبی گزارش شد شده اند خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229235 برچسب‌ها لبنان

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟