Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:27:08 GMT

خانه تکانی با ادبیات/ خون دلی که لعل بازار کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۷۶۴۸

خانه تکانی با ادبیات/ خون دلی که لعل بازار کتاب شد

«خون دلی که لعل شد» در سال گذشته یکی از کتاب‌های قابل اعتنا و پرمخاطب کشور بود و فرصت تورق آن در ایام تعطیل می‌تواند لذتی دو چندان را برای مخاطبان  به همراه بیاورد. ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌ ، ایام منتهی به نوروز ایامی است که ایرانیان به سنتی دیرینه دست به خانه‌تکانی‌ می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غبار از تن اشیاء و وسایل خود می‌گیرند و با شکلی تازه و تمیز راهی سال نویشان می‌کنند. تعطیلات نوروز فرصتی مناسب برای خانه‌تکانی از کتابخانه‌ها هم هست؛ زدودن غبار از تن آنها و ورق زدن و خوانش کتاب‌هایی که تا پیش از آن زمانی برای خوانش آنها نداشته‌ایم. یادداشت‌های نوروزی خانه‌تکانی کتابخانه پیشنهادهایی است خواندنی از آثار منتشر شده در سال گذشته که شاید تاکنون فرصتی برای برداشتن و خوانش آنها از کتابخانه خود پیدا نکرده‌ایم.

زندگی زیست و بالیدن چهره‌های مهم و تاثیرگذار و استثنائی سیاسی همواره یکی از جذابیت‌های اهالی کتاب برای مطالعه بوده است. این مساله زمانی که چهره فوق دارای شخصیتی چند وجهی و اعتبار بین‌المللی قابل توجهی باشد دو چندان جذاب‌تر می‌شود و اگر راوی خاطرات  خود فرد باشد، نیز این مساله دو چندان اهمیت و ارزش خواندن پیدا می‌کند.

استقبال از خاطرات رهبر انقلاب/ «خون دلی که لعل شد» از 50 هزار نسخه گذشتخاطرات رهبر انقلاب به انگلیسی ترجمه می‌شود/ «خون دلی که لعل شد» به چاپ ششم رسیدخاطرات رهبر انقلاب شنیدنی شد/ عرضه «خون دلی که لعل شد» در قالبی جدید

در میان انبوه کتاب‌های سال گذشته کتاب«خون دلی که لعل شد» در زمره چنین آثاری بود. این کتاب در واقع زندگینامه خودنوشتِ رهبر معظم انقلاب  از زندانها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.

این کتاب ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیز معرفی شد.

آنچه کتاب حاضر را از کتابهای مشابه متمایز میکند، بیان حکمت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی است که به فراخور بحثها بیان شده و هر کدام از آنها می‌تواند چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب بویژه جوانان با فجایع رژیم منحوس پهلوی و همچنین  سختی‌ها، مرارتها و رنج‌های مبارزان و در مقابل پای‌مردی‌ها، مقاومت‌ها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.
این کتاب همچنین دربرگیرنده تصاویری ناب و اختصاصی از موضوع خود نیز هست که برای مخاطبان این دست آثار یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

کتاب از نثری بسیار شیوا بهره برده است و به سادگی و با سرعت می‌توان آن را خواند.حجم متناسب کتاب در کنار روایت بدیع آن که به شکل توامان روایتی مفهومی از ایامی خاص از زندگی یکی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی و دینی حال حاضر جهان که به جهاد، مبارزه و مقاومت پیوند می‌خورد از این اثری یک اثری تاریخی خوشخوان و جذاب و آموزنده و راهگشا به ویژه برای مخاطبان جوان ساخته است.

کتاب در مقام تدوین حاصل تلاش محمدعلی آذر شب است. وی پژوهشگر ایرانی زبان و ادبیات عربی، استاد دانشگاه تهران، عضو کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بین‌الملل است و همین موضوع کافی است تا دقت این اثر برای مخطابان از منظر تولید و محتوا بیشتر روشن شود.

کتاب فوق با قیمت 36 هزار تومان و در بیش از 400 صفحه در سال گذشته یکی از کتاب‌های قابل اعتنا و پرمخاطب کشور بود و فرصت تورق آن در ایام تعطیل می‌تواند لذتی دو چندان را برای مخاطبان  به همراه بیاورد.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کتاب و ادبیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب و ادبیات کتاب و ادبیات خون دلی که لعل شد برای مخاطبان خانه تکانی سال گذشته دو چندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دوره تخصصی «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» که به بررسی ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران در نیم قرن گذشته اختصاص داشت، عصر روز گذشته هشتم اردیبهشت ماه در مشهد به پایان رسید.

سیدمحمدرضا میری هنرمند طراح گرفیک که مدیریت این دوره را برعهده داشت، درباره این دوره به خبرنگار مهر گفت: در سال گذشته و طی چند دوره، به خوانش و شرح کتاب «انفطار صورت» شامل مقالات شهید سید مرتضی آوینی پیرامون گرافیک انقلاب پرداختیم و از این رهگذر، به تاریخچه گرافیک ایران پیش و پس از انقلاب، ادوار مختلف و فراز و فرودهای آن نگاهی مختصر انداختیم.

وی افزود: اما امسال در فرصتی فراخ‌تر و در دوره‌ای با عنوان «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» قصد کردیم تا ۴۰۰ پوستر تاریخ گرافیک ایران را طی ۴ جلسه و در چهار دوره «پیش از انقلاب اسلامی»، «مبارزات و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس»، «دو دهه پس از جنگ» و بالاخره دوره «پس از فتنه ۸۸ تا به امروز» با دقت ببینیم.

وی بیان کرد: در این دوره از حیث رویکرد محتوایی، نمادشناسی، خاستگاه و تاثیرات اجتماعی، تکنیک های اجرایی و … آثار را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین، برای شرکت‌کنندگانی که مایل بودند، تمرین‌ها و پروژه‌های عملی پیشنهاد کردیم و در جلسه‌ای جداگانه به ارایه و نقد آنها پرداختیم.

میری در پایان اظهار کرد: این دوره از جلسات برای دانشجویان گرافیک و تصویرسازی، علاقه‌مندان به مباحث گرافیک انقلاب، طراحان جوان گرافیک و پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب و هنر انقلاب کاربردی بود و استقبال خوبی نیز شد.

کد خبر 6090052

دیگر خبرها

  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • منچستریونایتد حراج تابستانی راه می‌اندازد: شیاطین سرخ در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب