Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش گفت: اورژانس بزرگتر این بیمارستان با ۹۰ درصد ظرفیتش مختص بیماران کرونایی است و ۱۰ درصد ظرفیت اورژانس را به موارد غیر از کرونا اختصاص داده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم دکتر صمدی با اشاره به اینکه بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جزو بیمارستان‌های معین در درمان بیماران کرونایی است، گفت: با توجه به شناختی که همشهریان از این بیمارستان دارند و پتانسیلی که از نظر امکانات تشخیصی و درمانی این مرکز و فضای بسیار بزرگ آن به عنوان بزرگترین بیمارستان نیرو‌های مسلح دارد این بیمارستان با احضار همه کارکنانش با اختصاص ۲۵۰ تخت بیمارستانی و ۱۶ تخت آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. یو در خدمت درمان تشخیص این بیماران قرار گرفته است.

 

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش با اشاره به اقدامات این بیمارستان برای بیماران کرونایی عنوان کرد: در طی این مدت نزدیک ۶۵۰۰ بیمار به صورت سرپایی به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند که ۴۲۰ مورد بستری داشتیم و خوشبختانه ۷۵ درصد این افراد ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۱۰ بیمار بستری داریم.

 

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش افزود: اخیرا از ۱۰ روز گذشته استراحتگاهی را ایجاد کردیم تا بیمارانی که طول درمانی شان تمام شده، ولی امکانات قرنطینه‌ای را هنوز تا اتمام دو هفته‌ای ندارند، در این استراحتگاه دوران نقاهت را طی کنند.

 

وی با اشاره به افزایش خدمات در بیمارستان بعثت گفت: با همه امکانات تشخیصی و درمانی در ۱۰ روز گذشته، به صورت فوری سی. تی. اسکن دوم اورژانس را با توجه به مراجعه بسیار بالایی که شاید هر روز ما نزدیک به ۱۴۰ بیمار به سی. تی. اسکن ریه مراجعه می‌کردند در بیمارستان راه اندازی کردیم تا شرمنده هموطنانمان نشویم.

 

صمدی با بیان اینکه اورژانس بیمارستان بعثت را از روز اول تفکیک کردیم، توضیح داد: در حال حاضر دو تا اورژانس داریم. اورژانس بزرگتر با ۹۰ درصد ظرفیتش اورژانس بیماران کرونایی است و ۱۰ درصد ظرفیت اورژانس را به اورژانس مواردی که غیر از کرونا به بیمارستان مراجعه می‌کنند، اختصاص داده‌ایم.

 

وی افزود: در قسمت اورژانس کرونا دو دسته مراجعه کننده داریم، عزیزانی که مستقیم با احساس کردن علائم اولیه خودشان به اورژانس مراجعه می‌کنند و گروه دوم کسانی هستند که از طریق اورژانس تهران به ما مراجعه کردند. البته گروه سومی نیز هستند که خودشان با سامانه تماس گرفتند و ستاد ارجاع کرونا آن‌ها را به ما معرفی می‌کنند.

 

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش توصیه کرد: کسانی که علائم مشکوک به کرونا را دارند اول با اورژانس تهران تماس بگیرند و از رفت و آمد به بیمارستان‌ها خودداری کنند. خود اورژانس بر اساس مراکزی که در آن حوزه ظرفیت دارند بیمار را مستقیم به همان مرکز معرفی می‌کند.

 

وی در خصوص علائم بیماری کرونا متذکر شد: نزدیک ۸۰ درصد کسانی که با این ویروس مواجهه دارند ممکن است علائم خفیف این بیماری را تجربه کنند که در حد یک سرماخوردگی معمولی است. ما با خیلی از افراد مواجهه داشتیم که تنها علامتشان این بوده که از لحاظ بویایی و چشایی مشکل داشتند که کاملا موقتی است و در طی یک تا دو هفته این حس‌ها بر می‌گردد. این افراد ناقل هستند.

 

صمدی عنوان کرد: هموطنان عزیز باید بدانند که هر بیماری منطق و ادبیات خودش را دارد. بیماری کرونا نیز از این قاعده استثنا نیست. بیماری‌های غیر واگیر و غیر عفونی با بیماری‌های واگیر دار و عفونی تفاوت دارد. اولین اصلی که در بیماری‌های عفونی و واگیردار است به ویژه وقتی که حالت اپیدمی پیدا می‌کند و خیلی از کشور‌های دنیا درگیرش می‌شوند لازم است تا در قدم اول زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

 

وی تصریح کرد: ما بیشتر از اینکه از معاونت درمان وزارت خانه و بیمارستان‌ها انتظار اختصاص تخت و پزشک و پرستار و امکانات درمانی داشته باشیم که این وظیفه ذاتی شان است باید به معاونت بهداشت وزارتخانه و بیمارستان‌ها کمک کنیم. در واقع یکی از بازو‌های اصلی اجرای این معاونت شهروندان هستند که می‌توانند با کم کردن تردد‌های غیر ضروری و با حذف کردن مسافرت، با شستن دست ها، ضدعفونی کردن سطوح و ظروف به این قضیه کمک کنند.

 

رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: همه مردم تجربه بیماری آنفولانزا را داشته‌اند. در بیماری آنفولانزا وقتی کسی با بیمار آنفولانزایی مواجهه دارد بلافاصله در طی یک یا دو روز آینده خود یا اطرافیانش علائم آنفولانزا را متوجه می‌شوند، ولی متاسفانه دوره نهفتگی این بیماری نزدیک به دو هفته است.

 

وی اضافه کرد: ممکن است در دو هفته اول هیچ علائمی نداشته باشید حتی بخواهید امروز به مسافرت بروید با اینکه بیمار و ناقل هستید و در طی سفر مشکلی نداشته باشید. ولی دو هفته بعد از بازگشت به شهر‌های خودتان به شیوع مجدد و پیک دوم این بیماری دامن بزنید. به خاطر همین خواهش می‌کنیم با رعایت اصول و توصیه‌های بهداشتی و درمانی که می‌شود هم به سلامتی خودتان و هم به حفظ کادر درمانی بیمارستان‌ها کمک کنید.

 

صمدی در خاتمه بیان کرد: از هنرمندان، ورشکاران و دست به قلم‌ها خواهش می‌کنیم بیایند و از طرفداران خود بخواهند تا در خانه بمانند و اصول پیشگیری را رعایت کنند. امروز نیازمند رعایت بحران هستیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ارتش بیماران کرونایی بیمارستان ها درصد ظرفیت دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر از مرخص شدن تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران از بیمارستان خبر داد.

محمدجواد یزدانی در گفت و گو با ایسنا از امدادرسانی نیروهای اورژانس ۱۱۵ کاشمر به ۹ مصدوم حادثه واژگونی مینی‌بوس در محور شادمهر به کاشمر خبر داد.

وی اظهار کرد: پس از اعلام گزارش واژگونی مینی‌بوس به اورژانس ۱۱۵ بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و در کمترین زمان ممکن آمبولانس‌ها به صحنه تصادف رسیدند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر افزود: با توجه به تعداد زیاد مصدومان بلافاصله تیم بحران بیمارستان جهت خدمت‌رسانی سریع و به موقع، فراخوانی شدند.

وی گفت: ۹ مصدوم این حادثه که شامل ۶ خانم و سه آقا بوده و از ناحیه سر و صورت و ستون فقرات و ناحیه تحتانی دچار آسیب شده بودند به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر منتقل شدند.

دکتر یزدانی گفت: این حادثه خوشبختانه فوتی به همراه نداشت و پرسنل اورژانس، رادیولوژی و اتاق عمل خدمات لازم ارائه دادند.

فرمانده پلیس‌راه کاشمر در همین خصوص گفت: حادثه واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس با ۹ سرنشین در جاده کاشمر به شادمهر مقابل کارخانه کاشی زهره اتفاق افتاد.

سرگرد محمد میرزابیگی بیان کرد: این مینی‌بوس که سرویس یکی از واحدهای فعال در شهرک صنعتی کاشمر بود حین جابجایی نیروهای این مجموعه در مسیر حرکت به سمت کاشمر از جاده خارج و واژگون شد.

وی خاطرنشان کرد: علت بروز حادثه از سوی کارشناس تصادفات پلیس‌راه در دست بررسی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند