Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا از ۳۱ هزار نفر فرا‌تر رفته و زنگ خطر برای دولت و مراکز درمانی این کشور به صدا درآمده است. تاریخ انتشار: 05:45 - 01 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۷۰۸۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ویروس کرونا که روندی به شدت صعودی در ایتالیا گرفته باعث شده تا بیمارستان‌ های این کشور اکنون  با چالش جدی انبوه بیماران و کمبود مکان و امکانات رو به رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پزشکان در بیمارستان‌های ایتالیا وضعیت موجود را به دلیل انبوه مبتلایان به کرونا «فاجعه بار» توصیف کردند.  

آنها می‌گویند افراد مبتلا به این ویروس که سرعت انتقال بالایی دارد، باید در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری شوند، اما این در حالی است که بیماران در بخش‌ های شلوغ و پر ازدحام بیمارستان‌ها به دلیل کمبود شدید تجهیزات و نبود کادر پزشکی بستری هستند.    
  ویروس کرونا پس از چین، ایتالیا را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد تا جایی که مقام‌ها این کشور دستور قرنطینه تمامی مناطق این کشور را صادر کردند.

مقام‌ های بهداشتی ایتالیا اعلام کردند در مجموع شمار مبتلایان به این ویروس به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.       به گزارش دیلی میل، آمار‌ها نشان می‌دهد شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به نزدیک سه هزار نفر رسیده است.  

در بیمارستان منطقه لمباردی، که ۹۵۰ تخت در اختیار دارد، ۴۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آن بستری هستند که ۳ نفر از ۴ پرنسل پزشکی ارشد آن نیز به کرونا مبتلا شدند.         برخی پزشکان در ایتالیا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته اند که تا ۳ هفته پیش آنها هر کاری که از دستشان بر می‌ آمده برای بیماران انجام می‌ دادند، اما ازدحام و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا باعث شده تا مجبور شوند افراد را به صورت گزینشی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کنند. 
علاوه بر آن بخش اورژانس ایتالیا نیز با چالشی جدی رو به رو است، حتی بیمارانی که دچار حمله قلبی شدند به دلیل ازدحام بیماران باید ساعت‌ها منتظر بمانند.       بیشتر بخوانید:  بیل گیتس و ویروس کرونا افزایش  مبتلایان و شیوع ویروس در ۵۰ ایالت
یکی از پزشکان بخش اورژانس بیمارستان منطقه لمباردی می‌گوید روزانه در حدود ۲۵۰۰ نفر با این بخش تماس می‌گیرند و ۱۵۰۰ نفر به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.         به گفته وی، کارمندان اورژانس ایتالیا برای اینگونه شرایط بحرانی آموزش ندیده اند و بسیاری از آنها پس از انتقال مبتلایان به اورژانس، خود به کرونا مبتلا می‌ شوند.  

یکی دیگر از پزشکان بخش بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان دولتی شمال ایتالیا اعتراف کرده که دولت این کشور نتوانسته سرعت انتقال و گسترش این ویروس را پیش بینی کند و این بحران کادر پزشکی را به زانو درآورده است


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ایتالیا کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت