Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@13:19:39 GMT

آب، بیمه و کود؛ دغدغه کشاورزان شرق اصفهان است

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۰۵۴

آب، بیمه و کود؛ دغدغه کشاورزان شرق اصفهان است

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: در صورتی که در روزهای آتی بارندگی نداشته باشیم باید از هفته دوم فرودین آب لازم از زاینده‌رود برای کشاورزان شرق اصفهان رها شود.

حسن محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت آبیاری زمین‌های کشاورزی در شرق اصفهان اظهار داشت: نسبتاً آبِ کشت و آب دومی که به زمین‌های کشاورزی اختصاص پیدا کرد مناسب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان ادامه داد: با توجه به این که بارندگی نسبت به سال گذشته در منطقه شرق اصفهان کاهش یافته، با این حال حدود ۶۵ درصد زمین‌های کشاورزی به زیر کشت رفته است.

وی با بیان این که آب کامل به دلیل خشک شدن زاینده‌رود برای استفاده کشاورزان وجود ندارد که تمام زمین‌های کشاورزی را استفاده کنند، عنوان کرد: رضایت کشاورزان در حال حاضر حاصل شده و امیدواریم در روزهای آینده هم بارندگی مناسبی را شاهد باشیم.

محسنی یادآور شد: قسمتی از بالادست (در بخش مرکزی) که در حوزه زاینده‌رود قرار دارند شرایط بهتری نسبت به شرق داشته و چاه‌هایی که دارند آب دارد.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان تصریح کرد: کشاورزان از آبی که فعلاً در رودخانه جریان دارد برداشتی ندارند، این آب برای لب تر کردن تالاب گاوخونی و حقابه محیط زیستی است.

وی تاکید کرد: طی روزهای آتی اگر بارندگی داشتیم می‌شود تا آخر فروردین آب سوم را نگرفت اما اگر شرق اصفهان از بارندگی‌هایی که پیش‌بینی شده بی‌نصیب باشد از هفتم فروردین نیاز به آب دارند.

محسنی با انتقاد از جهاد کشاورزی عنوان کرد: کود مورد نیاز کشاورزان اختصاص پیدا نکرده و به جای کیسه‌های ۵۰ هزار تومانی یارانه‌ای، باید از بازار آزاد به قیمت ۱۳۰ هزار تومان تهیه کنند؛ جهاد کشاورزی باید به ازای هر هکتار ۲۵۰ کیلو کود باید به کشاورزان بدهد که تا به حال ۱۰۰ کیلو تحویل داده شده است.

رئیس هیأت مدیره صنف کشاورزان شهرستان اصفهان همچنین با اشاره به استقبال نکردن کشاورزان از بیمه کردن زمین‌های زراعی گفت: سال گذشته بیمه‌ها برخورد خوبی با کشاورزان نداشتند و به دلیل حجم خسارت‌هایی که در سراسر کشور رخ داد، خسارت کشاورزان اصفهانی اولویت نداشت.

وی خاطرنشان کرد: خسارتی که به دلیل بادهای گرم به زمین‌های کشاورزی شرق اصفهان وارد شد حتی به اندازه سرمایه اولیه کشاورز نبود، این موضوع باعث شده تا برخی از کشاورزان امسال قید بیمه را بزنند و این موضوع هم مایه نگرانی است.

محسنی در خصوص شیوع کرونا و تأثیر آن بر کشاورزان گفت: منطقه شرق اصفهان در حوزه زاینده‌رود مبتلایی نداشته و به دلیل رعایت نکات بهداشتی، دوری از تجمع و دمای بالای منطقه تاثیری بر بحث کشاورزی تاثیری نداشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ک30/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان آب بیمه کشاورزان زمین های کشاورزی شرق اصفهان زاینده رود رئیس هیأت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند

کبری توکلی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر ماده کودی با نام تجاری «ال اکسیر» در بسته بندی یک لیتری در بازار به بهره برداران بخش کشاورزی عرضه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به تاکید رئیس مؤسسه تحقیقات خاک و آب مبنی بر ممنوعیت عرضه ماده کودی تقلبی با نام تجاری ال اکسیر در بسته بندی یک لیتری از سوی شرکت کشت و صنعت و دامپروری آرمین شفق، ضروری است تمهیدات لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

توکلی با ضرورت هماهنگی همه بخش‌های کشاورزی در استان خاطرنشان کرد: از همه همکاران و فعالان بخش کشاورزی تقاضا داریم در راستای صیانت از حقوق بهره برداران بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان مواد کودی، از عرضه این ماده کودی در سطح کارگزاری‌ها و بازار جلوگیری و در صورت مشاهده اطلاع رسانی شود تا نسبت به جمع آوری فوری و تشکیل پرونده قضائی برای متخلف اقدام شود.

کد خبر 6099467

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تأمین شده است
  • رئیسی: ۱۰۰ هزار هکتار زمین در نهضت ملی مسکن تامین شد
  • اجرای مانور مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع پلدشت 
  • بیمه و مسکن از مهمترین دغدغه‌های کارگران است و باید دولت نسبت به آن اقدام جدی کند
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • تشنگی سد‌های خراسان‌شمالی با وجود افزایش بارندگی‌ها/ بهبود کشاورزی با بارندگی️
  • توزیع 725 تن کود کشاورزی در ساری
  • کوچک شدن بسته‌های خدمتی، دغدغه بیماران تالاسمی
  • کشاورزان بوشهری مراقب عرضه مواد کودی تقلبی باشند
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود