Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر سال حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز از سال جدید در اجتماع انبوه و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی سخنرانی می کنند، ایشان با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای جامعه پیام مشخصی را به عنوان شعار سال اعلام می‌کنند.

رهبر انقلاب سال قبل را «رونق تولید» نام‌گذاری کردند و مشکل اساسی کشور موضوعات اقتصادی دانستند؛ ایشان اشاره‌ای هم به افزایش مشکلات معیشتی مردم  داشتند و تاکید کردند که بخشی از این مشکلات مربوط به مدیریت‌های نارسا در زمینه مسائل اقتصادی است که حتماً باید جبران شود، البته برنامه‌ها و تدابیری اندیشیده شده که باید در طول سال جدید به ثمر بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید رهبر معظم انقلاب بر کار و تولید

رهبر معظم انقلاب فقط در سال ۹۸ بر مسئله تولید داخلی و اقتصاد تاکید نداشتند بلکه با نگاهی گذرا به عناوین سال‌ها طی ۲۱ سال گذشته کنیم متوجه می شویم که اکثر عناوین تاکیدی حول محور «اقتصاد» بوده؛ حتی تاکید راهبردها و استراتژی‌های رهبر معظم انقلاب سالیان سال است که بر «کار و تولید» بوده، چراکه امروزه بیکاری به ویژه در یک دهه اخیر به یکی از ابرچالش‌های اقتصادی تبدیل شده و به عنوان اولویت مهم دولت بارها از آن یاد شده است.

در ادامه، توجه رهبر انقلاب به مسئله تولید داخلی را هم می‌توانیم ازبرخی بیانات ایشان متوجه شویم؛ رهبر عالیقدر انقلاب در بخش قابل توجه‌ای از سخنان خود مسئله‌ی تولید داخلی را مورد تاکید قرار دادند و همواره بیان کردند که مسئله‌ی تولید داخل، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری، تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ با رکود موضوعات مهمی هستند.حتی ایشان این موارد را مبتلا و مربوط به مردم دانستند و منبع مهم برای رفع آنها را مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.

تمرکز بر موضوع اشتغال و تولید

نمونه ای از اهمیت جایگاه اشتغال را می‌توانیم در بیانات سال ۹۶ رهبر انقلاب در میان جمعی از مسئولان کشور مشاهده کنیم، ایشان در همان ابتدا سخنرانی، تمرکز بر موضوع اشتغال و تولید را اولویت قرار دادند و اعلام کردند که  این تمرکز و هدف فقط با دستور دادن مسئولان ارشد محقق نمی‌شود و به نظارت و پیگیری جدی نیاز دارد؛ همچنین رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنرانی خود تاکید کردند که  همه باید بدانند اگر کارخانه و تولید داخلی راه نیفتد، اشتغال ایجاد نمی‌شود و نتیجه‌ی بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، فساد، مشکلات خانوادگی و نارضایتی از نظام و دولت است.

ایشان، همان سال در روز ۳۰ فروردین ماه در میان جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش تقویت بنیه‌ی اقتصادی کشور را حساس‌ترین و کلیدی‌ترین موضوع تلقی کردند و بر موضوعاتی همچون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال، تولید، مسائل معیشتی مردم و کارکنان دستگاه‌های مختلف از جمله نیروهای مسلح تاکید داشتند.

در روز کارگر همچنان رهبر عالیقدر انقلاب در میان بیانات خود، توجه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی و اشتغال داشتند.

ایشان مسئله‌ی اشتغال را به‌معنای حقیقی کلمه یکی از معضلات کشور دانستند و بیان کردند که از نظر بدخواهان و دشمنان کشور، اقتصاد کشور نباید حرکت کند، معیشت مردم باید لَنگ بماند، کار و تولید رونق نگیرد و بیکاری هم به‌عنوان یک بلا باید عمومیت پیدا کند تا در نهایت، مردم از جمهوری اسلامی ناامید شوند!

رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله با این هدف دشمن را عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال  دانستند و فرمودند اگر این مسیر دنبال شود، قطعاً دشمن به هدف خود نخواهد رسید.

مشکلات معیشتی مردم و تبعات ان از نگاه رهبر انقلاب

ایشان علاوه بر مسئله اشتغال، بر موضوع بیکاری جوانان تحصیلکرده و مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه طبقات ضعیف هم تاکید دارند و همیشه در سخنرانی‌هایشان نیم نگاهی به این مسئله دارند و این دو موضوع را مشکل اصلی در عرصه اقتصادی می‌دانند؛ همچنین رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که مردم از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند، مشکلات معیشتی تبعات اجتماعی و فرهنگی را در پی دارد و دشمن نیز برروی همین مسائل متمرکز می‌شود.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات همیشگی ایشان بر این موضوع، مبرهن است که اشتغال  شاهراه اصلی حل معضلات و ناهنجاری‏‌های‏ اجتماعی بوده، اما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب رفع بیکاری، بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی، اقتصادی جامعه را برطرف می‏‌کند.

حال امیدواریم که مسئولان نظام و دولت مانند قبل فرمایشات رهبر انقلاب را الگو خود در مسائل اشتغال و تولید داخلی قرار دهند تا هرچه سریعتر شاهد رشد بیش از پیش نمودار اشتغال در سطح کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: بیانات رهبر انقلاب در روز اول فروردین؛ از ۹۲ تا ۹۶ + فیلم

گزارش از نوشین نثاری

انتهای پیام/

 

  

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شعار سال عید نوروز رونق تولید اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب مشکلات معیشتی رهبر انقلاب تولید داخلی معیشتی مردم بر موضوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901814

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها