Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:55:25 GMT

اخطاریه بارش‌های سیل‌آسا تا ۴ فروردین

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۷۴۵

اخطاریه بارش‌های سیل‌آسا تا ۴ فروردین

سازمان هواشناسی در اخطاریه از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی فردا تا ۴ فروردین ۹۹ و بارش شدید باران در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، اخطاریه سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

بیشتر بخوانید: نوروز پر باران در انتظار کشور

توصیف: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه مورخ 99/1/2

 نوع مخاطره: بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف

منطقه اثر:

فردا شنبه 99/1/2:

بارش باران و رعدوبرق: آذربایجان غربی، کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، غرب همدان،غرب چهار محال و بختیاری، ایلام، غرب لرستان، شمال خوزستان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، جنوب کرمان (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر)

بارش برف: آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان و ارتفاعات لرستان (حداکثر 10 تا 30 سانتی‌متر) اردبیل، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران (حداکثر 5 تا 20 سانتی‌متر)

یکشنبه 99/1/3: بارش باران همراه با رعدوبرق: اصفهان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، غرب هرمزگان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری (حداکثر 40 تا 60 میلی‌متر).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی، شرق لرستان، قم، شمال فارس، شرق هرمزگان، شمال کهگیلویه و بویر احمد، (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر)

 بارش برف: جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، زنجان، شرق لرستان، شمال کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان (حداکثر 10 تا 30 سانتی‌متر)

دوشنبه 99/1/4: بارش باران و رعد برق: خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان (حداکثر 40 تا 70 میلی‌متر) جنوب سیستان و بلوچستان، یزد و شرق سمنان (حداکثر 20 تا 40 میلی‌متر).

بارش برف: خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان‌های سمنان و مازندران (حداکثر 20 تا 40 سانتی‌متر)

اثر مخاطره: احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بر احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری تاکید کرده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سازمان هواشناسی سامانه بارشی بارش باران سیل حداکثر 20 تا 40 سانتی متر بارش برف میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد