Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مجیدی رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران درباره برنامه‌های سال ۱۳۹۹ این انجمن به خبرنگار مهر گفت: مهمترین و جدی‌ترین برنامه‌های انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برای سال جدید، برگزاری هشتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران است. قرار بود این دوسالانه از اسفندماه ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ برپا شود اما به دلیل برخی اتفاقات و شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تعویق افتاده است و به احتمال زیاد، خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم این اتفاق مهم با تمام برنامه‌ریزی‌ها و زحماتی که برای آن کشیده شده، به بهترین شکل ممکن و آن‌گونه که شایسته هنرمندان و جامعه ایران است، انجام شود.

اجرایی شدن مرحله نهایی رویداد «دو باغ» در سال جدید

وی همچنین درباره رویداد «دو باغ» نیز توضیح داد: این رویداد تجربه محور و فرآیندی که با رویکردهای بیان شده در متن فراخوان به وضوح گویای روند پژوهشی، بین رشته‌ای و تعاملی آن است، در دو بخش طراحی شده بود که بخش اول آن به انجام رسید و امیدواریم به همت دوستان در شورای سیاستگذاری این رویداد، مسیر تکمیلی آن نیز در سال آینده شاهد باشیم. در مرحله اول، هنرمندان با استفاده از دریافت‌های تجربی و مطالعاتی به طور انفرادی یا گروهی آثار و پروژه‌های خود را در قالب ایده و طرح ارائه کردند و در مرحله بعدی این آثار به نمایش در خواهند آمد و بنا به ضرورت اجرا در بیان ایده یا متناسب با پیشنهاد هنرمند، خارج از فضای نمایشگاه ارائه و اجرا خواهند شد.

مجیدی در ادامه با آرزوی سلامتی برای هنرمندان به ویژه اعضای انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران و مردم در گذر از اپیدمی کرونا، ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های جاری و تدوین شده انجمن مقتدرانه ادامه یابد که از جمله آن می‌توان به برنامه‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و برپایی دوازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه‌های کوچک» و هفتمین نمایشگاه «چهارسوی خیال» اشاره کرد.

در سال جدید برای رونق اقتصاد هنر انرژی بیشتری می‌گذاریم

وی تشریح کرد: لازم است یادآوری کنم یازدهمین نمایشگاه سالانه «مجسمه‌های کوچک» با رویکردی متفاوت و با ارائه جایزه ویژه در سال ۹۸ برگزار شد و امیدوارم دوره دوازدهم نیز با کیفیتی بالاتر به انجام برسد. همچنین امیدوارم نمایشگاه «چهارسوی خیال» که به صورت سالانه و بدون اعمال محدودیت برای اعضای انجمن برگزار می‌شود، نیز از کیفیت خوبی برخوردار باشد. برنامه‌های پژوهشی و نشست‌های تخصصی نیز متناسب با مسائل روز و با رویکرد مجسمه هستند.

مجیدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجمن در سال جدید متوقف نمی‌شود، گفت: امیدوارم جهت تسهیل در امور حقوقی و صنفی اعضای انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در کنار برنامه‌های هنری، شرایطی فراهم شود تا با همراهی هنرمندان و دست‌اندرکاران، اقتصاد هنر را رونق دهیم. در این مسیر همواره تلاش کرده‌ایم و در سال جدید نیز انرژی بیشتری روی این مقوله خواهیم گذاشت.

رئیس هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران در پایان از برپایی نمایشگاهی با عنوان «وحدت اقوام» در برج میلاد خبر داد که در ابتدای سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

کد خبر 4878460

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس مجیدی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران اقتصاد هنر مجسمه سازی سمپوزیوم مجسمه سازی ویروس کرونا تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی سریال ایرانی هوشنگ ظریف شبکه نسیم موسیقی پاپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه پنج سیما شبکه سه سیما درگذشت چهره ها انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران سال جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری برنامه‌های اردیبهشت تئاتر که هر سال به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر و از سوی انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برپا می‌شد، توضیحاتی ارایه کرد.

ایرج راد به ایسنا گفت: هر سال از دی و بهمن سال قبل برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و دبیر و رییس جشن را مشخص می‌کردیم و در پی آن، برنامه انجمن‌های گوناگون به مناسبت این هفته مشخص می‌شد اما زمستان سال گذشته این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: بعد از همه‌گیری کرونا، دیگر برنامه‌ریزی برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر صورت نگرفت و امسال هم برنامه خاصی تدارک دیده نشده که دلایل گوناگونی دارد از جمله مشکلات مالی و مسائل دیگر.

او در عین حال اضافه کرد: با وجود این، برخی از انجمن‌ها به صورت خودجوش، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند و خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند مانند برنامه کانون کارگردانان که برای بزرگداشت آقای زنجان‌پور برگزار می‌شود. در هر حال ما ممانعتی برای برگزاری برنامه‌های مستقل انجمن‌ها نداریم ولی در هیات مدیره مرکزی، برنامه‌ریزی کلی برای اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، تا پیش از همه‌گیری کرونا، هر سال برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر به کوشش انجمن‌های زیر مجموعه خانه تئاتر برگزار می‌شد اما چند سالی است که این برنامه‌ها ‌به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت اجتماعی، برگزار نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها