Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@23:15:15 GMT

ترامپ نشست سران گروه 7 را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۷۵۶

ترامپ نشست سران گروه 7 را لغو کرد

دونالد ترامپ نشست سران گروه 7 در کمپ دیوید را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، دونالد ترامپ نشست حضوری سران گروه هفت (G۷) را که قرار بود ماه ژوئن (خرداد) در کمپ دیوید برگزار شود، لغو کرد.

این تصمیم پس‌ازآن اتخاذ شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را بسته و ممنوعیت‌هایی در خصوص مسافرت‌های خارجی وضع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است به‌جای نشست حضوری، مذاکرات و گفت‌وگوها از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

هفته جاری نیز سران کشورهای گروه ۷ یک ویدئو کنفرانس برگزار و در خصوص راه‌های مقابله با کرونا و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی مذاکره کردند.

به دنبال لغو نشست حضوری سران گروه ۷ در کمپ دیوید واقع در ایالت مریلند، انتظار می‌رود که سران گروه ۷ در ماه‌های آوریل، می و ژوئن جلساتی را به‌صورت ویدیویی برگزار کنند.

«جود دیری» سخنگوی کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفت که «لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید همتایانش در گروه ۷ را از لغو نشست حضوری سران این گروه مطلع کرده است.

گروه ۷ متشکل از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلیس و همچنین اتحادیه اروپاست و قرار بود نشست سران آن‌ها از دهم تا ۱۲ ژوئن (۲۱ تا ۲۳ خرداد) در کمپ دیوید برگزار شود.

ترامپ هفته گذشته در پی شیوع کرونا ورود مسافر از اروپا به آمریکا را لغو کرد. این اقدام بدون مشورت با رهبران اروپایی اتخاذ شد و اعتراض آن‌ها را در پی داشت.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: کمپ دیوید گروه 7 ترامپ کمپ دیوید نشست حضوری سران گروه گروه ۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است

امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشور‌های اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد.

وی افزود: علاوه برتوسعه پایدار کشور‌های اسلامی طبعا مساله توقف جنگ در غزه در دستور کار این نشست قرار داشت؛ در نشست کارشناسان وزرای خارجه بحث‌های در سطح سران و وزرای خارجه شرکت کننده مطرح شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال آتش بس جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، علت آن را رایزنی‌ها، تلاش‌ها و فشار‌های افکار عمومی در صحنه منطقه‌ای و بین المللی بر رژیم اسراییل دانست.

وی ضمن ابراز امیدواری برای مورد توجه قرار دادن حقوق فلسطین و فراهم شدن شرایط برای توقف جنگ و نسل کشی در غزه اظهار داشت: باید شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خودشان به درستی فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: در نشست امروز موضوع رژیم صهیونیستی حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های دو جانبه در حاشیه نشست گفت: در این ملاقات پیگیری دیدار‌های سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفتگو داشتیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توافقاتی داشتیم که در یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه بتوانیم حرکت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست سران‌ سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است