Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@03:30:45 GMT

تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۵۷۲

تلخ و شیرین روزهای کرونایی در استان زنجان

خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند. در یک سوی ماجرا عده‌ای فرصت‌طلب با انبار کردن ماسک و الکل بر ثروت‌های مادی‌شان بیفزایند و در سوی دیگر جوانانی بی‌ادعا و گمنامی حضور دارند که مایه امید برای بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، خبرهای تلخ و شیرین در کنار هم قرار دارند. در یک سوی ماجرا عده‌ای فرصت‌طلب ماسک و الکل را انبار می‌کنند تا بر ثروت‌های مادی‌شان بیفزایند؛ اگرچه این اقدام‌های ننگین و غیراخلاقی چه بسا به بهای جان همنوعانشان تمام شود و یک ماسک بتواند جان یک کودک و جوان یا پیرزان و پیرمردی را از مرگ رهایی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد اخبار روزهای کرونایی نشان داد فرصت‌طلبان همیشه در کمین هستند و عمر کرونا به پایان خواهد رسید، اما این بی‌ریشه‌ها همواره از پیکرهای زخم گرفته ارتزاق خواهد کرد و این ماجرا در زنجان به‌گونه‌ای بود که عوامل قضایی، نظارتی و بهداشتی را به کف خیابان‌ها کشاند تا دست سوداگران مرگ را از دست پیدا کردن به اهداف ننگین‌شان کوتاه کند.

اما در آن سوی ماجرا جوانانی بی‌ادعا و گمنام حضور دارند که مایه امید برای بشریت هستند و با دل‌های پاک و بی‌آلایش وقت و توان خود را در روزهای تعطیل دانشجویی و لحظه‌هایی که سال کهنه جایش را به سال نو می‌دهد به‌جای اینکه در کنار سفره‌های پدران و مادرانشان باشند در گوشه‌ای از شهر عاشقانه و بی‌ادعا برای کمک به بیماران کرونایی و همنوعان نیازمندشان قرار می‌دهند تا سهمی بزرگ در مبارزه‌ای عمیق و بزرگ علیه کرونا ویروس داشته باشند.

دانشجویان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی‌(ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور در مهدیه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در یک اقدام انسان‌دوستانه و در راستای کمک به نظام سلامت کشور اقدام به تولید ماسک می‌کنند.

همه در شرایط فعلی کرونایی باید پای کار باشند

شبنم بابالویی دانش‌آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است و او که نمی‌خواهد از کار و تلاش تیم‌های فعال برای تولید مایحتاج ضروری این روزهای جامعه بگوید، معتقد است: «تنها کاری که در این شرایط از دست ما برمی‌آید این است که در تولید ماسک به نظام سلامت کمک کنیم و نباید کادر بیمارستانی و بیماران را تنها بگذاریم.»

وی می‌افزاید: «داستان کشتی که سال‌ها می‌خواندیم اگر کسی بخواهد آن را سوراخ کند در آب غرق خواهد شد به خوبی معنا و قابل درک است و اگر در این شرایط هرکس به فکر جامعه نباشد حتماً جامعه بیشتر آسیب خواهد دید و فرد هم به تبع آن زیان خواهد دید.»

دانش‌آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اضافه می‌کند: «این روزهای کشور برای جمعیت و جریان‌های دانشجویی روزهای عافیت نیست و باید مسئولان برای رفع مشکلات آستین‌ها را بالا بزنند.»

بابالویی با اشاره به تولید ماسک بیان می‌کند: «با توجه به اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی زنجان، جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی‌(ع) دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تهیه تعدادی چرخ خیاطی با همکاری و همراهی دانشجویان علاقه‌مند در مهدیه واحد زنجان مستقر شدند و در این امر خداپسندانه مشارکت دارند.»

وی تصریح می‌کند: «دانشجویان در سه تیم به‌صورت سه شیفت کاری از 9 صبح تا 21 شب مشغول کار هستند و روزانه 3 هزار ماسک را تولید و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌دهند تا در اختیار داروخانه‌ها و جامعه هدف قرار دهد.»

دانش‌آموخته رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی زنجان درباره مدت زمان تولید ماسک نیز مطرح می‌کند: «این کار از روزهای پایان اسفند آغاز و تا 31 فروردین 1399 ادامه خواهد داشت.

بابالویی تبیین می‌کند: «در این روزهای دشوار که امکان ابتلا به بیماری کرونا زیاد است هر ایرانی وظیفه دارد در حد توان خود برای دفع این بلا تلاش کند و کمترین کاری که می‌تواند برای جامعه بکند این است با عمل به توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در خانه بمانند و به نظام سلامت کمک کنند.»

انتهای پیام/4078/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشتی ماسک ثروت ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا

دوران تحصیل پر از خاطرات تلخ و شیرینی است که می‌تواند درس‌آموز باشد؛ این شاید ساده‌ترین تعریف از واژه‌ مدرسه به‌شمار رود، اما واقعیت این است که هرکدام از ما یک یادآوری منحصربه‌فرد از دوران مدرسه در ذهنمان داریم؛ «روایت هر یک از ما» به بازگویی همین خاطرات می‌پردازد، با این تفاوت که روایت‌های پیش‌رو خاطراتی واقعی از دوران تحصیل است.

دریافت 91 MB

خبرنگار: جهانگیر داداش‌زاده، فرگاه افشار / تصویربردار: مجتبی هادوی / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی 

دیگر خبرها

  • برد شیرین عالمیان مقابل حریف عنوان‌دار اروپایی
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • ویدیو/ خاطره‌بازی با معلم‌ها؛ داستان شیرین‌ترین کتک دنیا
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود