Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:50:21 GMT

بانک بزرگ آمریکایی: اقتصاد آمریکا اکنون در رکود است

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۳۲۵۶۱۸

بانک بزرگ آمریکایی: اقتصاد آمریکا اکنون در رکود است

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری هیل، «میشل مه‌یر» اقتصاددان ارشد «بانک آو آمریکا» که دومین بانک تجاری بزرگ آمریکا به شمار می‌رود، روز پنج‌شنبه در نامه‌ای خطاب به مشتریان این بانک هشدار داد که اقتصاد آمریکا به دلیل بحران جهانی کرونا وارد یک رکود عمیق شده است.

اقتصاددان ارشد بانک آو آمریکا در این نامه نوشته است: «ما رسماً اعلام می‌کنیم که اقتصاد آمریکا نیز مانند اقتصاد سایر کشورهای جهان وارد یک رکود شده و این یک رکود عمیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در عین حال گفته است: «اگرچه این یک رکود جدی است، ولی ما بر این باوریم که عمر آن نسبتاً کوتاه خواهد بود.»

این اقتصاددان آمریکایی خاطرنشان کرد: «راهکار غلبه بر این رکود اقتصادی این است که طی هفته‌های محرک‌های اقتصادی تهاجمی از سوی سیاست‌گذاران در نظر گرفته شود. به نظر ما درباره اندازه این محرک‌های اقتصادی نباید هیچ حد و مرزی قائل شد.»

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون حدود 9500 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و 155 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

اقتصاد آمریکا نیز طی هفته‌های اخیر به‌شدت تحت تأثیر بحران کرونا قرار گرفته است، به‌طوری که در یک ماه اخیر شاخص بازار بورس اوراق بهادار نیویورک حدود 30 درصد سقوط کرده است.

 

شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ رسید
در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا، شاخص بورس اوراق بهادار نیویورک در ادامه روند نزولی خود طی هفته‌های اخیر، به کمترین میزان خود در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ رسید.

 به نقل از شبکه خبری ‌سی‌بی‌اس آمریکا، در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و نمایان شدن اثرات مخرب آن بر اقتصاد این کشور، شاخص میانگین صنعتی داو جونز (شاخص بازار سهام نیویورک) در نخستین ساعات معاملات امروز پنج‌شنبه 19 مارس (29 اسفند) به کمترین میزان خود در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ رسید.

با گذشت تنها یک ساعت از آغاز معاملات بازار بورس نیویورک در روز پنج‌شنبه، شاخص با 3.3 درصد سقوط نسبت به روز گذشته به 19250 واحد رسیده است.

رقم شاخص بازار بورس نیویورک در نخستین روز ورود ترامپ به کاخ سفید، 19732 واحد بود و رئیس‌جمهور مستقر آمریکا که در سال‌های اخیر همواره رشد شاخص بازار سهام نیویورک را در پیام‌های توئیتری خود به رخ منتقدانش می‌کشید، تا این لحظه یکی از امتیازات مهم خود در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان 99) را از دست داده‌ است؛ هرچند ممکن است تا آن زمان اتفاقات تازه‌ای در بازارهای آمریکا رخ دهد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تاکنون حدود 9500 نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده‌اند که از بین آنها 155 نفر جان باخته‌اند.

بحران کرونا به‌شدت بازارهای آمریکا و به تبع آن اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است، به‌طوری که برخی کارشناسان معتقدند اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ممکن است تا 5 درصد کوچکتر شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بانک بزرگ آمریکایی اقتصاد آمریکا رکود اقتصاد آمریکا بحران کرونا شاخص بازار یک رکود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کارگران و برخی از فعالان که خود را «کارگران نیویورک» می‌نامند، برای اولین بار در تظاهرات حامیان فلسطین که دو روز است در محوطه دانشگاه سیتی کالج در منهتن ادامه دارد، شرکت کردند.
 
کمپ همبستگی غزه که توسط دانشجویان سیتی کالج در محوطه دانشگاه ایجاد شد،برای نخستین‌بار به خیابان‌ها آمده و با مردم متحد شدند.
 
در حالی که جوانان مسلمان نماز جمعه را با هم در پارک محل استقرار اردوگاه همبستگی در محوطه دانشگاه اقامه کردند، سایر معترضان به احترام آنها اعتراضات خود را متوقف نمودند. برخی از اعضای جامعه یهودی ارتدوکس مقیم نیویورک نیز با در دست داشتن بنرهای ضداسرائیلی و ضدصهیونیسم در این تظاهرات شرکت کردند و به صراحت اعلام نمودند که در کنار آرمان عادلانه فلسطین ایستاده‌اند.
 
پس از اینکه حملات اسرائیل به غزه ششمین ماه خود را به پایان رساند و متوقف نشد، اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آتی دوباره شتاب بیشتری گرفت و با مشارکت برخی سازمان‌های غیردولتی و اتحادیه‌های کارگری، امکان تبدیل شدن به یک جنبش خیابانی در مقیاس بزرگ شبیه به «جان سیاهان مهم است» را تقویت می‌کند.
 
 تاکید دانشجویان بر مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات
در روز دوم، کمپ همبستگی غزه در شهر کالج، یکی از معترضان تلاش کرد وارد باغ محوطه دانشگاه شده و با انجام اقدامات تحریک‌آمیز قصد تحریک دانشجویان در محوطه را داشت که توسط جوانان فلسطینی متوقف شد. جوانان فلسطینی عامل تحریک کننده را که به گفته آنها اسرائیلی بود از منطقه بیرون راندند.
 
ما قوی‌تر از همیشه هستیم
یک نماینده در کمپ همبستگی غزه در سیتی کالج که به نمایندگی از گروه معترض در دانشگاه کلمبیا، که مرکز اولیه اعتراضات دانشگاه بود، سخنرانی می‌کرد گفت که دانشجویان در پردیس‌های دانشگاهی قوی‌تر از همیشه هستند و تا رسیدن به خواسته‌هایشان به مبارزه ادامه خواهند داد.
 
علاوه بر این، بیانیه‌­ای در یک گروه واتس‌اپ به اشتراک گذاشته شد که تظاهرکنندگان در آن ارتباط برقرار می کنند، مبنی بر اینکه مدیریت کالج شهر " با گروه نماینده دانشجویان تظاهرکنندگان برای مذاکره بر سر میز موافقت کرده است." این برای آنها "به معنای پیروزی بزرگ" تلقی می‌شود.
 
از سوی دیگر، تنش بین مدیریت دانشگاه کلمبیا و دانشجویان نیویورک بر سر اعتراضات غزه که از هفته گذشته آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. الکساندریا اوکاسیو کورتز، عضو دموکرات مجلس نمایندگان نیویورک، به کمپ همبستگی در محوطه دانشگاه آمد و قول حمایت داد. ایلهان عمر، عضو مجلس نمایندگان مینه سوتا نیز روز گذشته از کمپ همبستگی غزه در کلمبیا بازدید کرد و در کنار حامیان فلسطینی عکس گرفت.
 
حمایت بسیاری از اساتید، اساتید و برخی از سیاستمداران از اعتراضات طرفدار فلسطین که به دانشگاه‌های سراسر آمریکا سرایت کرده است، پایان دادن به این تظاهرات را برای مدیریت دانشگاه‌ها دشوار می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست