Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، سال گذشته ( سال ۹۸) را سال سختی خواند و گفت: مردم ایران توانستند ظرفیت و چهره متفاوتی در این سال از خود نشان دهند.

او افزود: مردم با همکاری یکدیگر در بلا‌های طبیعی و کرونا توانستند چهره‌ای متفاوت از هم نوعی و هم دوستی خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه‌ و شهرسازی بیان کرد: باید اینگونه دوستی و همکاری مردم همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم از مشکل ویروس کرونا هر چه سریعتر بگذریم و از زنجیره انتقال ویروس بتوانیم عبور کنیم و در نهایت هرچه زودتر زنجیره این ویروس را قطع کنیم.

اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال "جهش تولید" نام گذاری کرده‌اند، اظهار کرد: در سال ۹۸ ما توانستیم رونق تولید را به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی پایه‌گذاری کنیم.

بیشتر بخوانید: لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف برای تحقق "جهش تولید" 

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در سال رونق تولید وابستگی در تمامی حوزه‌ها به ویژه زیرساخت‌های حمل و نقل را به کشور‌های خارجی کاهش داد و در نتیجه یک خودکفایی ویژه در سال ۹۸ اتفاق افتاد و ما در این سال موفقیت‌های خوبی را در حوزه رونق تولید به دست آوردیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۳۰ دستگاه لوکوموتیو و واگن باری و مسافری  با همکاری متخصصان داخلی و سازندگان داخلی تولید شده است، افزود: تمامی کارخانجات در این حوزه فعال بوده‌اند، به طوری که ۱۱ شرکت حمل و نقل ریلی بار و مسافر و ۱۰ شرکت سازندگی لوکوموتیو در این حوزه توانستند تولیدات بسیار خوبی با مشارکت و همکاری دولت و از محل ظرفیت‌های قانون بودجه ایجاد کنند و ما توانستیم در این حوزه یک رکورد بسیار خوب ثبت کنیم.

او اظهار کرد: این میزان محصولات و به کارگیری تولیدات داخلی و ناوگان‌های حمل و نقل ریلی ۸۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و برخی از کارخانجات از جمله واگن پارس که سال‌ها در رکود قرار داشت، توانست رکورد ۲۰ ساله خود را از طریق افزایش تولید بشکند.

اسلامی توضیح داد: این شیوه تولید را در سال جدید با توجه به آنکه سال "جهش تولید" نامگذاری شده است شتابان‌تر و قوی‌تر ادامه خواهیم داد و با توجه به آنکه زیرساخت‌ها در این حوزه آماده شده است باید اقدامات لازم را به شکل جدی‌تری ادامه دهیم.

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: تمام زیرساخت‌ها در حوزه دریایی، هوایی و زیرساخت‌های حمل و نقلی در حوزه افزایش تولید داخل آماده شده است و ما در خطوط راه‌آهن با توجه به اقداماتی که صورت گرفته، قوی‌تر از گذشته برای تولید ملی و همچنین "جهش تولید"، اقدامات و گام‌های مؤثرتری را بر خواهیم برداشت.

او درباره مهم‌ترین برنامه‌های حوزه مسکن گفت: در حوزه مسکن با اجرایی شدن طرح اقدام ملی توانستیم یک اقدام بسیار سنگین و پیچیده‌ای را اجرایی کنیم که  آمار‌ها و ارقام نشان دهنده آن است در این حوزه توانستیم متناسب با اهداف مقام معظم رهبری در حوزه افزایش تولید گام‌های بزرگی را برداریم.

او یادآور شد: برای تولید ملی با توجه به پایه گذاری‌هایی که انجام شده گام‌های بلندتری را برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 99 جهش تولید ویروس کرونا محمد اسلامی زیرساخت ها جهش تولید حمل و نقل وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • رشد بار ریلی منفی شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم