Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:55:06 GMT

۳۱ واحد صنفی در جیرفت پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۱۸۰

۳۱ واحد صنفی در جیرفت پلمب شد

فرزانه برخوری شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان بهداشت محیط با هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی ۱۶ آرایشگاه زنانه، سه لوازم آرایشی، ۶ قنادی، چهار نانوایی و ۲ آجیل فروشی را پلمب کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از آریشگاه‌های سطح شهر جیرفت بدون توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اقدام به فعالیت غیرمجاز کردند از این رو ۱۶ آرایشگاه زنانه و سه لوازم آرایشی توسط ۲ تیم از بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اعمال قانون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن هشدار به متصدیان آرایشگاه‌های زنانه و مردانه در شهرستان جیرفت اظهار داشت: اگر آرایشگاه‌های سطح شهر و حوزه‌های اطراف بدون کسب اجازه از مراجع قانونی اقدام به فعالیت کنند مرکز بهداشت اقدام به پلمب واحد صنفی آن‌ها خواهد کرد.

رییس مرکز بهداشت جیرفت به بازدید از نانوایی‌های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به همه نانوایی‌ها هشدارهای لازم داده و مقرر شد تحویل‌دهنده نان و تحویل‌گیرنده پول جدا باشند که متاسفانه تعداد چهار نانوایی‌ از این دستور بهداشتی سرپیچی کرده و اعمال قانون شدند.

وی با بیان اینکه سلامت مردم به ویژه در زمینه پخت نان خط قرمز ماست، افزود: در اسفند ماه سال گذشته تعداد ۱۵ نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به مدت یک تا سه روز پلمب شدند.

برخوری بیان داشت: واحدهای صنفی شیرینی و آجیل نیز به دلیل رعایت نکردن به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا اقدام به فعالیت غیرمجاز کردند واعمال قانون شدند.

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع وضعیت بهداشتی خواروبار فروشی‌ها و سوپر مارکت‌ها مطلوب ارزیابی شده است. 

رییس مرکز بهداشت جیرفت از افزایش بازرسی‌های بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در این شهرستان خبر داد و افزود: این بازرسی‌ها در زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه از انتشار ویروس کرونا انجام می‌شود.

رییس مرکز بهداشت جیرفت به طرح ارتقای امنیت غذایی سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: این طرح  با هدف ایجاد امنیت غذایی و خوراکی برای شهروندان اجرا شده است.

وی از بازدید سرزده و فشرده ۱۴ روز نخست سال ۱۳۹۹ توسط هیات عالی امنیت غذایی و بهداشتی شهر جیرفت خبر داد و افزود: به خطر انداختن سلامت مردم خط قرمز مرکز بهداشت است از این رو در این زمینه با جدیت برخورد می‌شود.

برخوری بیان داشت: مردم برای حفظ سلامت فردی و عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی حاد تنفسی از جمله کرونا، با رعایت مسائل بهداشت فردی از استعمال دخانیات و قلیان خودداری کنند.

وی اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی از جانب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و خودروهای دوره گرد، موارد را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ یا تلفن ۰۳۴۴۳۲۱۸۵۱۲ اطلاع دهند.

با مثبت شدن آزمایش ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به ۱۴۱ مورد رسید.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرمان جیرفت بهداشت و سلامت مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر با اقدامات هوشمندانه پلیسی از اقدام مجرمانه فردی در زمینه راه اندازی مرکز زیبایی غیر مجاز در این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد این فرد با راه اندازی این مرکز اقدام به دخالت در امور پزشکی از طریق ارائه خدمات زیبایی و کاشت مو به شهروندان می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از محل موفق به کشف مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی و یک دستگاه کاشت مو شدند.

وی با اشاره به پلمب محل و معرفی متصدی مرکز به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد برای مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک های زیبایی قبل از هرچیز از اعتبار و داشتن مجوز آن مرکز اطمینان حاصل کنند و درصورت مشاهده و اطلاع از هر گونه فعالیت غیر قانونی در این زمینه مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6093262

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟