Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد مقیمی در پیامی فرارسیدن بهار طبیعت و سال جدید شمسی را به تمامی صنعتگران سنگر جهاد که در لباس تولید، چرخ توسعه، تعالی و پیشرفت جامعه را به گردش درآوردند، تبریک گفت و اعلام کرد:‌ با اعتمادسازی و ایجاد همدلی در بخش‌های مختلف بین تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان و همراهی کلیه ارکان سیاست‌گذاری در کشور و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تفکر جهادی، سال متفاوتی را برای گروه صنعتی ایران‌خودرو رقم خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن کامل پیام مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به این شرح است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن فصل بهار که مقارن با موسم نو شدن است، برای ما که به لطف این تحول، سالی تازه را آغاز می‌کنیم، فرصت مغتنم بازخوانی ایام رفته و آرزومندی برای سال تازه است. امید آن‌ که به مدد لطف پرودگار عزیز حکیم، دعای «حول حالنا الی احسن الحال»، کارگر افتد و خداوند تقدیرمان را نیک گرداند.

در سالی که گذشت، ما توانستیم در سایه همدلی مجاهدانه و بهره‌مندی از ظرفیت و استعداد ارزشمند داخلی، تحقق بخش مهمی از برنامه‌هایی را که برای این سال طرح‌ریزی کرده بودیم را رقم زده و کارنامه درخوری را به پیشگاه ملت ارائه دهیم. مجموعه اقداماتی که اهتمام به آن می‌تواند پیشران موثری برای این صنعت در شرایط دشوار امروز کشور باشد.

درحالی سال کاری ۹۸ را به انتها رساندیم که با مجاهدت در میدان عمل و ابتکار، در مسیر رونق و شکوفایی صنعت خودروی ایران اسلامی، گام‌های بلندی برداشته‌ایم. دستیابی به این موفقیت در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی درصدد بودند تا با مانع‌تراشی و وضع تحریم در حوزه صنعت خودروی کشور، سبب رکود و زمینگیری آن شوند، باعث افتخار و مباهات کلیه ارکان این گروه صنعتی است.  

در سال ۹۸ گروه صنعتی ایران‌خودرو، شعار ملی رونق در تولید را معنا بخشید و توانست با حمایت‌های صنعتگران، بیش از ۴۰۵ هزار دستگاه خودرو را روانه بازار کند. این موفقیت در شرایطی کسب شد که تامین‌کنندگان این خودروساز در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های بین‌المللی و با تکیه بر توانمندی‌های خود، توانستند بخش زیادی از قطعاتی که پیش از این از منابع خارجی تامین می‌شد را خود طراحی و تولید کنند.

در سالی که گذشت، ایران‌خودرو با افتخار توانست از خروج بیش از ۵۸ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند و در تولید ۴۳ قطعه و ۸ آیتم مواد اولیه خودکفا شود.

تمرکز بر افزایش ظرفیت تولید به میزان روزانه ۲۵۰۰ دستگاه، کاهش تعهدات معوق به میزان حدود ۹۰هزار دستگاه و جلب رضایت‌مندی مشتریان از ثمرات امضای دو میثاق نامه با قطعه‌سازان در نیمه دوم سال ۹۸ بود.

همچنین عرضه ۵ محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و ۲۰۷ پانوراما از برنامه توسعه محصول برای سال آینده این خودروساز است و چهار محصول صندوقدارK۱۳۲، کراس اوور K۱۲۵ و هاچ بک K۱۲۱ و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال ۹۹ تا بهمن ۱۴۰۱عرضه خواهند شد.

ایجاد توازن و برقراری عدالت در نظام پرداخت به زنجیره تامین، خود عاملی مهم در ایجاد انگیزه و همراهی سازندگان در مسیر سخت تولید در سال گذشته بود. ایران‌خودرو، با پا نهادن در میدان جهاد، انگیزه‌ای صدچندان در جامعه قطعه‌ساز کشور ایجاد و با بازمعماری در شبکه تامین و تعامل موثر و شفاف با آن و با رعایت انصاف و ایجاد تعادل در نظام پرداخت به قطعه‌سازان، سبب ایجاد یکنواختی در آهنگ تولید و جمع‌آوری خودروهای ناقص جامانده در کف کارخانه شد.

از دیگر اقدامات مهم ایران‌خودرو درسال ۹۸ و ‌در راستای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت، انجام ‌فرآیند تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور بهبود ساختار مالی شرکت بود که این فرآیند در آبان‌ماه سال جاری و پس از تصویب در هیات مدیره، در سرفصل‌های سرمایه‌گذاری‌ها، زمین، ساختمان و ماشین‌آلات آغاز شد که در این  فرآیند قریب به ۸۰۰ کارشناس رسمی دادگستری همکاری داشته‌اند و نتیجه آن، افزایش  نزدیک به ۲ هزار درصدی سرمایه شرکت بوده است.  

از دیگر سو، ‌شرکت ایران‌خودرو برای تامین نقدینگی تولید و سرمایه درگردش، واگذاری دارایی‌های غیر مولد و مازاد را در دستور کار قرار داد و تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که نتیجه آن تاکنون، واگذاری ۶۲ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های مازاد ایران‌خودرو و ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سهام شرکت‌های تابعه بوده است.

همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنعت خودرو و ایجاد حرکت یکپارچه و منسجم جهت دستیابی به محصولات جدید از جمله خودروهای برقی، موضوعات مورد توجه ایران‌خودرو بوده است.

ایران‌خودرو نقشه راه توسعه خود در بخش‌های مختلف موتور، گیربکس، پلتفرم، صادرات را تدوین کرده و جهت اجرای هر چه بهتر آن، نیازمند معاضدت و یاری صنعتگران خدوم کشور است. یقیناً با اتحاد و وفاق ایجاد شده فی‌مابین سازندگان و ایران‌خودرو، محصولات جدیدی رونمایی شده در سال ۹۸، به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

بی‌شک آنچه از توفیق و افتخار در ارتباط با اقدامات موثر صورت گرفته در ایران‌خودرو حاصل شده، تلاش و کوشش پیگیر تک‌تک اعضای این خانواده است که با همراهی وزارت صمت، قطعه‌سازان، ‌زنجیره تامین، شبکه فروش و خدمات پس از فروش و اصحاب رسانه توانسته‌اند، سند افتخاری در تاریخ صنعت کشور به ثبت برسانند و جای آن است که به رسم ادب دربرابر این تلاش صمیمانه و صادقانه و همراهی تمامی سهامداران شرکت، مراتب تشکر و قدردانی خالصانه خود را اعلام کنم.

هرچند در روزهای پایانی سال، شاهد تهدید سلامت کارکنان بواسطه ویروس منحوس کرونا بودیم، اما توانستیم با کنترل‌های شبانه‌روزی و پایش‌های مستمر و به کارگیری سازوکارهای متنوع در پیشگیری از ابتلای کارکنان، امکان ورود این ویروس را به ایران‌خودرو به حداقل برسانیم. گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن پاسداشت از تلاشگران عرصه سلامت برای مبارزه با ویروس کرونا، در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود با ارائه خدماتی نظیر تجهیز آمبولانس و همچنین راه‌اندازی خط تولید ماسک بهداشتی توانست کادر درمان و شبکه سلامت کشور را در مبارزه با کرونا یاری کند.

صنعت خودروی کشور راه‌های نرفته زیادی دارد که امیدواریم بتوانیم با حمایت متخصصان جهادگر گروه صنعتی ایران‌خودرو و در ظل توجه به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و با اتکا بر توان و ظرفیت داخلی و همچنین همت مضاعف زنجیره تامین ایران‌خودرو، ضمن تحرک بخشیدن به بخش‌های مختلف تولیدی صنعت خودروی کشور، گام‌های اساسی در مسیر اعتلای بزرگترین شرکت خودروسازی خاورمیانه برداریم.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1367031

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو خودرو خودروسازان گروه صنعتی ایران خودرو صنعت خودروی صنعت خودرو سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

کمپانی جی ای سی (JAC) که در ایران بیشتر آن را با نام جک می شناسند، سال هاست که در زمینه تولید خودروهای سواری و کار و تجاری فعالیت می کند و اکثر محصولاتش هم موفق شدند به بازار ایران ورود کنند. برای نمونه می توان به جک S5 اشاره کرد که پس شروع مونتاژش در کرمان موتور، موفق شد تا سهم زیادی از بازار کراس اوورها را برای خود کند و مورد استقبال مردم واقع شود. به بیانی دیگر می توان گفت که معروفیت برند جی ای سی در ایران با فروش بی نظیر S5 رقم خورد و این خودرو توانست دیدگاه مثبتی برای جک به وجود آورد. 

جی ای سی در سال های اخیر علاوه بر تولید خودروهای متنوع، بر روی پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز کرده و همگام با دیگر شرکت های مطرح چینی، در دنیا به شهرتی نسبی رسیده است. سیر پیشرفتی که در مورد آن صحبت می کنیم به حدی بوده که با نگاهی کلی به سبد محصولات حاضر از طرف این خودروساز در اتو اکسپو پکن 2024 و همچنین مقایسه آن ها با تولیدات قدیمی تر جی ای سی، می توان به راحتی مسیر تکاملی خودروهای این برند چینی را درک کرد. 

جدا از تمام نکاتی که پیش تر به آن ها اشاره شد، حضور جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن که میزبان بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نیز هست می تواند نشان دهنده جایگاه این کمپانی باشد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر اضافه شدن قوای محرکه الکتریکی به خودرو ها بسیار مرسوم شده و به همین دلیل اکثر خودروسازان حاضر در اتو اکسپو چین، اتوموبیل های تمام برقی و یا هیبریدی خود را به نمایش درآوردند. با توجه به چنین موضوعی، جی ای سی نیز در کنار دیگر شرکت ها، خودروهای تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار داده است. 

این کمپانی علاوه بر حرکت در مسیر بکارگیری از قوای محرکه روز دنیا، طراحی محصولات خود را نیز با الگوهای نوین جهانی به روز کرده تا به صورت همه جانبه در زمینه خودروسازی پیشرفت کرده باشد. 
با ورود به غرفه جی ای سی در نمایشگاه خودرو پکن 2024، در درجه اول کانسپت DE Fine دید بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد. بهتر است بدانید که نزدیک شدن به تولید خودرو با پلتفرم DE جزو اهداف توسعه ای جی ای سی است و در این راستا هوآوی با تکنولوژی های روز خود قصد دارد تا سرعت رسیدن به نسخه نهایی را برای JAC بیشتر کند. 
به طور کلی جی ای سی چهار پلتفرم برای ابعاد مختلف بدنه در نظر گرفته که در میان آن ها پلتفرم DI که مختص خودروهای کوچک و متوسط مانند EV3 است، تجاری سازی شده و به مرحله تولید رسیده. 
نام دو پلتفرم دیگر JAC که بخش های نهایی طراحی شان را سپری می کنند DP و DM است که به ترتیب برای تولید خودروهای آفرودی و MPVها کاربرد خواهند داشت. 

جی ای سی با چه خودروهایی پا به اتو اکسپو پکن گذاشت؟

از مهم ترین خودروهای این برند که احتمالاً به زودی در خیابان های ایران تردد خواهند کرد می توان EV3 را نام برد که به یک پیشرانه تمام برقی مجهز شده و با توجه به ظاهر جذابش و همچنین تنوع پایین خودروهای هاچ بک و درون شهری، می تواند مورد پسند بسیاری از جوانان و خانم ها قرار گیرد. جک EV3 دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است. این هاچ بک نخستین محصول جک است که به باتری های استوانه ای تجهیز شده است و حداکثر سرعتش هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

دیگر محصولی که در غرفه جی ای سی معرفی شد، X8 بود که کرمان موتور اقدامات لازم برای مونتاژ این کراس اوور را انجام داده و در آینده ای نزدیک تولیدش را آغاز خواهد کرد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDI استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۴ اسب بخار است. گشتاور این پیشرانه نیز ۲۵۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر اعلام می شود و در نهایت از طریق گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

JS6 هم که حضورش در ایران قطعی شده و جزو جدیدترین محصولات این برند است نیز در نمایشگاه حضور داشت. لازم به ذکر است که JS6 قرار است در  نسخه پلاگین هیبرید در کرمان موتور مونتاژ شود. 

همان طور که می دانید شرکت جک علاوه بر خودروهای سدان، کراس اوور و هاچ بک، پیکاپ های شاسی مستقل را نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نمایش دستاوردهای خود در تولید این کلاس بدنه، علاوه بر نسخه تمام بنزینی و تجهیز شده T9 (هانتر)، نسخه تمام برقی و دو دیفرانسیل این پیکاپ نام آشنا را نیز برای اولین بار معرفی کرده است. 

در بخش دیگری از غرفه، ون RF8 که یک MPV محسوب می شود نیز حضور داشت و به علت طراحی داخلی لوکس و تجملاتی اش، مورد توجه مراجعین قرار گرفت. آرایش صندلی ها در این MPV به صورت 2+2+3 بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی در اختیار داشته باشند و سفر راحت تری را تجربه کنند. در مورد این موضوع می توان گفت که امروزه خودروسازان سعی دارند تا اکثر کراس اوورها و SUVهای خود را نیز با این چینش صندلی تولید کنند، چرا که فضا برای بکارگیری امکانات رفاهی بیشتر فراهم می شود.

در پایان می توان نتیجه گرفت که حضور جی ای سی در چنین رویداد بزرگی می تواند نشان دهنده آمادگی این شرکت برای تولید محصولات متنوع تر و پیشرفته تر باشد.

دیگر خبرها

  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • قیمت محصولات ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل