Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@09:07:37 GMT

پیام نوروزی دبیر مجمع به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۶۹۰

پیام نوروزی دبیر مجمع به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع، متن پیام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر الیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، از خدای متعال می‌خواهم سال جدید را سال پایان شداید جاری، و آغاز فصلی نو از نزول نعمت‌های بیکرانش به ملت ایران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالی که گذشت، سالی پر از حوادث تلخ و شیرین بود. وقوع سیل، سقوط هواپیما و شیوع کرونا کام همه ما را تلخ کرد. شهادت سردار دل ها و دوست و برادر از جان عزیزترم قاسم سلیمانی غمی بزرگ بر قلوب ما بجا گذاشت.

درمیان این تلخی ها یک انقلاب بزرگی که رستاخیز ارزش های انقلاب است آغاز شد که با تشیع جنازه سردار دلها قاسم سلیمانی به اوج خود رسید. جوش وخروش مردمیاری و برادری و کار برای خدا در سیل و کرونا همبستگی ملی را تقویت کرد . بار دیگر اراده ملی در ایران سر بلند کرده است تا با قوی شدن در داخل بخصوص در جهش اقتصادی درسال پیش رو و فراهم کردن مقدمات اخراج امریکا از منطقه به همه مصیبت ها پایان دهد . ملت ما با ضربه کاری به حیثیت آمریکا در ساقط کردن پهپاد پیشرفته و موشک‌ باران پایگاه نظامی‌اش در منطقه و شروع مبارزه جدی با فساد و انتخاب نمایندگان انقلابی برای مجلس پیش رو در داخل کشور، نوید بر روی کار آمدن یک جریان انقلابی را داده است.

سالی که گذشت، سال پایان اندیشه‌های لیبرالی در سپهر حکمرانی کشور نیز بود. با آشکار شدن ناکامی بزرگترین تجلی این تفکر، یعنی برجام، دیگر کمترین اعتباری برای لیبرالیسم به عنوان یک مسیر حل مسائل کشور نخواهد داشت.

از خدای متعال می‌خواهیم که در سال ۹۹، ملت بزرگ ایران با فراهم کردن زمینه شکل‌گیری یک دولت جوان و انقلابی، سومین گام خود را نیز با موفقیت بردارد و بهار دوم انقلاب را در گام دوم، رقم بزند. بلاتردید تقارن نوروز ۹۹ با شهادت موسی بن جعفر(ع)، چراغ راهنمایی است برای درس‌آموزی جریان جوان انقلابی از سیره آن امام بزرگوار به ویژه تلاش بی‌وفقه ایشان در متشکل کردن شیعیان و ایجاد مجموعه‌ای از معتقدان و پایبندان ثابتی که بشود در وقت ممکن، حکومت اسلامی را روی شانه‌های آنها استوار کرد.
پاینده و پیروز باشید

محسن رضایی
اول فروردین ۹۹

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جنگ هیبریدی پاندمی ملی شدن صنعت نفت محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت پیام نوروزی نوروز ۹۹ کروناویروس نوروز 99 حمید کهرام جنگ هیبریدی پاندمی ملی شدن صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وبدا، متن کامل بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به شرح زیر است:

«نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای است و سازمان بین ‌المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته ‌است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه‌های بهداشت حرفه ‌ای به منظور کنترل عوامل زیان ‌آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذینفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده‌اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ ای را خواستارم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها