Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بررسی قانون بودجه ۱۳۹۹ نشان می‌دهد، ۴ طبقه مختلف حقوق برای معافیت و دریافت مالیات از ۱۰ تا ۲۵ درصد لحاظ شده است.

 بر اساس بند 2 تبصره 12 قانون بودجه سال 1399  نشان می‌دهد، 4 طبقه مختلف برای اعمال ضرایب مالیاتی حقوق بگیران تعیین شده است.

بر این مبنا، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیاتهای مستقیم، در سال آینده، سالانه مبلغ 36 میلیون تومان و ماهیانه 3 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده و کارانه مازاد ر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر  آن مشمول مالیات سالیانه 10 درصد است.

نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو  و نیم برابر آن مشمول مالیات سالیانه 15 درصد و همچنین نسبت به مازاد دو نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات 25 درصد است.

میزان معافیت اشخاص حقیقی موضوع ماده 57 قانون مالیات مستقیم سالیانه 28 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

 تسنیم

برچسب ها: مالیات ، بودجه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مالیات بودجه نیم برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۳۳۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، ئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب نوبت اول کنکور 1403 در جلسه آزمون خبر داد و گفت: این افراد همان دقایق اولیه آزمون سر جلسه شناسایی و دستگیر شدند و در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارند.

«بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم

دکتر عبدالرضا سروقد مقدم، دانشیار پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه برای کاهش ریسک باید از آموزش تا استفاده از فناوری را مورد توجه قرار دهیم، اولین گام در این زمینه را شناسایی ساختمان‌های بحرانی عنوان کرد.

افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 40 درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان 40 درصد افزوده شود.

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

مطابق با قانون مالیات بر عایدی سرمایه خودرو، نگهداری خودرو کمتر از یک سال 30 درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت؛ یعنی اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید 30 درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت. چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند؛. به صورت خلاصه یعنی اگر کسی یک خودرویی را بخرد و دو ماه بعد اقدام به فروش آن کند و دوباره یک خودرو دیگر بخرد و در چند ماه بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشد، باید نسبت به مابه‌ازای مبلغ حاصل‌شده از خرید و فروش مالیات بپردازد. بنابراین اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

59 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، 2290 دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟