Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید قاسمی، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در ۲ بخش یگان حفاظت محیط زیست که وظیفه نظارت و جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به مناطق تحت حفاظت این اداره کل و کارشناسان محیط انسانی نیز به صورت شبانه روزی بر واحدها و صنایع از نظر آلایندگی نظارت و کنترل می کنند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور از لحاظ شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در این راستا ورود  افراد به تمامی مناطق تحت مدیریت ممنوع بوده و تمامی موزه های تاریخ طبیعی و فسیلی استان نیز تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی زمینه برای بروز زمین‌خواری و کوه‌خواری نیز وجود دارد، گفت: بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند اما با نظارت و پایشی که ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت حفاظت خواهند داشت و از طریق هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی، دهیاری‌ها و استفاده از اطلاعات مردمی جلوی این قبیل تخلفات گرفته می شود.

قاسمی، ادامه داد: با توجه به اخطاریه های ستاد بحران، محیط بانان آمادگی کامل برای جلوگیری از خسارت سیل، هرگونه آتش سوزی جنگل ها، دفع حضور حیوانات زیان کار و وحشی از منطقه، رهاسازی موجودات گرفتار شده و جلوگیری از شکارهای غیر مجاز را دارند.

وی با تاکید بر مشارکت عمومی مردم در حفظ و حراست از طبیعت زیبای الهی یادآوری کرد: تلاش در راستای حفظ منابع آب و خاک، جلوگیری از پراکنش زباله بویژه در اطراف جاده ها، طبیعت، رودخانه ها، چشمه ها و فضاهای سبز و رعایت موازین زیست محیطی ضروری است.

قاسمی، از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را با شماره تلفن۰۴۱-۳۳۳۴۳۵۱۳ به این اداره کل اطلاع دهند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب حمیدیه گفت: به منظور صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی، با کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

رضا علی‌نسب گفت: همه ساله پس از پایان فصل برداشت محصول از مزارع گندم، برخی افراد به‌رغم هشدارها و اطلاع‌رسانی اداره‌ حفاظت محیط زیست، پسماند به جامانده از دروی محصول را آتش می‌زنند و موجب آلودگی شدید هوا می‌شوند که این امر خطرات زیادی برای مردم به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و امکان سرایت آتش به جنگل و زمین‌های مجاور نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان حمیدیه نیز حسب وظیفه در صورت مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده، عامل آتش‌سوزی را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

علی‌نسب تاکید کرد: آتش زدن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب ۱۳۷۶ و ماده ۴۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک