Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی در پیامی به مناسبت حلول سال جدید شمسی، بیان کرد: امید دارم که همراه با رستاخیز طبیعت، دل‌هایمان بیش از پیش به نور ایمان روشن گشته و کشور عزیزمان ایران با سربلندی روزهای امتحان الهی را پشت سر بگذارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به مناسبت آغاز سال جدید ، پیامی را خطاب به ملت مسلمان ایران و ایرانیان سراسر جهان صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این پیام آمده است:
فَانظُرْ إِلَی‌ََّ ءَاثَـَرِ رَحْمَت‌ِ اللَّه‌ِ کَیْف‌َ یُحْی‌ِ الاْ رْض‌َ بَعْدَ مَوْتِهَآ إِن‌َّ ذَ َلِکَ لَمُحْی‌ِ الْمَوْتَی‌َ وَ هُوَ عَلَی‌َ کُل‌ِّ شَی‌ْءٍ قَدِیرٌ؛ پس به آثار رحمت خدا بنگر که چگونه زمین را پس از مرگش زنده می‌گرداند. در حقیقت‌، هم اوست که قطعاً زنده کننده مردگان است و اوست که بر هر چیزی تواناست. (روم، ۵۰)

به‌راستی در چرخش ایام و رستاخیز طبیعت، نشانه‌هایی برای مؤمنین و پرهیزگاران است که در آن، رستاخیر عظیم را دریابند. خداوند در آیه ۱۹ سوره روم می‌فرماید: یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَ یُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ کَذلِکَ تُخْرَجُونَ؛ همانا ما در گردش ایام، خروج مرده از زنده و خروج زنده از مرده را نظاره می‌کنیم و زندگی دوباره نباتات را می‌بینیم که خود نشانی پرواضح از روز محشر می‌باشد.
در گردش ایام، چهار مرغ خلیل را به دیده می‌نگریم، که باعث «لیطمئن قلبی» ابراهیم حبیب‌الله گشت.


در گردش ایام، ماه و خورشید و و شب و روز را می‌بینیم که هریک در مداری معین در این بحر بی‌پایان، شتابان در پی هم می‌آیند و هیچ کدام بر هم پیشی نه خواهند، و نه توانند گرفت.
در گردش ایام، «وَالشَّمْسِ وَ ضُحَاهَا» را می‌بینیم؛ «وَالْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا» را می‌بینیم؛ «وَالنَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا» را و «وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَاهَا» را می‌بینیم. قدرت سرمدی و ازلی خداوند را می‌بینیم؛ و «إِنَّ رَحْمَتِی سَبَقَتْ غَضَبِی» را خواهیم یافت و خواهیم دانست که در پس هر سختی گشایشی خواهد آمد.

پس با رجاء، به درگاه ایزد منان و قدرت بی‌منتهایش چشم دوخته و به آینده‌ای روشن و پراُمید که خاص متقّیان است امید مطلق داریم.

اینجانب، آغاز سال ۱۳۹۹ خورشیدی را با امید متقن به آینده‌ای درخشان و مملو از نور خداوندی برای این مرز و بوم؛ به ملت مسلمان، مؤمن و انقلابیِ ایران اسلامی و همه مؤمنین درگاهش، همه خادمانِ به انقلاب و مسلمین، اعضای محترم کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور و کادر پزشکی از جان گذشته که تلاششان در مقابله با ویروس منحوس کرونا، یادآورِ پیوستگی، همبستگی و همدلیِ روزهای انقلاب و رشادت های نسل انقلابی در سال های دفاع مقدس و ایثار مدافعان حرم می‌باشد، تبریک گفته و ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر فرزانه انقلاب و هموطنان عزیزم، امیدِ آن دارم که همراه با رستاخیز طبیعت، دلهایمان بیش از پیش به نور ایمان روشن گشته و کشورِ عزیزمان ایرانِ اسلامی، با سربلندی روزهایِ امتحان الهی را پشت سر گذاشته و سالی پر از شوق، شادی و امید را تجربه نماید. «والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته»

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیام نوروزی کانون های فرهنگی هنری مساجد گردش ایام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید جواد خاضع در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: برنامه های دهه کرامت با مشارکت و همکاری ۲۷ نهاد مختلف برگزار خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی از مهم‌ترین برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت دهه کرامت امسال شامل جشن‌های سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، محافل قرآنی، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایش فیلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم برخوردار، راه اندازی کاروان‌های شادی در سطح شهرهای مختلف استان، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی، همایش دختران مسجدی، تجلیل از دختران برتر مسابقات هنری و نشست‌های تخصصی برای معرفی هر چه بیشتر فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مهم پیش‌بینی شده برای برگزاری در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان به مناسبت دهه کرامت امسال خواهد بود.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228344 برچسب‌ها سازمان تبلیغات اسلامی

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی