Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی پور از پایش ۱۶۰ هزار و ۴۶۹ نفر ار مردم در گیلان طی ۲۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی ولی پور» در آخرین گزارش خدمات رسانی جمعیت هلال احمر استان گیلان در وضعیت مقابله و پیشگیری از کرونا، امروز(پنج شنبه،۲۹ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طی حکمی از سوی دکتر «نمکی» وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور، مسئولیت برپایی و نظارت بر اکیپ های بازرسی سلامت به جمعیت هلال احمر واگذار شده است، گفت: طی ۲۰ روز گذشته بیش از ۱۶۰ هزار و ۴۶۹ نفر در مبادی خروجی گیلان توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر مورد پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی جهت پیشگیری از ویروس کرونا قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه همزمان با شیوع و گسترش کرونا در استان گیلان از  ۸ اسفند تا کنون، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محورهای خروجی استان و فرودگاه رشت با همکاری مرکز بهداشت و نیروی انتظامی استقرار دارند، افزود: نیروی های امدادی و ستادی با حضور در هفت نقطه مذکور استان طی ۲۰ روز گذشته نسبت به پایش تب سنجی، هشدار و اطلاع رسانی بیش از ۱۶۰ هزار و ۴۶۹ نفر، ۵۳ هزارو ۲۴۶ خودرو و ۹ هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز گذشته هر روز ۸۴ نفر از نیروهای امدادی و ستادی در مبادی خروجی گیلان حضور فعال داشته اند و به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی می باشند، از گندزدایی و ضدعفونی بیش از ۲۰۰ روستا و اماکن پرخطر شهری و روستایی خبر داد.

ولی پور اظهار کرد: گندزدایی و ضد عفونی کردن سوپر مارکت ها، مساجد، مدارس، خانه های بهداشت، نانوایی ها به همت جوانان و داوطلبان خانه های هلال جمعیت هلال احمر جهت پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در ۱۶ شهرستان و ۲۰۰ روستا و اماکن شهری استان گیلان انجام شده است.

وی همچنین اذعان کرد: با توجه به همت و ظرفیت جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در هشت شهرستان استان گیلان، تا کنون حدود هفت هزار ماسک تولید و بین مراکز درمانی و عموم مردم توزیع شده است.

 ولی پور در ادامه بیان کرد: ۱۱۰ دست «گان بیمارستانی» بصورت بهداشتی و استریل با همت و تلاش داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر آستانه اشرفیه برای نخستین بار در استان طراحی و تولید شده است که تولید «گان» در داخل استان می تواند بخشی از نیازهای داخلی جمعیت و مراکز درمانی را تامین کند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از خیرین و داوطلبان گیلانی که در تعداد زیادی از شهرستان ها با همکاری جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، گان، ماسک و دستکش بین بیمارستان ها و ادارات و مردم اقدام کردند، گفت: مشارکت جمعیت هلال احمر با مجمع خیرین گیلان و بسیج سازندگی استان در راستای تامین و تهیه اقلام معیشتی و بهداشتی جهت توزیع بین افراد کم برخوردار استان قابل توجه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: در این مشارکت توانستیم با تامین و تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی جهت توزیع در اقشار کم برخوردار استان گیلان و توزیع لوازم پزشکی مصرفی شامل پنج بسته دستکش لاتکس ۱۰۰ عددی، ۱۵۳ عدد ماسک فیلتر دار، ۵۰ عدد شیلد و پنج کارتن الکل ۷۰ درصد تهیه و با همراهی و هماهنگی مجمع خیرین گیلان و جمعیت هلال احمر استان به بیمارستان پورسینا رشت اهداء کنیم.

ولی پور همچنین اضافه کرد: کار طرح بازرسی سلامت همزمان با ۱۳ استان کشور در هفت محور خروجی استان و برخی شهرها و فرودگاه رشت آغاز شده است که در این طرح در آستارا، رودسر، رودبار، ماسال، سیاهکل، انزلی و فومن با حضور امدادگران و نجاتگران و داوطلبین جوان جمعیت هلال احمر و کارکنان مرکز بهداشت، اورژانس و نیروی انتظامی شبانه روز مستقر و نسبت به تب سنجی، پایش و غربالگری خودروها اقدام خواهد شد تا در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری، فرد مورد نظر با هماهنگی اورژانس جهت قرنطینه به مراکز درمانی منتقل شود.

وی در ادامه با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و آماده باش و حضور ۲۴ ساعته جمعیت هلال احمر ، نیروی انتطامی و مراکز بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، هموطنان از سفر به استان گیلان اکیدا خودداری و به دستورات و ابلاغیه های وزارت بهداشت توجه داشته باشند، در صورت عدم توجه و مسافرت به استان و برخی علائم بیماری کرونا در هر یک از مسافرین، سریعا طبق ابلاغیه وزارت بهداشت فرد مورد نظر به مراکز قرنطینه منتقل خواهند شد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طرح سلامت هلال احمر گیلان جمعیت هلال احمر طی ۲۰ روز گذشته استان گیلان ولی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان سلامت با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، سپاه پاسداران، شبکه بهداشت و درمان قروه، به مناسبت هفته هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزش رایگان به اهالی روستای گنداب علیا در قروه اعزام شد.

وی افزود: در این طرح، ۹۰ نفر ویزیت پزشک عمومی، ۳۰ نفر ویزیت مامایی و درمانی و همچنین با تجویز پزشکان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، به بیماران داروی رایگان ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در این کاروان سلامت، آموزش پناه گیری و خروج اضطراری برای معلمان و ۳۵ نفر از دانش‌آموزان این روستا بود که توسط نجاتگران داوطلب ارائه شد.

جلالی در پایان ضمن تبریک هفته هلال احمر، با اعلام اینکه به ۱۵۵ نفر از اهالی روستای گنداب علیا خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزش رایگان ارائه شده، از کارکنان، پزشکان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر قروه و همچنین همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان که در این کاروان سلامت همگام با جمعیت هلال‌احمر شهرستان قروه بودند، تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097732

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • محور انارک به زواره پس از ۲۴ ساعت بازگشایی شد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت