Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:44:25 GMT

مصرف مشروبات الکلی در یزد سه نفر را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۸۷۵۸

مصرف مشروبات الکلی در یزد سه نفر را راهی بیمارستان کرد

دکتر احمد دهقان جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در بازده زمانی ۱۹ و ۴۳ دقیقه تا ساعت ۲۱  و ۳۰ دقیقه مسموم شدند. 

وی اضافه کرد: این افراد به بیمارستان‌های شاه ولی و افشار یزد مراجعه کردند که به دلیل آسیب کلیه ها تحت دیالیز و درمان قرار گرفتند. 
دهقان ادامه داد: به دنبال انتشار مطلب کذب اثر مصرف الکل در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ، الکل همچنان قربانی می گیرد و برخی تصور می ‌کنند، الکل باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت کرونا می ‌شود که این مساله هیچ پایه و اساس علمی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقان ادامه داد: مشروبات الکلی بر روی مغز، چشم، کلیه و کبد، تاثیرات مخربی دارد و تقریبا هیچ عضوی از بدن انسان از عوارض آن در امان نخواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که تنها مرجع توصیه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است و به مطالبی که در شبکه ها و فضای مجازی در پیشگیری از کرونا یا دیگر بیماری ها منتشر می شود، اعتنا نکنند.

جمعه هفته گذشته پنج نفر در استان یزد به علت مشروبات الکی مسموم شدند که چهار نفر بستری و یک تن سرپایی درمان شد. 

رییس سازمان اورژانس استان یزد یادآور شد: همه ساله در آستانه نوروز مواردی از مسمومیت افراد با شوینده‌ها در استان مشاهده می شود، لزوماً ارتباطی با شیوع کرونا ندارد، اما امسال مواردی مانند حساسیت و تنگی‌نفس ناشی از شستن دست و پا با برخی شوینده‌ها مانند وایتکس در یزد گزارش شد.

مطالعات نشان می دهد، مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد. 

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

همچنین مصرف الکل باعث ضعف ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سینه‌پهلو (ذات‌الریه)، سل و سایر بیماری‌های عفونی می‌شود و در مجموع مصرف الکل برای سیستم ایمنی بدن خطرناک است.

 الکل حاوی قند بالایی است و مصرف آن یکپارچگی مخاط روده را تغییر می‌دهد، ضمن این که میکرو ارگانیسم‌های روده را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها مهریز ویروس کرونا بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز ویروس کرونا بهداشت و سلامت مهریز ویروس کرونا بهداشت و سلامت مصرف الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حادثه انفجار در حمام منزل مسکونی شامگاه دو شنبه به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: سریعاً ۵ آتش نشان به وسیله دو خودروی آتش نشانی به محل حادثه واقع در پل طالشان خیابان شهید پور اسماعیلی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به جزئیات این حادثه گفت: شستشوی قطعات فلزی به وسیله بنزین در حمام و روشن بودن بخاری در منزل مسکونی و در مجاورت و نزدیکی آن موجب بروز انفجار خفیف و آتش سوزی را فراهم داشت.

وی با بیان اینکه مرد جوان در این حادثه دچار سوختگی از ناحیه دست و پا شد، ادامه داد: رسیدن گازهای متصاعد از بنزین به بخاری روشن و یا هر نوع منبع گرمایشی (آتش) البته در فضای بسته قطعاً موجبات بروز آتش سوزی و انفجار را فراهم خواهد کرد.

این مسؤول از اعزام مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: استفاده و یا حتی قرار دادن بنزین و دیگر مواد سریع آتش می‌گیرد در محیط‌های بسته و یا حتی کارگاهی بسیار خطرناک و آتش افروز است و توصیه می‌شود در صورت لزوم بر استفاده از آن حتماً در فضاهای کاملاً باز و با گردش هوای مطمئن بهره گرفته شود.

کد خبر 6098852

دیگر خبرها

  • این غذاها و داروها را با هم مصرف نکنید؛ از وارفارین و زغال اخته تا الکل و آنتی هیستامین
  • اظهارات عجیب تتلو در دادگاه پایانی ؛ برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کردم !
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز