Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا، این میهمان مخوف، چند هفته ای است که خانواده ها را خانه‌نشین و اعضای خانه را خواسته و ناخواسته دور هم جمع کرده است.

در این میان، افسردگی های ناشی از در خانه ماندن، یکی از تهدیدها و نگرانی ها است اما مادران مثل هر وقت دیگر، برای زدودن این افسردگی ها، قد علم کرده و پای در میدان نهاده اند.

مادران، این فرشتگان همیشه دل نگران، این بار هم کمر همت بسته اند تا با مراقبت از حریم سلامت خانواده، کرونا را از پای بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه ها و در خانه ماندن های اجباری که رهارد کرونا در آستانه سال نو است، کدبانوگری را میان بانوان خراسان شمالی احیا کرده و هنر دستشان را رو کرده است.

این روزها، مادران خراسان شمالی به مدد هنر و تجربه های پیش و البته یاری فضای مجازی، به پختن شیرینی های خانگی روی آورده اند و هنر سرانگشتان هنرمندشان را به منصه ظهور رسانده اند، برخی هم برای خود معلمی کارکشته شده اند.

مادران، مدیران جنگ با کرونا در خانه 

مادران خراسان شمالی به مدد هنر و تجربه های پیش و البته یاری از فضای مجازی، به پختن شیرین های خانگی روی آورده اند و هنر انگشتان را به منصه ظهور رسانده اند، برخی هم برای خود معلمی کارکشته شده اند

یکی از بانوان فرهنگی در پاسخ به این سوال که مادران در مبارزه با ویروس چه کاری می توانند انجام دهند، می گوید: چه کاری می توانند انجام دهند؟ اصلا مگر می شود خانه نشین شد و نقش مادران را نادیده گرفت؟ این روزهای کرونایی، مادران مدیر مبارزه با کرونا در خانه ها هستند.

حرف های رعنا با مزاح و شوخی آمیخته است، با لحنی محکمتر می گوید: این روزها مادران، وزیر جنگ با کرونا شده اند، اصلا اگر نباشند که نمی توان کرونا را به خانه راه نداد.

وی اظهار می دارد: با همین هنرمندی های ماست که کرونا تا کنون پشت در مانده و نتوانسته داخل شود، چه کسی جز مادر می تواند کودکان، این وروجک های شیطان را در خانه نگه دارد؟

یکی از فرهنگیان هم در این روزهای کرونایی، یک پا هنرمند شده و به گفته خودش، هنرمندی هایش یکی یکی رو می شود.

رویا می گوید: از اوایل اسفندماه که مدارس تعطیل شده، خانه ماندن را پیشه کرده ام، در این میان فرصت تازه ای به رویم باز شده تا به کارهای عقب افتاده ای که تاکنون برای فرزندان و همسرم انجام نداده بودم، برسم.

رونق شیرینی پزی 

وی اظهار می کند: کرونا هیچ مزیتی که نداشته باشد، یکی از حسن هایش این است که مرا را به کدبانوگری رهنمون شده است.

وی گفت: پختن شیرینی یکی از برنامه هایی بود که هیچ وقت فرصت انجام آن را نیافته بودم، اما این روزها که خانه نشین شدم، روی خط آشپزی و پختن شیرینی رفته ام، البته سال ها پیش از این، کمابیش دستی در این کار داشتم اما این روزها در این کار استاد شده ام.

البته در این میان، آشپزی و شیرینی پزی در میان دوستان رویا هم رونق گرفته است، رویا می گوید: تلاش همکاران و دوستان هم برای یادگرفتن غذاهایی که تاکنون پختن آن را تجربه نکرده اند، و یا درست کردن شیرینی های خانگی دیدنی است.

این بانوی فرهنگی می افزاید: این روزها دوستانم، هنرهای خود را در استوری و پست های اینستاگرام رونمایی می کنند و با آب و تاب از تلاش خود برای درست کردن آن سخن می رانند.

هم بازی با فرزندان

این روزها دوستانم، هنرهای خود را در استوری و پست های اینستاگرام رونمایی می کنند و با آب و تاب از تلاش خود برای درست کردن آن سخن می رانند

یکی از بانوان کارمند هم می گوید: بچه ها در خانه، حوصله شان سر می رود، حق هم دارند، مدرسه که تعطیل شده و خانه ها هم که فضا و محیط چندان گسترده و رضایت بخشی برای بازی هایشان ندارد.

منیژه اظهار می دارد: گاهی همبازی شان می شوم و با بازی های فکری، هم خود مشغول می شوم وهم فرزندانم را سرگرم می کنم، البته با کمک فرزندانم، بساط شیرینی پزان هم گسترده است، نزدیک شدن به نوروز هم بهانه ای شده تا پختن شیرینی رونق داشته باشد.

وی می گوید: باور کنید خودم هم فکر نمی کردم اینقدر هنرمند باشم، بعضا از اینکه دستپختم مورد تمجید همسرم قرار می گیرد، به وجد می آیم و ترغیب می شوم.

یکی دیگر از مادران هم به گفته خودش، این روزها به آموزش روی آورده و مدام با تماس با دوستان و یا خواهرانش، دنبال این است که چگونه مفاهیم ریاضی را به پسرش یاد دهد.

مادرانی که معلم شدند

پروین می گوید: این روزها، با تعطیلی مدارس، معلمی را هم تجربه کرده ام، دخترم کلاس دوم ابتدایی است و در درس دادن و مرور درس ها مشکلی ندارم اما درس دادن به پسرم که کلاس هفتم است، برایم به مراتب سخت تر است.

وی اظهار می دارد: تلاش کردم برای درس دادن به پسرم از دیگر دوستانم که معلم هستند کمک بگیرم، یا به اینترنت پناه می برم و مطالب آموزشی را جست وجو و مطالعه می کنم. فکر کنم این گونه پیش برود، یک معلم خانگی تمام عیار شوم.

یکی از مادران هم از تجربه سبزه گذاشتن و نگهداری از آن می گوید، رویا که با شیوع کرونا، جرات و اجازه سبزه خریدن هم به خود نداده دست به کار شده و سبزه گذاشته است.

این مادر خانه دار می گوید: نیش زدن عدس و گندم برای فرزندام هم تجربه تازه ای بود، نگهداری و مراقبت از سبزه ها، آنان را به وجد آورده است و البته سرگرم هم شده اند.

بهار ۹۹، اکنون خود را از هر راهی خود را به خانه ها و جمع خانواده های ایرانی رسانده و با همه زیبایی هایش مهمان خانه های دل امیدوار آنان شده است. آنان امید دارند که با آمدن بهار، مهمان وحشت انگیز و ناخواستنی کرونا، که از مدتی پیش برای راهیابی به خانه ها با سماجتی تمام پشت درها کمین کرده بود، از پا درآمده و شهر و دیارشان را ترک کند.

ایرانیان نوروز امسال، با توجه به شرایط پیش آمده، در خانه ماندن را بهترین شیوه پیشوازی از بهار می دانند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان شمالی سال نو فضای مجازی کودکان معلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خراسان شمالی خانه ماندن خانه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه

کد خبر 849029 برچسب‌ها زلزله خبر مهم استان خراسان رضوی

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • خراسان شمالی لرزید
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد