Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:35:48 GMT

کرونا و لزوم خانه‌نشینی

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۲۹۹۲۳

کرونا و لزوم خانه‌نشینی

ظهور ویروس کرونا در کشور و در پی آن در خراسان رضوی سبب تغییر شکل زندگی بیشتر مردم و فاصله گرفتن برخی اعضای خانواده شده که به ناچار با توصیه پزشکان باید از دست دادن و یا حتی نشستن کنار هم خوداری کنند.

برای قطع زنجیره ویروس کرونا در ایام تعطیلات نوروزی باید از مسافرت کردن خودداری کرد و این امر بهترین فرصت برای در خانه ماندن مردم است که باید همه افراد جامعه به آن توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نگه داشتن طولانی مدت مردم به ویژه در ایام تعطیلات نوروز در خانه به طور قطع کار سختی است اما پدر و مادرها می توانند با برنامه ریزی خود فرزندانشان را قانع کنند تا در خانه بمانند.

هزینه قرنطینه مسافران نوروزی با خودشان

استاندار خراسان رضوی نیز با توصیه اکید به مردم برای نرفتن به مسافرت گفت: زائران و مسافرانی که از سایر شهرها به مشهد مقدس سفر کنند با هزینه خودشان در مراکز قرنطینه نگهداری می‌شوند.

 علیرضا رزم حسینی افزود: این افراد با توجه به اینکه باید هزینه قرنطینه را از جیب خود بپردازند به ناچار مجبور به بازگشت به شهرها و استان‌های خود خواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد صعودی شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی امکان میزبانی از زایران در نوروز ۹۹ در مشهد مقدس و این استان فراهم نیست و مردم برای سلامتی خودشان و خانواده از مسافرت به این استان پرهیز کنند. 

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان، نوروز امسال هتل‌ها، کمپ‌ها و خانه‌های مسافر در مشهد و سایر شهرهای خراسان رضوی امکان خدمت‌رسانی ندارند.
رزم حسینی افزود: درخواست، انتظار و خواهش ما از مردم شریف ایران این است که با توجه به زیاد بودن میزان شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی نوروز ۹۹ به مشهد و استان خراسان رضوی سفر نکنند.
وی ادامه داد: مسافران در صورت سفر به مشهد مقدس مسوولان، ماموران انتظامی و خودشان را به زحمت می اندازند.

شکل جدید مهار بحران: ماندن در خانه  

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی که جهان تحت تاثیر اپیدمی ویروس کرونا قرار گرفته برای جلوگیری از این بحران نباید مسافرت کرد و شکل صحیح مهار  آن در خانه ماندن است.

حجتعلی شایانفر افزود: برای مقابله با هر بحرانی سه کار عمده را باید انجام داد محافظت از خود، خودسازگاری و دوری از هر گونه بحران احتمالی.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باید ابتدا از آن دوری کرد که درخانه ماندن و مسافرت نرفتن مهمترین عامل جلوگیری از شیوع این بیماری است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به این که بحران ویروس کرونا مرز جغرافیایی نمی شناسد ابتدا باید از رفت و آمدها جلوگیری کنیم تا این چرخه قطع شود و بتوان آن را کنترل کرد.

شایانفر با اشاره به این که خانه بهترین مکان برای حفظ سلامتی افراد جامعه است افزود: مسافرت افراد سبب می شود ویروس کرونا گسترش شدیدی پیدا کند و به همین دلیل همه در ایام نوروز مسافرت نرویم زیرا خانواده و هموطنان خود را دوست داریم.

قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که خانه ماندن مهمترین عامل قطع زنجیره ویروس کروناست گفت: از آنجایی که بهداشت و درمان و تامین شرایط مساعد برای سلامتی مردم از وظایف حاکمیتی است بنابراین تمهیداتی در این استان در نظر گرفته شده تا مسافران از قصدی که در ایام نوروز دارند منصرف شوند و در خانه های خود بمانند.

حسن گوهرپور افزود: بر همین اساس از ابتدای اسفند ماه تلاش این بود که مردم را از سفرهای نوروزی به خراسان رضوی و مشهد منصرف کنیم.
وی ادامه داد: امروز مساله مهم در مقابله با ویروس کرونا جلوگیری از زنجیره شیوع است و این زنجیره هم قطع نخواهد شد مگر این که مردم به خطر این ویروس پی ببرند و مطلع شوند که در اجتماعات چه میزان خطر ابتلا به این بیماری زیاد می‌شود.  
سرپرست اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در رسانه‌ها و در آنچه فضای اطلاع‌رسانی استان خراسان رضوی و کشور برایمان فراهم بود تلاش کردیم خطرِ سفر کردن را به مردم انتقال دهیم.

گوهرپور افزود: همگان امروز در سراسر کشور مطلع هستند که خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد نمی‌تواند میزبانی زائران و مسافران باشد.

وی ادامه داد: حتی امروز نیز به توصیه‌های متخصصان همه ما و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز این ایام را در منزل می‌گذرانیم بنابر این تقاضای ما از رسانه‌ها که محل ارتباط با افکار عمومی هستند این است که به مردم توصیه کنند که تا عادی شدن شرایط در خانه بمانند و این زنجیره را قطع کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان خراسان رضوی ایام تعطیلات نوروز جامعه روابط عمومی و امور بین الملل مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استانداری خراسان رضوی ویروس کرونا خانه ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۲۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش ها از امروز به تدریج از جنوب غربی خراسان رضوی آغاز خواهد شد و در روزهای پایانی هفته بیشتر نقاط استان را فرا خواهد گرفت.

او با بیان اینکه سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود، افزود: بارش ها در روز پنج شنبه و جمعه به اوج خود خواهد رسید که این بارندگی ها در مناطق مستعد همراه با رعد و برق، تگرگ و آبگرفتگی است و موجب کاهش موقت دمای هوا در مناطق مختلف نیز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • کارگران با روحیه ملی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام حرکت می کنند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟