Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@04:12:05 GMT

آیا ویروس کرونا روی لباس‌های ما زنده می‌ماند؟

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۷۵۲

آیا ویروس کرونا روی لباس‌های ما زنده می‌ماند؟

با جهانی‌شدن ابتلا به ویروس کرونا، ازجمله سؤالات و ابهاماتی که در ذهن همه وجود دارد، نحوه‌ نگهداری و یا نظافت لباس‌هایی است که در خارج از منزل آن‌ها را می‌پوشیم.

 به گزارش خبرنگار حوزه پزشکی، بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با جهانی‌شدن ابتلا به ویروس کرونا، ازجمله سؤالات و ابهاماتی که در ذهن همه وجود دارد، نحوه‌ نگهداری و یا نظافت لباس‌هایی است که در خارج از منزل آن‌ها را می‌پوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس شواهد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوحی مانند لباس (به‌طورکلی پارچه) بماند و از آن منتقل شود. توصیه‌ها بیشتر درباره‌ رعایت بهداشت دست‌ها و جلوگیری از تماس نزدیک با افراد بیمار است و کمتر به نحوه‌ی نظافت لباس‌ها توجه شده است.
 شواهد موجود نشان می‌دهد اسپری کردن مواد الکلی بر روی لباس‌ها توصیه نمی‌شود و لزومی به انجام این کار نیست. همچنین، استفاده از سشوار برای از بین بردن ویروس روی لباس‌ها بی‌تأثیر است.
بر اساس مطالعات، نیازی به شست‌وشوی روزانه‌ی لباس‌ها نیست. در صورت مواجهه با شخصی که علائم شبیه به بیماری کرونا دارد، یا در صورت سفر به مناطق پرخطر (مثل بیمارستان‌ها، شهرهای پرخطر و نظیر آن و یا مشاهده هرگونه خون و دیگر ترشحات بر روی لباس توصیه می‌شود که لباس‌ها با آب گرم شسته و در نور آفتاب یا بر روی شوفاژ خشک شوند. در کل، رعایت عدم تماس با اشخاص و سطوح آلوده، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید رعایت شود.
برای لباس‌های روزانه و رفت‌وآمدهای معمول، نیازی به شست‌وشوی روزانه لباس‌ها نیست، ولی توصیه می‌شود لباس‌ها در کمد و یا فضایی جداگانه نزدیک در منزل نگهداری شوند.
 رعایت توصیه‌هایی مثل شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از دستکش، پوشاندن دهان و بینی در هنگام سرفه و عطسه و عدم تماس با افراد و سطوح، مهم‌ترین اقدامات هستند.
 در لحظه اول ورود به منزل، دستکش و ماسک خود را به نزدیک‌ترین سطل زباله دربسته بیندازید، سپس دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید و سپس لباس‌های خود را دربیاورید و در کمد یا فضایی جداگانه قرار دهید و پس از تعویض لباس‌ها مجدداً دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شست‌وشو دهید.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: کووید 19 پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرونا نگیریم ویروس کرونا روی لباس لباس ها دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • یک بچه با لباس زرد می‌بینم، او اینجاست و زنده است .... | ویدئو | ماجرای شنیدنی پیدا شدن یسنا
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس