Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:25:52 GMT

پاکبان‌ها و ایفای سهم اجتماعی در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۳۳۰۱۸۶

پاکبان‌ها و ایفای سهم اجتماعی در مقابله با کرونا

اگر پزشکان و پرستاران در صف اول مجاهدت برای حفظ سلامت مردم کشورمان در این روزها مطح هستند اما هستند دیگر اقشاری که آنان هم خطرها را به جان می خرند و برای حفظ سلامتی و بهداشت همشهریان خود تلاش می کنند. پاکبانان در خط مقدم خدمت رسانی شهری قرار دارند خصوصا این روزها که بسیاری از مردم به جنگ با کرونا رفتند و با تاسف باید بگوییم بسیاری افراد نا آگاه از تمدن شهری هستند که اقلام بهداشتی همچون دستمال، ماسک و دستکش مصرف شده خود را در خیابان‌ها رها می‌کنند و این پاکبان ها هستند که با تلاش خود و نظافت عمومی شهر، مانع از انتشار ویروس می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا امروز دغدغه بسیاری از مردم است که در این میان پاکبانان با تعهد و مسئولیت اجتماعی خود در مقابل شیوع بیشتر این ویروس ایستاده‌اند تا سهم خود را در کُند کردن زنجیره انتقال بیماری بر عهده گیرند.

امروز که بسیاری از شاغلان اقدام به انجام دورکاری کردند و در پویش  «درخانه بمانیم»  شرکت کردند، پاکبان ها در گوشه و کنار شهرها تن به خطر دادند تا مردم را از خطر این ویروس دورتر کنند.

مقابله با بحران کرونا نیازمند عزم همگانی است، بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد که برهمین اساس و به ابتکار خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران، پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

شهر عاری از کرونا با تلاش پاکبانان میسر است

مسوول واحد خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: پاکبانان و نیروهای خدمات شهری، با تلاش جهادی خود از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا وارد عمل شدند و تلاش می‌کنند تا زنجیره انتقال ویروس را با رفع آلودگی‌های زیست محیطی برطرف کنند.

علیرضا صرفی اضافه کرد: نحوه کارکرد پاکبانان در روزهای اخیر هیچ تغییری نداشته است و آن‌ها نیز در صف خدمت به مردم به عنوان مدافعان سلامت خدمت می‌کنند.

وی اظهارداشت: نیروهای خدمات شهری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در عملیات‌های ضدعفونی نیز حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند.

صرفی ادامه داد: مدیریت پسماند شهرداری دامغان، برای پیشگیری از گسترش کرونا، پسماندهای بیمارستانی را به صورت ویژه جمع آوری و ضدعفونی می کند و با شرایط خاص از بین می‌برد.

مسوول واحد خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: از زمان شیوع این ویروس در کشور، طبق اعلام سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، به منظور جلوگیری از احتمال سرایت کرونا از طریق پسماندها، تمهیدات ویژه ای پیش بینی و اجرایی شده است.

شهرام از سهم خود در مقابله با کرونا می گوید

پاکبان ۴۴ ساله دامغانی که ۱۴ سال سابقه فعالیت در این شغل را دارد گفت: پاکبان ها در این شرایط نه تنها دورکاری نکردند بلکه برای جلوگیری از شیوع این ویروس با رعایت نکات بهداشتی، کار خود را جدی تر از گذشته دنبال می‌کنند و حتی ساعت های بیشتری مشغول خدمت هستند.

شهرام که با خنده لطیفی نمی خواهد فامیل خود را بگوید ادامه داد: این روزها، اگر چه بسیاری از واحدهای صنفی تعطیل شده است اما به دلیل ماندن مردم در منزل، حجم زباله‌های خانگی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: امر مهم این روزهای ما، سلامتی همشهریان است که امیدواریم با تلاش خود در این راه موفق باشیم.

پاکبان دامغانی گفت: از مردم می‌خواهیم تا با احترام به همشهریان خود و جلوگیری از شیوع این بیماری، پسماندهای بهداشتی خود شامل دستکش، ماسک و دستمال کاغذی مصرف شده را به صورت بهداشتی در کیسه ای بگذارند و آن را در مکان‌های مشخص برای جای گذاری زباله قرار دهند.

در حد توان جلوی شیوع این ویروس را می‌گیریم 

یکی دیگر از پاکبان های شهر دامغان گفت: به لطف مسوولان خدمات شهری، تمامی امکانات لازم شامل ماسک و دستکش در اختیار ما قرار می‌گیرد اما به نظر می‌رسد مردم همکاری لازم را با ما ندارند. 

مصطفی اضافه کرد: مردم با اندکی توجه به معابر شهری، متوجه می‌شوند که بسیاری از دستکش ها و دستمال‌های کاغذی در خیابان و جوی‌ها رها شده اند که این پسماندها بدون شک برای همه ما ممکن است خطرآفرین باشد.

این پاکبان دامغانی گفت: امیدواریم مردم اهمیت این روزها را درک کنند و در مرحله اول با ماندن در منزل از شیوع ویروس جلوگیری کنند و در مرحله دوم با مدیریت پسماندهای خود به ویژه پسماندهای بهداشتی در جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس به همه ما کمک کنند.

برای حفظ جان همشهریان خود در خانه بمانید 

شهروند ۳۳ ساله دامغانی با ۱۰ سال سابقه فعالیت در شغل پاکبانی گفت: به همت خدمات شهری، امکانات لازم در اختیار ما قرار گرفته شده است و علیرغم افزایش زباله‌ها، مدیریت زمانی تغییری نداشته و طبق برنامه‌ریزی لازم، تمامی پسماندهای شهری طبق روال ساعتی گذشته جمع‌آوری می‌شود. 

محمد علیان نژاد ادامه داد: مردم تا زمان ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس با ما همکاری کنند و اگر جان ما و خانواده پاکبانان برای آنان مهم است، از رها کردن زباله در خیابان ها جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: کار ما نظافت عمومی، جمع‌آوری پسماندهای بهداشتی از معابر و نظافت شهری است تا از سرایت بیماری به شهروندان جلوگیری شود.

علیان نژاد گفت: تعدادی از همکاران ما نیز در قالب نیروهای بسیجی در ساعت‌های استراحت خود به جمع بسیجیان می‌روند و در طرح ضدعفونی سطح شهر شرکت می‌کنند.

پاکبان دامغانی خاطر نشان کرد: از مردم خواهشمندیم تنها در مواقع ضرورت از منزل خارج شوند و با رعایت نکات بهداشتی تلاش کنند تا به زودی کرونا ریشه‌کن شود.

مردم فهیم استان سمنان و از جمله دامغانی های با فرهنگ این روزها به پویش «درخانه می مانیم» می پیوندند تا با ایفای سهم خود، راه را برای شکست ویروس کرونا هموارتر کنند.

استان سمنان با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری خود با محاسبه تعداد مبتلایان به کل جمعیت استان، پس از قم در رده دوم در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد و سهم تقریبا بالای دامغان از فوتی های کرونایی کل استان نشان می دهد مردم این شهرستان باید عزم خود را بیش از پیش برای رعایت مسایل بهداشتی و ماندن در خانه ها جزم کنند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا معاونت خدمات شهری شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا معاونت خدمات شهری شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کرونا ویروس کرونا معاونت خدمات شهری شهرداری دامغان دامغان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جلوگیری از شیوع شهرداری دامغان ویروس کرونا خدمات شهری پاکبان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود